• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Oltine
    camillla: Hur lång och hur mycket väger han?Min dotter fyller två i oktober och har precis börjat använda 80/86 :O
    Agnes Cecilia Diamond 051021
  • Krodan

Shit vad det regnar idag Jag som tänkte tvätta lakan och torka på balkongen, verkar inte bli så

Athena har 74 i sin pop overall ärvd av Angelina, men dne håller nog inte så länge ävenm om den är STOR i storleken

Angelina är ju 2 år och 3 månader, med henne är det värre hon har 104 i vanliga byxor, men man vet ju inte hur mycket de växer i vinter

• rooos

Usch vilket ruskväder!! Vi tog en promenad och hamnade i värsta regn och åskvädret. Harry hade det mysigt i vagnen, inbäddad med regnet smattrandes mot regnskyddet..medans det dröp om mig...

Siljelin - Harry är snart 7 mån och har strl 68 - 74

Jag har inte köpt någon vinteroverall än, men har en fleeceoverall i strl 74. Blev himla glad idag då jag hittade en jättefin åkpåse på blocket :) 200 spänn, som hittat!!!

• Mondino

Siljelin: Theo (10 veckor på fredag, 5,5kg, 60cm på 2 månadersmätningen) har fortfarande sina 56 kläder, men om ett par veckor är det nog dags att ta fram 62-kläderna. Tror att jag kommer att köpa en overall i stl 68 om ett par månader, och tills dess tänkte jag vi skulle klara oss på den 56-fleece-overallen han har.

• GoåGlad

ojoj Hur stor bebis har jag FörvånadFundersam??? Isac är bara 7 v och väger redan ca 5.5kg, längden vet jag inte exakt men över 55cm är han i alla fall. Han har redan sina strl 62 kläder och vissa grejer i strl 56. Undrar hur stor han kommer bli i vinter...så långt har inte ens jag tänkt än ... att han måste ha vinterkläder alltså! Hmm? Kanske måste börja tänka på det då.

• Modesty2000

Min loppa väger ca 6,8 och är 65 lång. Hon ska strax börja använda 68 kläder men jag kommer att köpa en fleeceoverall i strl 74...om jag nu hittar en jag gillar....

• Modesty2000

Måste ju bara berätta att jag och loppan var hos läkaren idag och gjorde pricktest! Jag har uteslutit mjölk och ägg ur min kost i 2,5 månader men eftersom testet inte visade någon reaktion ska jag sakta börja äta lite ost! Guuuud vad jag saknat ost! Nästa grej blir mjölkchoklad...saliven rinner till bara jag tänker tanken!

• Camilllla

Ja idag skulle vi ge oss av till bilen till öppna förskolan precis när det började blixtra, åska och regna som mest.. Jag stod på trappan minst en kvart och funderade på hur vi skulle ta oss dit på bästa sätt..

Siljelin: Som vi sa idag är vi väl inte av helt matchande årgång.. Men min syster är som sagt 81:a och vi gick båda på Centralskolan. Och vi hör till gruppen Skepptunafolk

Oltine: Förra veckan vägde han 8120 g och var 71,3 cm lång. Har för mig det är på normalkurvan för vikten och ett snäpp över på längden..

Modesty: Så skönt att det inte blev någon reaktion! Hoppas det går bra att börja äta lite sånt igen nu då så du snart är uppe i en 200 grammare

Goåglad: Att han är så "stor" att han har 62 trodde jag inte idag Men Noel började med en del 62 kring 1½ månad då annat var för kort.. Däremot gick han ju inte upp som han skulle kring 2 månader så vikten är ingen idé att jämföra..

• Frediza1980

Linnéa har stl 62 fast vi har börjat lite med 68 det är lite stort hon är 5½mån.

• 5088

Min skrutt har mellan 50- 62 beror helt på vart man köper dem!! Helt förvånansvärt har hon minst 1 body i stl 50 som hon kan ha.
    Hon e 5 mån o väger 5,9 är 63 lång. Jag kanske jag har en ovanligt liten skrutta då??

Hon kanske brås på sin mor?? När ja va 7 mån va ja som Jas när hon va ca 4 mån. Men ja e ju tvilling o de brukar ju ofta va mindre om ja inte misstar mig!! Sedan kan man ju undra va de va för blaskig ersättning ja fick som liten ?? (Risvälling)?

Svar på tråden Sollentunamammor!!