• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Armino

Ja, jag ska på massage idag. Vilka är det mer som ska med? Modesty och Siljelin (fast inte idag) vet jag. Men vilka var det mer?

Siljelin --> Jag känner igen det där. Om Armica sover för tyst så kan inte jag heller sova. Då måste jag gå upp och liksom peta lite på henne. Knäpp man är... Glad

Det var inte mycket, men lite.
  • Modesty2000

Verkar som loppan blir supertrött av att äta, gav henne lite gröt m banan och hon sover som en sten nu...än så länge är det inte hela måltider jag kan byta ut utan det blir alltid en slurk mjölk efteråt...hon har nog inte fattat att hon kan bli mätt på det här ännu för ungerfär efter halva portionen börjar hon skrika...det är som maten retar magen och när hon väl inser att hon är HUNGRIG är det bara bröst som gäller!

Camabo och Siljelin: ni anar inte hur glad jag är över att det blir massage! Jag tror att det kommer att blir toppen! Hoppas loppan uppför sig...hon är ju egentligen inte i den optimala åldern i och med att hon rör sig så pass mycket men jag inbillar mig att det kommer att funka ändå :D...

Idag ska jag "köpa ut" en morgonrock åt en kompis med min 25% rabattkupong på Twilfit...längtar tills jag kan gå dit och skaffa lite nya BH:ar...mina 2 amningsbhar är jag såååå less på och jag är lite fetischist på BH:ar...trosorna skiter jag i!
    Dessutom ska jag till grannen och palla mera äpplen! Kokade äppelklyftor och mosade och loppan tycker det är supersmaskigt men jag ska nog köpa lite barnmatspuréer oxå så att hon inte bara vänjer sig vid mammas hemlagade...dessutom blir det ju babymassage....jag kommer inte att behöva 5mm metoden för att somna ikväll...(på mig alltså...:D)

• Mondino

Tackar å bockar för gratulationerna!!! Camabo:Japp, du va först och det är idag . Du va faktiskt först av alla!! Svärmorsan trodde hon va först när hon mailade imorse kl. 03.55. Hon e inte riktigt klok, börjar jobba kl 7 och går upp före 4 för att hinna få sin egna lugna stund på morgonen (hon är för allan del alltid jäkligt fräsch o iordninggjord). Jeesus, här lackar man för att man måste amma vid 5 och då får man ändå somna om ett tag, och då har hon redan gått upp helt frivilligt!

• 5088

Grattis Grattis: lillmondions

Usch idag känns inge vidare håller på o bli sjuk ja me (ont i halsen).. Så blir väl till o bara ta de lungt!! Hoppas nu skuttan klarar sig .

• Camilllla

lillmondinos: Grattis på födelsedagen! Din svärmor är inte som min morfar då och går upp vid 4 men smygsover sen på soffan ett tag men säger ändå till alla att han gått upp tidigt

Modesty: Hoppas massagen går bra, hade varit kul att gå på men Noel är ju lite för mycket i fel ålder..
    Jag längtade så efter vanliga BH:ar och lite bekvämlighet så för några veckor tog jag bort den amningsminut (typ) Noel hade på dagen och nu ammar han på morgonen i sängen och sen på kvällen.. Och däremellan är det vanliga ordentliga BH:ar som gäller

Hmm jag har tänkt att jag ska kommentera och skriva här i flera dagar men så har jag glömt bort det så jag hoppas jag inte missat att kommentera nåt viktigt nu

• noodle

Grattis lillmondinos!! :)

Imorrn fyller Felix 2, ska försöka mig på att göra en mumintårta jag oxå  som Dulia. Fast jag funderade på att rita i grädde ist med nougatsås, får se hur det blir ;) Slutar nog med en stor brun fläck mitt på, jätteaptitligt ;) Har bakat hela dan idag för att bli av med lite äpplen från tomten, skönt att fylla frysen lite.

• Modesty2000

...alltså....livet är orättvist! Loppan vaknar och vägrar somna om tills hon får tutte....nu sover både hon, Mark och katterna men inte jag!!!! Ja, ja...man får väl ta det som egentid men kl 5.30 på morgonen...hmmm...

Jag måste desutom vara den största nätet-mesen här...jag har först NU upptäckt att det är toppen att beställa böcker på Adlibris! Har precis beställt 2 köttiga deckare på engelska som jag annars skulle dels fått betala dyrt för på Akademibokhandeln i stan samt dessutom varit tvungen att åka in till stan...skulle det behövas ett barn för att jag skulle testa sånt här??? Snart kommer jag väl börja testa tradera eller köpa kläder på nätet!!! Vilda tanke :D!

• Krodan
    Noodle: Grattis Felix på 2 års dagen!! Jag var lat och köpte en heffaklumpenoblat när angelina fyllde 2 år och satte den  på en gräddtårta Men hon pratar fortfarande om den och det är fyra månader sedan idag Men jag skyller på att jag hade en 4,5 månaders att roa oxå
    Angelina och Athena är mina sessor
  • Armino
    Noodle --> Grattis till Noel! Hoppas ni får en kalasbra kalasdag!

Idag ska vi handla, packa, städa och lämna Asrael hos Jörgens föräldrar. och helst innan kl 21 för då vill jag gå och lägga mig eftersom vi ska upp vid kl 3.30 typ. Det här med att åka till Spanien känns mer som ett heltidsjobb än semester. Men jag hoppas att det blir lugnare när vi är där nere. Fast jag är fortfarande lite nojig för att åka iväg så långt med Armica. Ni anar inte hur många "Tänk om" som rör sig i huvudet... Fundersam
    Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon.
  • Siljelin

Hur gick det för er på massagen?

I natt har jag sovit bajs för Jessica har rumsterat om hela natten. Dessutom vaknade hon flera gånger efter "stora läggdags" igår kväll och det brukar hon inte, så det var väl därför jag sov så illa. Mitt undermedvetna var hela tiden inställt på uppvak. I natt ska jag sova på kontoret hela natten. Eller i alla fall till nattamningen så kan jag ligga stel som en pinne bredvid Jessica sen så att sambon får lite sömn i alla fall.

Nu har Jessica sovit 3,5 timmar efter babysimmet i morse. Helt otroligt. Händer nästan aldrig!!! I torsdags sov hon bara i sjal och sele, men det var väl sviter efter den hemska sprutan...

Svar på tråden Sollentunamammor!!