AnkFisk: härligt att du har den inställningen iaf att om Hanna visar att hon hellre vill va hemma med er så får hon va det, ser så många som inte verkar bry sig om vad barnen tycker utan kör iväg dem till dagis så fort lillesyskonet har ploppat ut, de kommer tom till förskolan även fast både mamma o pappa är hemma med nya lilla bebisen, snacka om att storesyskonet känner sig ensamt o utanför
Jag kan förstå varför folk där barnet redan innan syskonet kom gick på dagis får fortsätta på dagis även fast mamma/pappa är hemma med syskon (även fast jag tycker man ska göra precis så som AnkFisk säger o känna av vad barnet trivs bäst med)
däremot de som får syskon o stora barnet inte börjat förskola än men börjar när mamman/pappan är hemma med lillesyskonet det hajjar jag faktsitk itne varför man ska göra så för (nu pratar jag om barn som är storesyskon som är upp till 3 år)
ett barn som redan gått på förskola innan syskon kom är ju van vid det o det kan nog bli svårt då att ha det barnet hemma för det är inte lika mycket aktiviteter, lekar, kompisar etc där, men har barnet aldrig gått på förskola så kan de enligt mig likagärna vara hemma, vi skaffar ju inte barn för att pedagogerna på förskolorna ska umågs och uppfostra dem, våra små är små så kort tid så varför passar folk inte på att njuta o ha sina små hos sig när de kan!?
oj va långt det blev, hehe en sak jag verkligen "brinner" för eller vad man ska säga...
hoppas nu iaf Dulia att Bianca kommer må bra av att för börja förskolan igen o att hon snart blir snällare mot Alma och att du kommer känna att du får mer energi och ork när Bianca är iväg lite och leker av sig på dagarna....