• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • BeccaGrodan

modesty: tack :) haha ja vissa kanske tycker man är galen men näe vi är inte alls avskräkta, sen har vi ju en ytterst nöjd o glad liten kille o va inställd på att det skulle bli mycket jobbigare att få barn än vad det blev, nu lär det ju bli helt annorlunda med 2 kids men vi ställer in oss på det "värsta", andra har ju klarat det så :)

en enligt oss stor fördel med detta är att Alvin kan va kvar hemma  o behöver inte börja förskola så tidigt o om vårdnadsbidraget går igenom som det pratas om kan vi antagligen ha lill hemma rätt länge oxo hääärligt...!!
    bara håller tummarna för att det ska hålla sig nu, är ju bara i v.5 lixom... men har jädrigt mycket "växtvärk" i magen så jag hoppas det sitter där det ska lilla fröet :)

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • noodle

Krodan haha tack, och tror att det hade blivit bättre om jag gjort likadant ;) Felix fick en rosa kladdig mumintårta, men han klagade iaf inte ;)

camabo Felix tackar ;)

Beccagrodan grattis!!! :)

Har haft en trevlig födelsedag här hemma, skämmer bort honom med alldeles för mycket leksaker bara så nu har vi hela vardagsrummet fullt. Sen var vi på middag hos en kompis som oxå fyller år ikväll och som oxå har en liten 2 åring, så det blev oxå roligt för felix. De låg i sängen och busade och hoppade och sprang och jagade varandra.. riktigt söta :) Sitter och käkar en bit tårta nu, sen är det nog sängen.

• Camilllla

Becca: Gud så konstigt det kommer bli att träffa dig gravid igen, jag kopplar det direkt till första gångerna vi träffades förra året men allt är ju lite annorlunda nu

Noodle: Tror nog Felix blev jättenöjd även om tårtan var lite kladdig!

Camabo: Gud vilka människor, ibland förstår man bara inte..

Igår kväll ringde min svärmor HEM hit klockan 23, Johan hade försökt ringa henne tidigare på kvällen och sagt åt sin bror att hon kunde ringa honom på mobilen men nä när han inte svarade där var hon ju tvungen att prova hem istället... Johan var precis inne och försökte söva om Noel och jag var lite kort och otrevlig mot tanten i telefon...

• Armino
    Becca --> Men gud vad kul! Tusen grattiskramar från oss! Å, jag vill ockå ha!

Nu sitter vi och väntar på att taxin ska komma oh hämta oss. Ni anar inte hur nervös jag är. Jag har nog spelat upp vartenda litet scenario i mitt huvud. Alltifrån att hon vaknar när vi sätter henne i taxin och inte somnar om förän vi landar i Malaga till at planet störtar och alla dör. Usch usch usch! Det kändes till och med läskigt att skriva det... Hemlis
    Allt kommer att gå bra. Allt kommer att gå bra. Allt kommer att...
  • slumran

Grattis tjejen till goda nyheten, kul för er!

• GoåGlad

Hej hej
    Oj vad det händer grejer i tråden.
    Lillmondino- Grattis i efterskott.
    Camabo-trevlig resa!
    Beccagrodan-grattis igen. Jag tycker oxå du är tuff som vågar, men du kommer fixa det galant är jag säker på. Som sagt vi får väl öppna ett litet föräldrakooperativ på Lomvägen, haha. Jag hoppas ju oxå på vårdnadsbidraget!!!!
    Modesty- jag fattade inte att det var du på babymassagen. Men nu vet jagFlört. Isac har spytt och bajsat maasssor efter att jag har masserat honom. haha. Vet inte om det är bra eller dåligt.FundersamSkrattande.

Här hemma har det varit fullt upp så jag har inte hunnit med familjeliv. Först var mormor här från ons-fre förra veckan. När hon åkte på fredagen kom farmor o farfar. Nu har farfar åkt men farmor stannar hela veckan..Puh. Och nyss hade vi även besök av vänner från Norrköping. Jag gillar min svärmor men det är ändå lite påfrestande att ha nån boende hos sig så länge tycker jag. Jag hoppas kunna rymma lite till Mysebo nån dagGlad.

• Modesty2000

GoåGlad: *garv* inte lätt att ha koll jämt! Fattar förresten inte att du pallar med så mycket besök som dessutom bor hos er! Antar att jag är den folkilskna sorten :D...men det är ju en massa mat som ska fixas och de ska underhållas och i början med Fia var jag så stressad med alla som sa att det minsann inte gjorde nåt då barnet skrek (Fia är en liten skrikloppa..) men för mig kändes det som om någon krafsade på hjärtat varje gång...

Idag är jag på ett uselt humör...känner mig stressad för att helgen är över och trots att Mark varit hemma har jag inte fått någon lugn och ro...det har varit så mycket tjafs, antingen så ifrågasätter han mina beslut ("Nu verkar hon vara mätt, ge henne inte mer...hon vill ju inte" eller "Jag tar henne i BabyBjörnen så hon blir riktigt trött") eller så är det jag som får hålla koll på allt och huvudansvaret är mitt...
    Dessutom for vi till IKEA mitt under lunchtid och det var SJUKT mycket folk och han försöker få mig att bli intresserad av att köpa nya möbler till vårt skabbiga vardagsrum...där jag vill måla om istället...
    Om jag inte ammade så pass mycket ännu så skulle jag tro att det var PMS och inte kan jag skylla på sömnbrist heller...loppan sov som en sten i 12 timmar och jag fick 8 timmars sömn!

• Mondino

Becca: Vilka roliga nyheter!! Bamsekram och grattis!!
    Nu har jag kommit ner på jorden efter förra veckans förberedelser och överlevt all uppvaktning i fredags. Blev jättelyckat, massa folk som tycktes ha väldigt trevligt och jag kände att jag hann med att sitta ner mellan varven. Och så mycket fina presenter, framför allt presentkort på Intersport och Stadium. Nu ska det shoppas träningskläder och dyligt, tror absolut att jag kommer att komma tillbaka till matchvikt bara av att ha dom på mig ... jo.. föööörmodligen!!

En liten fråga... den här babymassagen som några av er verkar gå på, kan man hoppa på fast man missat första gången? Var, hur? kostnad? Kanske det skrivits nåt förut men jag missat? Och dessutom så kunde jag inte ha gått i fredags för då var det ju fullt hus här.

Svar på tråden Sollentunamammor!!