Beccagrodan: Jag blir lite lack, för jag är en sån som skolade in min dotter på dagis samtidigt som jag var höggravid. Hon var inskolad och klar den dagen som jag hade bf. Och det behövde både hon och jag. Jag blir asförbannad på folk som tycker att hon ska vara hemma mer, för jag går ju bara hemma. Jo tjena säger jag om det. det är AStungt att ta hand om två barn och inget säger att de har det bättre hemma hos föräldern om föräldern mår dåligt. Jag har själv valt att skaffa barn tätt, men det gör det inte lättare när man har ett spädbarn hemma som första tre månaderna har kolik så man får stå med henne i badrummet tre timmar varende kväll för att storasyster inte ska bli störd i sin nattsömn. När koliken väl ger sig så fick bebis rs och mamman lunginflammation/halsfluss/mjölkstockning/ögininflammation och var däckad i tre veckor medans dotter får astma och hostar så on kräks på nätterna fram till hon är 7 månader. Jag säger att 15 timmar är alldeles för lite på dagis som syskon. Om ett barn trivs på dagis så lider det inte avatt vara där, och om det gör att förälderna faktiskt överlever utan att förlora förståndet så tycker jag att det är kanon.
För att förklara exakt hur tungt det är att ha två så små barn går inte, men när jag fick lite egentid förra veckan och gick på ett pilatespass så pratade jag men instruktören och vi kom in på att jag har dåliga höfter pga två täta graviditeter. Hon frågade om det vart tungt med två så små barn tätt, jag var på väg att börja grina inför en okänd person för att så jävla tungt har dte varit. Det går inte att förstå om man inte vart där. Det handlar inte om att byta en blöjja extra eller mata en person till, det handlar om att hinna ge båda sina barn den uppmärksamhet och stimulans de förtjänar och i dagens samhälle när man inte har stöd från den äldre generationen så är det svårt att få ihop det. Jag vet att många tycker att jag kan ha barnet hemma mer, men jag klarar det inte, dte blir inte roligt för nån av oss. Första veckorna/månaderna är dte ändå ok när bebis äter/sover/jollrar i vagnen, men de är inte så nöjda så länge. Jag har som sagt inte sovit en enda natt på 2,5 år, jag ärinte sömnkänslig men det här är tortyr. inatt har jag sovit mellan 23,30 och 4 med en ammningspause. Alltid är det nån som drömmer eller vaknar av olika anledningar.
Jag är en jävligt bra mamma till mina barn och vill ge dem det bästa, därför är jag för att de ska få vara på dagis ännumer än 15 timar i veckan, så när de kommer hem möts det av en bra mamma som orkar uppfostra och stimulera och ge vettig kost!