• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • BeccaGrodan

roos: härligt att få sova o om han sover så bra där kan han väl sova där jämt haha skoja bara men visst är det typiskt att de ska sova bättre när de är någonannanstans, Alvin har inte sovit borta än men när mormor va barnvakt för någon vecka sen mitt i en period när han va svårsövd på kvällarna så hade han somnat jätte lätt när hon nattade...

CaS: bra bra, måste ju försöka hålla mig med att berätta tills vi gått lite längre.. räcker ju med att halva Fl, våra familjer o rätt många vänner redan vet

5088: tack :) usch hoppas ni slipper bli förkylda, är jätte många som är skjuka nu verkar det som...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • GoåGlad

Hej hopp. Undrar vad dem gör på Mysebo idag när inte alla vi är där???FundersamGladHade tänkt gå dit men vi är så slöa, trötta och lite småkrassliga idag så vi stannade hemma i stället. Farmor är ute och shoppar loss i stan så vi passar på att mysa lite.

Camilllla- Jag skulle nog välja Arlanda och en mysig resa om jag inte ville ha nåt större bröllop. Har bara hört positivt om arlanda. Och eftersom jag jobbat med att fixa i ordning brudar så har jag pratat med några hahaha. Själv var jag ju den traditionella typen med kyrka, mammas brudklänning, trerättersmiddag o allt det där. I slutändan tyckte vi det var enkelt med kyrkan, för då är ju lokalen klar liksomFlört.  
    Eller varför inte åka ut i Stockholms skärgård, finns många fina kapell att gifta sig i?! Eller på en båt? Eller som Noodle sa om nån av era föräldrar tex har en bra trädgård att gifta sig i, det är ju jättemysigt.

• strojes

Vi hade trädgårdsbröllop vid mina föräldrars sommartorp. I en hyrt partytält hade vi skälva akten med prästen (tur vi hade tältet för det kom en skur under tiden). Maten fixades av en tjej i byn som har catringfirma. Vi var 15 pers. Den närmaste släkten (bådas föräldrar och syskon med repektive och en nära vän till mig som känns som familjemedlem).

• Camilllla

Jag må vara hemskt lat men jag orkar bara inte tänka på att fixa i ordning för ett bröllop.. Arlanda vore så skönt, man behöver ju inte tänka på bjudning eller nånting Till saken hör att Johan syster i sommar börjat planerat stort för att gifta sig nästa sommar och jag är inte sugen på att "tävla" med dem heller..

Mina föräldrar har ju trädgård men tänk om det regnar, och man måste fixa blommor och allt möjligt, nä jag har faktiskt ingen lust med det..
    Annars skullé vi ju kunna ha det här hos oss, då skulle det helt klart bli ett litet bröllop Har en pytteliten uteplats med stenplattor nedanför trappan, bredvis lekplatsen och dessutom så brukar grannarna ställa bilen där fast man egentligen inte får... Eller varför inte balkongen?

Vi funderar nog mest på Edsbergs slott där de tydligen arrangerar vigslar på lördagar, eller Arlanda.. För om man gifter sig i Edsberg så måste man väl fixa nåt efteråt och bjuda folk och ha sig och då vet vi inte riktigt vart vi ska börja eller sluta.. Samtidigt vore det lite kul att ha finklänning och så men jag är beredd att välja bort det..

Nu fick jag precis veta att det är absolut sista Gilmore Girls ikväll så nu ska jag deppa över det.. Och ringa Sigtuna kommun och dra tillbaka vår bygglovsansökan för att göra om...

rooos: Skönt att det gick så bra att lämna över natten, vi har inte provat det än men lite inspirerad blev man ju nu

• Siljelin

Vad hände med alla mysebor idag då? Det var sprängfyllt med folk men ingen FL-are! När jag kom fick jag inte ens plats på golvet och vad jag kunde se var det bara BVC-grupper och andra känner-varandra-grupper där och jag vågade helt enkelt inte bryta mig in i dem. Kände mig som om jag gick på lågstadiet och skulle fråga om jag fick vara med och leka. Jessica brukar ju alltid förstöra sångstunden för alla andra, så jag undvek den genom att stanna nere och amma och sedan kände jag bara för att åka hem. Kunde knappt hålla tårarna tillbaka (knäppt va?), kunde förmodligen inte dölja dem för någon heller, och kände verkligen inte för att gå in och sätta mig vid något ensamt fikabord med en skrikig bebis bara för att personalen försökte övertala mig till det.

Trekvart med buss till Sollentuna station och trekvart hem igen bara för att gå in och amma på Mysebo??? Behöver jag nämna att Jessica skrek hela vägen? Jag gick hem och tröståt och grät ikapp med Jessica. Kan man få återfall i babyblues? Jag tror jag ska sluta amma, överlåta mina resterande föräldradagar till sambon och börja jobba igen. Fasen, det suger att vara mammaledig om man inte känner någon! Och ni som sett Jessica in action på Mysebo kan ju tänka er hur kul det är att var på tu man hand med henne dag efter dag. Ok, ok, jag vet att flera av er kommer säga att ?vadå, jag går alltid ensam på en massa olika öppna förskolor, man lär ju känna folk där, det finns alltid någon att prata med? ? och så trodde jag att det var ? innan jag fick Jessica. Men det känns som om man redan måste känna någon för att våga gå till öppnis och lära känna nån.

Alltså, jag är självklart egentligen inte ledsen för att ingen jag kände kom till Mysebo, utan för att jag än en gång fick bekräftat att jag är helt värdelös på att träffa nytt folk. Ok, om alla kom dit och inte kände någon, men när alla andra kommer dit i grupp och man inte ens vet om det är en nybildad BVC-grupp eller fyra bästa väninnor sedan lågstadiet man ska försöka bryta sig in i och haka på, då känns det tufft, tycker jag.

• Siljelin

Fasen, nu har jag läst igenom tråden! Där står det ju att ingen skulle dit idag! Varför, varför tog jag mig inte tid att läsa det INNAN???? Det hade varit värt en stunds skrik! Men nu vet ni i alla fall vad de (vi) gjorde på Mysebo idag, var det du som undrade det Go-å-glad? Ja, jag är med på sopplunch, MEN BARA OM NÅN JAG KÄNNER KOMMER DIT! Vem ska med?

• Modesty2000

Puh! Vilken dag! Fia har varit otroligt svårtillfredsställd och nu på kvällskvisten tror jag nog att hon kanske är på gång att få sin första förkylning...

Camilllla: tycker du att jag ska stanna hemma i morgon från föräldrarträffen om hon är snorig? Har ingen aning om hur man gör...

• strojes

Siljelin: Jag gör för det mesta inget särskilt om dagarna så det är bara att höra av sig så kan vi träffas. Jag lämnar dottern hos dagmamma vid halv nio sen är jag barnfri till 15.30 då jag hämtar henne igen.

• 5088

Jasså de va ingen där ifrån fl.. Oj vi som e så många!!

Känner mig fortfarande hängig, seg o hostar ! Idag har ja latat mig Härligt! Jasmine har gjort väldiga framsteg Jippi va skoj!! Hon har börjat ta sig upp på knä o kommit högre upp me armarna! Försöker liksom gunga iväg o övar på krypteknik "Go girl".
    Hon vill gärna ut o gå brevid mamma oxå att man ska hålla händerna o gå brevid/bakom henne.. Aj aj min rygg!

Tycker de e så trisst att hon inte kan använda gåstol för att hon e för kort!! Når ju inte golvet ! Suck!! För hon vill ju så gärna o så mycket!! Envis liten rackare

Ne nu ska ja fortsätta o vila mig!!

• GoåGlad

Siljelin- ja det var jag som undrade idag. Synd att du blev ensam. Förstår om du tycker det är jobbigt om hon skriker. Och att bryta sig in i en grupp med såna som redan känner varandra är faktiskt inte så enkelt. Tror att jag oxå skulle ha tyckt att det var lite jobbigt. Jag är ju väldigt förskonad med Isac som knappt säger ett pip så lite svårt är det ju att sätta sig in i din situation. Men självklart måste det vara superjobbigt. Och ibland skäms jag lite att säga att jag tycker det är så lätt att vara hemma med Isac, särskilt om jag pratar med mina vänner som har barn som inte är så enkla att ha att göra med. Vet inte riktigt vad man kan säga för att uppmuntra dig?! Men i morgon tänkte i alla fall jag och Isac försöka komma på soppluch. Vi brukar ju vara lite sega på förmiddagarna haha. Beccagrodan tänkte väl oxå dyka upp. Hoppas vi ses då.

Svar på tråden Sollentunamammor!!