• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • BeccaGrodan

camabo: åh jobbigt med din syster, stackarn :/
    ang bajset så brukar det kunna bli grönt om de har en infektion i kroppen.. ni va förkylda sa du va? tror iofs det kan va grönt annars oxo utan att det ska vara någon fara, enda färgen man ska kolla upp är om det är kitfärgat

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Armino
    becca --> Tack! Vad är kitfärgat? Typ vitt va? Ja, jag är förkyld men jag tycker inte att hon verkar vara det. Hon har ingen feber och är inte snorig eller nåt... Ja, lillasyster kommer hem från Karlstad  imorgon och vi ska bara slöa framför tv:n och äta onyttigt Det brukar ta udden av allt tråkigt.
  • BeccaGrodan

camabo: jo typ vitt... ja oki well som sagt, tror alvin haft grönaktigt bajs ibland fast han vart helt frisk så!
    låter bra att du tar hand om lillasyster...!

• Mondino

Herregud, va detta för påhitt att fira sin födelsedag :-/. Stå å laga mat i 2 dagar och vara helt slut när det väl är dags att njuta av allt gott och förmodligen inte hinna med alla sina gäster för alla kommer på en gång. Visst,det är ju roligt att fylla år, och få presenter å så, man vill ju ändå bli ihågkommen. Överraskningsparty tror jag passar mig bättre!

Camabo: jobbigt för syrran din... gamla klyschan, mister du en står dig tusen åter, brukar inte vara så uppsattad i det där läget..
    Hoppas ni får det härligt på Spanientrippen.. Om ingen tipsat dig förut så ha nappflaska (med innehåll förstås ) så hon kan svälja under uppfärd och nerfärd så trycket i örona lättare släpper. Issa och jag har gemensamt minne av en stackars liten bebis på flyget mellan Madeira och Lissabon som inte fick "hjälp". Förhoppningsvis känner Armica inget av det men om det trycker i örona så kan det ju va skönt om man har nåt att ta till
    Och vill du hämnas på Jörgen för eländet häromkvällen så plockar du av honom alla tuggummin, tuggkarameller etc

• Modesty2000

Camabo: tror att färgen kan ha att göra med hur fort maten har passerat genom kroppen...då det är grönt ska det gått fort...men som läkaren jag var till i onsdags angående Fias mage sa: "När det gäller bebisar och deras bajs har vi ett väldigt brett spann på vad som kan anses vara normalt..."...

Lillmondinos mamma: jag slutade fylla år efter 30...det var ett förbannat slit och en galen fest så nu har jag gett upp! ...och inte blir jag äldre än 30 heller...

• Armino
    Lillmondino --> GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!! Ha! Jag var först!

För det var idag va?
  • Modesty2000

Jag tror knappt det är sant! Loppan har sovit 12 timmar utan mat!!!!!!!!!!...och om jag hade gått och lagt mig i tid kunde jag ha fått 8 timmars sammanhängande sömn...men nu blev det bara 6, speciellt eftersom jag vaknade i en pöl av mjölk! Tricket måste ju ha varit havregrynsgröten hon åt igår...0,5 dl vid 18-tiden!!!

Förresten...börjar man bli forum-skadad om man tänker "Åh...det här måste jag skriva om" när en sån här sak händer??? Dessutom, igår skar jag mig i fingret och genast började jag fundera på hur det gick för BeccaGrodans stympade fingertopp....
    Beccagrodan: Hur har det gått med ditt finger?

• BeccaGrodan

modesty: härligt, haha man går aldrig o lägger sig när de små somnar så man får aldrig alla de dära timmarna när de väl sover lääänge

inte bra att skära sig, min tumme läkte jädrigt snabbt o det syns inte ett spår av olyckan o då skar jag ju ändå bort en hel bit.. urk...

lillmondinos: ah GRATTIS!!!

• Armino

Jahapp... Då sitter man här då... Egentligen ville jag sova minst två timmar till men det gick inte. Just nu är det så fullt i huvudet med babymassage, Spanienresa och syrran som kommer hem idag att det var helt omöjligt att sova mer. Dessutom drömde jag en sexig dröm om Jörgen. Men när jag vaknade var riktiga Jörgen inte lika tillmötesgående som Dröm-Jörgen. Damn it... Skrikandes

Modesty --> Vad kul! Du har alltså hittat det perfekta sömnmedlet. Hoppas bara att det håller i sig! Jag är förresten likadan; händer det nåt så tänker jag genast att jag måste in och skriva om det. Jag har till och med drömt att jag var inne och skrev om nåt och alla blev arga för att det var off topic... Fundersam

Det som inte är fastlåst är mitt.
  • Siljelin

Camabo, krama syrran från mig. Från det ena till det andra så har Jessica alltid grönt bajs. I början trodde jag att hon fick för mycket vattning förmjölk, för det läste jag nånstans, men nu har jag gett upp den teorin, för det är alltid grönt!

Lillmondino: jag har upptäckt att sedan jag fick barn blir det nästan alltid för mycket med fler än en gäst samtidigt. Annars känns det som om man missar hela partyt...

Modesty: vi har fixat en massaggrupp åt dig! Fast jag kommer inte idag, för jag är bortlovad till mormor. Ses nästa gång.

I natt har jag sovit ovanligt bra. Till fem i alla fall. Sedan sa sambon att han knappt sovit alls för att Jessica sov så tyst. Så där har vi förklaringen. Vid fem (efter amningen) upptäckte jag att jag måste ligga spikrak och helstilla alldeles nära Jessica för att hon skulle somna om o fortsätta sova, men det orkade jag inte, så jag smet och la mig på kontoret istället. Efter fem minuter vaknade hon, väckte sambon och så fick de en trevlig pappa-dotter-stund ett par timmar innan han gick till jobbet. Ha ha. Fast jag sov inte så bra på kontoret, för jag hörde henne gnälla hela tiden?

Svar på tråden Sollentunamammor!!