• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Armino

Vitlökskapslar, c-vitaminer, nässpray och alvedon. Det ska jag nog kunna fixa fram. Tack för tips! Jag ska kanske ta det lugnt med nässpray förresten. Jag blev liksom lite beroende av det för några år sedan Förvånad Så i typ 5 års tid använde jag nässpray konstant. Men när jag blev gravid spände barnmorskan ögonen i mig och sa "Det där är är inte bra för barnet." Så då slutade jag tvärt. Och det var nästan de jobbigaste veckorna i mitt liv. Från att ha andats fritt genom näsa till att inte kunna andas alls. Men efter nån månad så blev det bättre. Och jag har inte använd spray sen dess. Drogfri i ett år alltså Flört *klappar mig själv  på huvudet* Men nu får det nog bli lite nässpray i alla fall för jag står inte ut med den här huvudvärken... Jaha, det här blev ju ett långt och onödigt utlägg... Glad

• strojes

camabo: När jag känner att förkylningen är på g, brukar jag ta en alvedon att sova på även om jag inte känner mig febrig, det brukar hjälpa till att sova bättre på natten och man återhämtar sig snabbare.

• Siljelin

Kanske är Jessica också lite av en tunnis om hon väger 5,6 vid 3 månader. Fast hon ser då inte särskilt tunn ut...

• rooos

Krya på dig camabo!! Hoppas du mår bättre när det är dags för Spanienresa!

Här hemma kämpar vi fortfarande med nätterna...Harry sover oroligt och vaknar ofta. Han gråter, är väldigt snuttig och vill ha mycket närhet. På bvc tror dom att det är tänderna. Och jag har nu pratat med flera som har/ har haft det likadant med deras barn i Harrys ålder. Har nu flera gånger hört att det kan vara en ny fas i hans utveckling, det händer så mycket just nu som ska bearbetas på nätternas mm mm. Men hur länge ska det hålla på kan man ju undra..och vad kan vi göra för att underlätta?

Jag skulle vilja veta lite mer om vad olika faser i barnets utv innebär, vad är det som händer med barnet under olika perioder mm? Har ni några tips på någon bra bok eller sida på nätet där man kan läsa mer om sånt här???

• Modesty2000

rooos: "Att växa och upptäcka världen" är väl den vanligaste...39:- på Adlibris om jag inte minns fel...såg att din klimp är 6,5 månad och då är det väl separationsfasen. De små inser att mamma och pappa kan försvinna, att de inte längre tror att de "sitter ihop" om du förstår...tydligen mycket klängighet just då...

Camabo: det enda som hjälper är att sova massor...preciiiis vad man kan göra som bebismamma ;D...

Känner mig helt slut idag...skulle gått på promenad med en annan mamma men stannade hemma och tog ett varmt bad med loppan istället. Vårat första medans vi är ensamma hemma! Det är så mysigt att bada tillsammans och hon älskar att bada i lika varmt vatten som jag...sen gymmade hon lite och pruttade massor och nu har hon somnat en stund...en liten power-nap innan pappa kommer!

• rooos

Modesty - tack för tipset! Ska köpa den, den verkar bra :)

• BeccaGrodan

roos: den boken är toppenbra!!!

här är det lite förkylt fast för Alvins del verkar det va bättre, är nu mest pappan i familjen som är förkyld... i morgon blir det förhoppningsvis öppnis här i kärrdal för mig o Alvin o mammagruppen från bvc, på fredag inga planer, finns det några av inspiras öppna förskolor som har nån bra öppetid då kanske?

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Issa98
    Camilllla skrev 2007-09-03 00:34:53 följande:
    Issa98: Grattis! Ganska stor kille (men helt säkert pytteliten mot min jätte på ett halvår..), var han på övertid i magen..?
    Inte inne så frekvent som ni säkert märker, är just nu inne i vad camabo kallade för min bebiskokong

Camilllla han var bara inne på 2 dagars övertid
  • Armino

Jahapp... Ännu en dag har gått. Nästan Glad Idag har jag pratat med min syster tre gånger. En gång kl 1 på natten, en gång kl 4 och en gång vid kl 14. Hennes kille har tydligen bestämt sig för att han behöver fokusera på sig själv och vill göra slut Ledsen Jag vill bara ge henne en stor kram men det går ju inte för hon är i Karlstad. Tänk att man aldrig slutar vara storasyster... Fundersam

Det finns inget fult väder, bara fula kläder.
  • Armino
    Hör ni alla! Armicas bajs har bytt färg. Förut var det alltid senapsfärgat och nu är det mer militärgrönt. Är det nåt som man ska kolla upp på bvc?
Svar på tråden Sollentunamammor!!