Vad hände med alla mysebor idag då? Det var sprängfyllt med folk men ingen FL-are! När jag kom fick jag inte ens plats på golvet och vad jag kunde se var det bara BVC-grupper och andra känner-varandra-grupper där och jag vågade helt enkelt inte bryta mig in i dem. Kände mig som om jag gick på lågstadiet och skulle fråga om jag fick vara med och leka. Jessica brukar ju alltid förstöra sångstunden för alla andra, så jag undvek den genom att stanna nere och amma och sedan kände jag bara för att åka hem. Kunde knappt hålla tårarna tillbaka (knäppt va?), kunde förmodligen inte dölja dem för någon heller, och kände verkligen inte för att gå in och sätta mig vid något ensamt fikabord med en skrikig bebis bara för att personalen försökte övertala mig till det.
Trekvart med buss till Sollentuna station och trekvart hem igen bara för att gå in och amma på Mysebo??? Behöver jag nämna att Jessica skrek hela vägen? Jag gick hem och tröståt och grät ikapp med Jessica. Kan man få återfall i babyblues? Jag tror jag ska sluta amma, överlåta mina resterande föräldradagar till sambon och börja jobba igen. Fasen, det suger att vara mammaledig om man inte känner någon! Och ni som sett Jessica in action på Mysebo kan ju tänka er hur kul det är att var på tu man hand med henne dag efter dag. Ok, ok, jag vet att flera av er kommer säga att ?vadå, jag går alltid ensam på en massa olika öppna förskolor, man lär ju känna folk där, det finns alltid någon att prata med? ? och så trodde jag att det var ? innan jag fick Jessica. Men det känns som om man redan måste känna någon för att våga gå till öppnis och lära känna nån.
Alltså, jag är självklart egentligen inte ledsen för att ingen jag kände kom till Mysebo, utan för att jag än en gång fick bekräftat att jag är helt värdelös på att träffa nytt folk. Ok, om alla kom dit och inte kände någon, men när alla andra kommer dit i grupp och man inte ens vet om det är en nybildad BVC-grupp eller fyra bästa väninnor sedan lågstadiet man ska försöka bryta sig in i och haka på, då känns det tufft, tycker jag.