• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Dulia

Hej! Det har blivit lite sämre fart i tråden på sista tiden. Kanske beror på att Camabo inte är här? Jag har inte varit inne så mycket eftersom maken varit hemma men nu jobbar han igen Hade varit trevligt att få ha honom hemma ett tag till.
    Nu är det bara 1 vecka kvar tills Bianca börjar på dagis igen. Då lär jag ha hur mycket tid som helst över

• Modesty2000

Jag är så gnällig för tillfället så försöker hålla tyst istället...i morgon åker vi iväg ännu en sväng, denna gång ner till skåne för att hälsa på en kortis hos hinhåle till svärmor och en längre stund hos bästa väninnan! När vi kommer tillbaka är det bara 1 vecka kvar av Marks pappaledighet och sen blir det lite ordning här hemma...jag är ju svag för rutiner och social men rutiner blir det inte mycket av för tillfället och Marks behov av sociala kontakter tillfredsställs av Fia, mig och katterna...jag har ju då liiite större behov än så...

• Mondino

Rutiner yes yes yes. Skam att säga men va skönt när sambon började jobba förra veckan så man kan få lite ordning i tillvaron Bara han packar sig hem i tid så man kan få "byta". Bebis till honom och andra åtaganden till mig. Han är ju förstagångspappa och nu blir det upp till bevis, eftersom allt drar igång nu och jag kommer att springa på föräldramöten, skjutsa till träningar och matcher etc med mina stora barn. Pumpa ur, ställa i kylen och säga: hej hej, jag kommer vid nio, då hoppas jag han sover snällt i vaggan,hehehe.. Det kommer bli svettigt för honom för Theo har inte det bästa humöret på kvällarna... blir en del bärande och ätande. Men detta är nog det bästa sättet att lära sig att klara sig själv med sin son, att vara själv hemma, utan att kunna "ge upp" och säga: du kan ju det här redan.

• BeccaGrodan

åh vad jag känner igen mig.. jag vill oxo ha rutiner o visst har det vart skönt när maken har pluggat under våren så vi har kunnat setts mycket men samtidigt blir rutinerna lite röriga då...
    fast sen va han borta i 2 veckor o jobbade o då vart det jädrigt konstigt när han kom hem för då¨hade ju jag fått göra allt i 2 veckor o gjort på "mitt sätt" o så kom han hem o allt vart snurrigt...
    nu ska ju han jobba ett år, dock jobbar han rätt konstiga tider men det känns ändå som att vi kan få till lite bättre rutiner då... o skönt när allt kommer igång efter sommaren igen, öppnis, bvc träffar o sånt....o bebisverstaden startar igen hehe...

nä nu måste jag återgå till tårtfixande...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Modesty2000

Blev ännu mer gnällig när vi nyss var på Stinsen och jag var tvungen att hitta nya byxor...och inser att jag inte riktigt kan ha "low waist" längre....det blir som en liten överläpp som hänger över linningen...

Fia har förresten gjort massor med nya saker idag, ätit potatis för andra gången och idag gick det verkligen hem. Hon högg efter skeden! Hon satt i sin tripp-trapp-trull stol under tiden och dessutom har hon vänt sig massor med gånger från rygg till mage och tillbaka igen! Jag tror hon kommer sova gott inatt....

• noodle

HopeFaith tycker också det är trist med enfamiljssystemet. Körde sånt i 2 månader förut i våras och tyckte det var en bra grej även om det ju inte blev så mycket pengar. Men kändes ändå skönt att få en liten belöning för det jobb man gör som hemmamamma, speciellt när det verkar vara svårt för vissa att få dagisplats i tid.

Beccagrodan man blir anställd som barnskötare av kommunen för sitt eget barn och får en liten summa pengar för det :)

Märkligt att alla rutiner blir helt uppf*ckade när ens sambo/man är hemma ;) Är samma sak här.

I helgen är vi barnlediga, ska på 30års-kryssning imorrn men blir ju inte mycket party för min del ändå ;) Var tungt att lämna ifrån sig Felix idag, det känns så otroligt tomt utan honom här hemma.

• BeccaGrodan

noodle: ja oki, om det hade gått igenom hade man kunnat ta ut FP för bebis o få peng för det äldre som man har hemma oxo? ja det är ju skit samma om de inte blir så nu iaf...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • GoåGlad

Hej på er.

Här har det varit en jobbig, stökig dag idag. Isac sov jättebra i natt men har varit vaken större delen av dagen i stället. Gnällt o stökat om vart annat och kräkts hur många gånger som helst. Hela dagen har gått åt till att amma, torka kräk, byta kläder, vyssa, amma , torka kräk.... Han har bara varit nöjd kortare stunder, vilket är mycket olikt honom. Får se hur det blir i natt. Han borde ju vara så trött.
    Jaja.. hoppas det blir lugnare i morgon. Känner mig som ett stort kräk hela jag, vet inte hur många tröjor han spytt ner idag, gav upp till slut o klädde av både honom o mig.
    Ser att ni pratat om rutiner.. längtar tills vi får några för nu vet man inte alls hur dagarna kommer se ut när man vaknar. Men jag antar att det dröjer.

Nä nu blir det en kopp te och ännu mer vyss o torka kräk...puh. Hoppas han somnar snart.

Trevlig kväll på er.

• Modesty2000

Go å glad: hoppas det blir lugnare i morgon!!! Vi hade en liknande dag när Fia var nån månad men då var det bajs istället...när hon väl somnat var jag tvungen att ta en dusch för jag kände mig som en blöja hela jag...och jag är INTE petig :D!

• Nisa

Kikar in en snabbis. Har äntligen fått min bebis - den &/8 kom hon - elva dagar över tiden. Den här gången är det helt annorlunda än med första. Det är lixom bara att kasta sig in i allt, eftersom varadagen måste fungera för Oliver. Bara att glömma hur trött man är med andra ord :). På onsdag börjar Oliver skolas in på sitt nya dagis och sen blir det väl mer rutiner med lämning och hämtning. Vill oxå gärna ha rutiner, men det är svårt med de små...

Svar på tråden Sollentunamammor!!