• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • BeccaGrodan

tack alla för alla grattis!
    det känns sååå spännande o det är klart vi fixar det, det har ju andra gjort o ja det va ju planerat så

lillmondionos: jag tror att det kostar 50:- för fyra gånger o är inte gruppen full kan du säkert hoppa på nu, Siljelin va det väl som inte va där första gången heller!?
    ja alltså jag går ju inte nu men gick i våras....

någon här som har koll på info om vårdnadsbidraget föresten?

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Modesty2000

lillmondinos mamma: tror nog att det finns platser kvar, det verkade inte som att alla kunde gå varje gång...

• Camilllla

Becca: Jag har inte hållt superkoll men det känns som att det senaste jag hört om vårdnadsbidraget är typ avslag, avslag, avslag..? Ungefär som med vårat bygglov
    Har för mig jag hört eller läst att de beslutade att vårdnadsbidraget var lagvidrigt men det kanske inte är senaste nytt?

GoåGlad: Jag skulle nog bli tokig av att ha min svärmor här över en natt..! Hoppas det går bra i veckan

• Bess

I juli -08 ska vårdnadsbidraget tas i bruk....av dom kommuner som vill alltså. Och vi antar väl att Sollentuna kommun vill Men jag fattar inte hur folk ska kunna klara sig på att den ena bara har en inkomst på 3000 kr. Becca: Grattis till plusset!! Det var ju väntat

• Camilllla

Bess: Vet du vart det finns information om det här? I nuläget får jag bara ut 3000 vissa månader men jag vet inte om jag är så sugen på vårdnadsbidraget...

• Bess

Såg det där på nyheterna. Tror inte nån...alltså inte ens politikerna...vet nåt om det där ännu.

• BeccaGrodan

bess: näe inte klarar jag mig på endast 3000 men om jag får fp för lilla o vårdnadsbidrag för alvin hjälper det oss att spara fp dagar så att vi kan va hemma längre med lill, i nuläget kommer vi ju kunna ha alvin hemma tills han blir 3 år pga att vi får barn nr två tätt men vi kan ju inte skaffa barn efter barn för att kunna ha kvar dem hemma tills de är 3. vårdnadsbidraget skulle hjälpa oss jätte mycket....
    men ingen verkar veta om man kan ta fp för en o vårdnadsbidrag för en o det är det jag är jädrigt nyfiken på

• Maria R

Hej!

Det är inte så ofta jag skriver i den här tråden, men jag läser en del Grattis BeccaGrodan! Hur långt mellan barnen kommer ni att ha? Vi har 19 månader mellan våra, än så länge funkar det jättebra, fast det är jobbigt förstås också. Men nu har vi låtit Sam börja hos dagmamma, hade tänkt att ha honom hemma hela tiden, men vare sig han eller jag orkade med det

Är det nån som vet om det finns nån "mamma - barn träning" i Sollentuna, där man kan ta med sig lill bäsen på nåt pass? Vet att jag gick på sånt nån gång när jag bodde i Täby men jag har inte hittat det här i sollentuna.

• BeccaGrodan

Maria R: tack :) det blir 16 månaderna mellan dem, spännande, säkerligen jätte tufft o krävande ibland men vi ser så mycket fördelar med att ha tätt så vi körde på o det tog sig ju jädrigt snabbt

hmm tror friskis o svettis har, kolla deras hemsida!

• strojes

Maria R: Vet att simhallen hade det förut iaf, vet inte om det är något alls som är öppet där nu när dem renoverar eller om det är helstängt. Du kan ju kolla med Friskis och Svettis, dem har inte haft förut men kanske har börjat med det nu (www.sollentuna.friskissvettis.se/)

Svar på tråden Sollentunamammor!!