• MissHellen

Unga som längtar efter barn

Nu håller ju tråden på att ta slut, så vi måste fixa en ny :)

Välkommna alla gammla o nya, nu är de bara och prata en massa strunt och allvar!

• Svar på tråden Unga som längtar efter barn
  • MariaOMarkus
    Butikslager skrev 2007-07-14 21:36:12 följande:
    Hehe, jag menar. Om du skulle bli gravid så skulle han nog hinna anpassa sig! :)
    jaa man tycker ju de..men icke då..han vill vänta..
    han vill vänta tills han gått ut skolan (2år kvar). men är de inte bra å ha barn samtidsigt som en pluggar å en jobbar?? sen så kommer han gått ut skolan då ungen börjar på dagis..så då komemr han ha jobb osv..
    Längtar efter en liten
  • Butikslager
    Marylicious skrev 2007-07-14 21:45:02 följande:
    jaa man tycker ju de..men icke då..han vill vänta..han vill vänta tills han gått ut skolan (2år kvar). men är de inte bra å ha barn samtidsigt som en pluggar å en jobbar?? sen så kommer han gått ut skolan då ungen börjar på dagis..så då komemr han ha jobb osv..
    Hur gamla är ni?
    Jobbigt när man själv vill så gärna.
    Jag känner mig helt bebistokig just nu. Jättejobbigt. Killen säger att det inte blir något än på TRE ÅR.. Ni skulle väl börja nu redan 08?

Men jag vill senast ha mitt första barn när jag är 23. Och rimligt vore väl då att börja nästa år.. Eftersom jag fyller 20 i år. Och sen tar det kanske ett tag innan det fäster och sen är ju ungen i magen i nio månader. Så, jag måste börja nästa år alltså. Måste snacka med karln! :)

Jag funderar på att plugga på distans, och det fungerar väl om man har en liten? Åka iväg en gång i månaden eller så för tentor, men annars vara hemma och läsa på..

Eh, kanske är lite osammanhängande och sånt.. Men jag jobbar natt och har sååå tråkigt just nu. Måste bara skriva lite så tiden går lite! :)
  • MariaOMarkus
    Butikslager skrev 2007-07-14 23:36:17 följande:
    Hur gamla är ni? Jobbigt när man själv vill så gärna. Jag känner mig helt bebistokig just nu. Jättejobbigt. Killen säger att det inte blir något än på TRE ÅR.. Ni skulle väl börja nu redan 08?Men jag vill senast ha mitt första barn när jag är 23. Och rimligt vore väl då att börja nästa år.. Eftersom jag fyller 20 i år. Och sen tar det kanske ett tag innan det fäster och sen är ju ungen i magen i nio månader. Så, jag måste börja nästa år alltså. Måste snacka med karln! :)Jag funderar på att plugga på distans, och det fungerar väl om man har en liten? Åka iväg en gång i månaden eller så för tentor, men annars vara hemma och läsa på..Eh, kanske är lite osammanhängande och sånt.. Men jag jobbar natt och har sååå tråkigt just nu. Måste bara skriva lite så tiden går lite! :)
    vi är båda 21 år och precis som du säger så kommer de ju ta ett tag innan de fäster. Hade ju oskyddat förra månaden och vid troligen ÄL men de blev inget då. Så visst tar de tid att blir gravid.

jag tycker precis som dig,jag vill oxå ha mitt första när jag är 23,lagom bra ålder
    får hoppas din karl förstår dig och håller med
    jag ska nog inte nämna så mkt mer om barn då de kan bli tjatigt i hans öron och då blir han ju mindre sugen. Men då jag sa att vi kanske skulle vänta 3-6 år då blev han mindre sugen men 2 år för mig känns som 6 år haha =p
    jaa visst kan man studera på distans så man har en liten. när den lilla sover är de bara och sätta sig och plugga och när mannen kommer hem kan han umgås med den lilla medans du fortsätter med ditt pluggande osv..

Det är ju så jag tänker nu ,då sambon min pluggar 2 år till.. börjar man nu kanske de inte blir nå¨t föräns slutet av året eller början på nästan. Och sen ska man ha den lilla i magen 9 mån då är man i slutet på nästa år och så är man hemma med bebisen 1 år då när bebisen är 1 år har han gått ut skolan och ska söka jobb då kan han vara pappa ledig så jobbar jag...va allt lät bra nu då..undra om sambon oxå tycker de Oskyldig
    Längtar efter en liten
  • TheLove
    AngelicaJ skrev 2007-07-13 21:41:29 följande:
    Mamma mår väl inge vidare, gör väl ingen efter ett sånt besked. Jo kan vara hormonerna, men jag vet inte. Lär nog inte få reda på exakt vad det e heller. Men som tur är känns det bra nu iaf =)Lynn: Fan va soft=) Kanske tabletterna som gjorde det? Fan snart flyttar vi tjejen!
    Nej jag tror inte det beror på tabletterna... äter dom ju inte nu så... *fundera* YAAY vi ska flytta! längtar så mycket! ska bli jätte skoj! jag är dock lite sugen på att tapetsera om...
  • Butikslager
    Marylicious skrev 2007-07-15 16:40:38 följande:
    vi är båda 21 år och precis som du säger så kommer de ju ta ett tag innan de fäster. Hade ju oskyddat förra månaden och vid troligen ÄL men de blev inget då. Så visst tar de tid att blir gravid.jag tycker precis som dig,jag vill oxå ha mitt första när jag är 23,lagom bra ålder får hoppas din karl förstår dig och håller med jag ska nog inte nämna så mkt mer om barn då de kan bli tjatigt i hans öron och då blir han ju mindre sugen. Men då jag sa att vi kanske skulle vänta 3-6 år då blev han mindre sugen men 2 år för mig känns som 6 år haha =pjaa visst kan man studera på distans så man har en liten. när den lilla sover är de bara och sätta sig och plugga och när mannen kommer hem kan han umgås med den lilla medans du fortsätter med ditt pluggande osv..Det är ju så jag tänker nu ,då sambon min pluggar 2 år till.. börjar man nu kanske de inte blir nå¨t föräns slutet av året eller början på nästan. Och sen ska man ha den lilla i magen 9 mån då är man i slutet på nästa år och så är man hemma med bebisen 1 år då när bebisen är 1 år har han gått ut skolan och ska söka jobb då kan han vara pappa ledig så jobbar jag...va allt lät bra nu då..undra om sambon oxå tycker de
    Du! Det där låter som en plan! Haha. Synd att våra män ser allt på ett helt annat sätt. Förbannade karlar, dem borde tänka lite mer som kvinnor!

Shit vad drygt det är att jobba natt. Femte och sista natten idag.. Snart över! :) Så tro inte att jag har osunda sovtider bara för att jag är inne på konstiga tider. Hehe..
  • Butikslager

A flikka skrev 2007-07-15 19:08:09 följande:

Uuuuuuuuuuuuuuuhuuu, jag ska aldrig dricka igen....(!)
    Huhu, man mår som man förtjänar! :)
    Som man bäddar får man ligga..

Eller okejdå, stackars arma människa! Har alkoholen varit elak? -klappa på huvudet-
  • AngelicaJ
    TheLove skrev 2007-07-15 17:51:38 följande:
    Nej jag tror inte det beror på tabletterna... äter dom ju inte nu så... *fundera* YAAY vi ska flytta! längtar så mycket! ska bli jätte skoj! jag är dock lite sugen på att tapetsera om...
    men du, ska vi ta en sväng ner till stångåstaden någon dag å kolla lite smått på tapeter? Vi glömde ju det sist, vad ska du göra idag då? Kram
  • A flikka
    Butikslager skrev 2007-07-16 01:03:27 följande:
    A flikka skrev 2007-07-15 19:08:09 följande:Huhu, man mår som man förtjänar! :)Som man bäddar får man ligga..Eller okejdå, stackars arma människa! Har alkoholen varit elak? -klappa på huvudet-
    Hmm.. ok jag var ganska full. Fast jag var nog mer bakis än jag var full iaf . Jääklar. Imorn fyller jag år tjejer! Då vill jag ha ballonger och konfetti. Hihi
  • MariaOMarkus

Liiv - jaa de lär ju ta tid för min del innan de blir en liten här..pratade med sambon nyss och de blir till att vänta LÄNGE...så får se hur aktiva man är här inne,,
    inge kul att sitta här..

Längtar efter en liten
Svar på tråden Unga som längtar efter barn