• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Kickans mamma

Akvariet tycker jag har en del äldre barn också och väldigt roligt barnstund. nu har jag iof inte vart där på 6 mån. men rekommenderar det starkt.

• Modesty2000

Maria R: jag vet att SATS vid Infra City har mamma-barngympa en gång i veckan...men man ska nog träna lite mer än en gång per vecka för att tycka att det är värt kostnaderna för deras träningskort.

• Camilllla

Maria R: Tänkte också tipsa om Sats.. Har velat prova det men det har inte blivit av och nu börjar Noel bli för stor... Och så är det lite fel tid för oss också..

• Mondino

Jag flikar in om mamma-barn-gympa. Helt riktigt, SATS Infra City har mamma-barngympa på onsdagar kl 10. Jag ska ta mig dit framöver få se om det är nåt bra. Sen längtar jag så mycket till Corepuls-passet dom har på tisdagar, men vet inte riktigt när jag törs ge mig på det för det är ganska rushigt. Ska i alla fall testa spinning snart igen nere på friskis.

• GoåGlad

hej hopp.
    Ännu så länge går det bra med svärmor. Vi har varit i Täby C idag och är ganska slut nu. Både Isac o farmor har legat och vilat. Hon är ganska bra på att inte vara ivägen eller ta över som tur är. Plus att hon ska hälsa på sin dotter här oxå och några kusiner så hon hänger inte mig i hälarna hela tiden. I kväll ska jag o Isac vara ensamma så då får vi vila.

Jag vill oxå veta mer om vårdnadsbidraget. Önskar att det skulle gå igenom. 3000:-/mån är ju vad jag plockar ut nu med min taskiga föräldrapenning så för mig skulle det inte bli någon större skillnad. Jag lever ändå på min man hahahaFot i munnnenGlad

• BeccaGrodan

Go å Glad: skönt att hon inte är av den typen som lägger sig i o tar över men jag skulle nog tycka det va jobbigt ändå, vill inte ens tänka tanken att min svärmor skulle bo här en vecka, puh

vi har vart på babysim, Alvin hade bara sovit 1 timme på dagen innan o det va 10-11, babysimet börjar 15 så jag va helt säker på att han inte alls skulle vilja bada men visst ville han det, han va helvild i vattnet o plaskade o hade sig, haha min lilla knäppis!

i morgon ska jag till bvc med föräldragruppen och på onsdag till mysebo för soppa.. ingen annan som ska dit? Siljelin är du fortfarande på?

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Maria R

Ok, tack för tipsen ska kolla in SATS, Jag antar att man inte kan köpa klippkort där, eller betala per gång? Nån som vet. Kommer nog inte att träna SÅ ofta i höst

• Mondino

Man kan inte köpa klippkort på SATS, men tror att man kan köpa "engångsbiljett" men det är så sjukt dyrt att det verkligen aldrig är värt det.. (inte i min värld iaf) Har för mig att dom tog 150kr gången förra året... helt galet.. däremot har dom kampanjer mellan varven där man kan provträna några gånger. Jag ska testa gympan på onsdag tänkte jag så då kan jag kolla om det finns några erbjudanden på gång.

• strojes

lillmondinos mamma skrev 2007-09-10 21:09:44 följande:

Man kan inte köpa klippkort på SATS, men tror att man kan köpa "engångsbiljett" men det är så sjukt dyrt att det verkligen aldrig är värt det.. (inte i min värld iaf) Har för mig att dom tog 150kr gången förra året... helt galet.. däremot har dom kampanjer mellan varven där man kan provträna några gånger. Jag ska testa gympan på onsdag tänkte jag så då kan jag kolla om det finns några erbjudanden på gång.
    Lite trist att man iaf inte kan köpa klippkort på mamma/barn gympan. När man har bebis är det ju svårt att hinna träna så mycket mer än det passet... De kunde ju se till att klippkort på just det passet.
  • Mondino

Jag håller verkligen med. Jag tycker inte att det är så kundvänligt att inte låta fler kunna ha tillgång till deras träning. Men dom är stenhårda på att man måste gå in i avtal med månadsavgift. Känns lite sniket på nåt sätt. Blir ju precis som du säger max 1 ggn i veckan och då känns det ju förbaskat dyrt per gång eftersom det kostar typ 500 spänn/månad om man inte har nåt bidrag från arbetsgivare tex.

Svar på tråden Sollentunamammor!!