• Lady Sylvana

Downs syndrom

Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.

Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.

Det med kommer ha downs syndrom.

Vilket barn väljer ni?

• Svar på tråden Downs syndrom
  • Cullinan

Fidelis ad urnam skrev 2007-06-28 20:55:13 följande:

Är man oförskämd om man är av annan åsikt?Har man inte rätt att säga sin åsikt? Är det inte det ett diskussions forum går ut på, att alla säger sin mening och att man sedan diskuterar dessa olika åsikter?
    När det gäller DS får man absolut inte vara av åsikten att allt kanske inte är guld och gröna skogar, det ger tydligen folk rätt att göra personliga påhopp.

Suck.
  • anne h
    Cullinan skrev 2007-06-28 20:56:22 följande:
    Fidelis ad urnam skrev 2007-06-28 20:55:13 följande: När det gäller DS får man absolut inte vara av åsikten att allt kanske inte är guld och gröna skogar, det ger tydligen folk rätt att göra personliga påhopp.Suck.
    Liksom man absolut inte "får" tycka det är en baggis, för då har man rosafärgade glasögon på sig, förtränger osv
    Why put such lovely locks on such free spirits
  • Fidelis ad urnam
    anne h skrev 2007-06-28 20:58:32 följande:
    Liksom man absolut inte "får" tycka det är en baggis, för då har man rosafärgade glasögon på sig, förtränger osv
    Inte får tycka att vad är en baggis?
    Och varför får man, enligt vem, inte ha rosa färgade glasögon på sig?
    Home is anywhere you are..... Reta er på den ni
  • Cullinan
    AnnBrittS skrev 2007-06-28 20:57:45 följande:
    Ta för hela friden o gå in på Socialstyrelsens sida o titta så kanske du får något annat o intressera dig för
    Varför förstöra TS tråd med dessa tråkigheter från din sida?
  • anne h
    Fidelis ad urnam skrev 2007-06-28 20:59:37 följande:
    Inte får tycka att vad är en baggis? Och varför får man, enligt vem, inte ha rosa färgade glasögon på sig?
    Det kan jag inte svara på varför vissa tycker att man inget vet när man har barn med DS, varför man plötsligt skulle förtränga.. Men som sagt; det är fritt fram att tycka.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Fidelis ad urnam
    anne h skrev 2007-06-28 21:02:42 följande:
    Det kan jag inte svara på varför vissa tycker att man inget vet när man har barn med DS, varför man plötsligt skulle förtränga.. Men som sagt; det är fritt fram att tycka.
    Jag hänger inte med alls, har någon sagt att man förtränger att ens barn har DS om ens barn har DS?
  • anne h
    Fidelis ad urnam skrev 2007-06-28 21:05:27 följande:
    Jag hänger inte med alls, har någon sagt att man förtränger att ens barn har DS om ens barn har DS?
    Nej, inte förtränger att de har DS, utan att det kan finnas vissa problem förknippade med DS, att det finns följdsjukdomar, att de inte kan lära sig nåt osv.

*Dags att lägga barn*

.
  • anne h
    anne h skrev 2007-06-28 21:08:42 följande:
    Nej, inte förtränger att de har DS, utan att det kan finnas vissa problem förknippade med DS, att det finns följdsjukdomar, att de inte kan lära sig nåt osv.*Dags att lägga barn*.
    alltså; vi föräldrar skulle alltså förneka och förtränga allt detta, speicellt jag som har en unge som jag "påstår" kan läsa..  (vilket han alltså gör) vilket de inte kan, enligt "vissa". -för det står ju i böcker.. som är "några" år gamla, ja..

nä, ungarna måste i säng, ha det gött!
  • Fidelis ad urnam

anne h: Påstår inte att föräldrar med barn som har DS inte vill erkänna problem som kan uppkomma, men allt som ofta i trådar av denna sort vägrar vissa personer ens erkänna att det finns forskning som visar på olika saker vad gäller komplikationer kring symtomet DS.

Med detta säger jag inte att jag har några som helst bevis eller länkar till forskning som säkerligen finns inom DS, men när andra medlemmar lägger fram sina åsikter mm huggs huvudet av den personen av relativt fort.

• Cullinan
    Ylvisen skrev 2007-06-28 21:13:17 följande:
    Kan ni inte lägga ner dom här förbannade trådarna, är så less på dom! Samma människor hela tiden som startar dom bara för att jävlas. Skaffa något vettig att göra istället!
    Respektera TS och lämna tråden om det inte passar.

Vad är detta för oförskämdheter!
Svar på tråden Downs syndrom