*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Rundafrida; jag förstår dig presis, fast en som man vet vem som haft osv hade nog varit OK, men vill veta att den typ inte är rostig innifrån eller att de kört jättetunga saker i så tyget eller chasssit håller på att braka ihop...
Idag har vi faktisktbeställt barnvagn, blev som jag skrev förut en emmaljunga crossway, och maken fick igenom sin färgfavvorit - rosso. Tycker också den är snygg, men lite orlig för att tillbehör och barnkäder skall skära sig, eller att det blir för mycket färger... Men gillar som sagt var färgen
Så gjorde jag ju den fina tabben igår att åka till Stockholm med mina bilnycklar i handväskan OCH makens (låste bilen åt honom då han tog alla fyra kassar efter att vi handlat dagen innan) i jackfickan... han var inte så glad på mig, så det dåliga samvetet gjorde att jag gav med mig i vagnfärgvalet. 5550:- fick vi som pris inkl skötväska, hårdlift och service efter 3mån, tycker det var helt OK, 500:- billigare än den andra affären här i stan. Får den ganska snart om vi vill, men hade vi valt platina som också var med på favvolistan hade det kunnat bli tajt om tid, ett tips om någon tänkt beställa den färgen - tydligen populär...
ucka: äntligen!!! ALLA skrattar åt mig då jag säger att jag inte vill ha spjälsäng, tycker det känns som ett fängelse. Här blir det vagga först och sedan en växasäng om jag får bestämma. vaggan är den jag hade som liten och växasängen blir ev den som "farmor" (bebisens) hade som liten, ska kolla hur den ser ut...
substance!
ja var ska det sluta!!!!????
har köpt en kartong med glassbåtar som snart är slut
och jag åt middag bara 20 min innan och blev mätt*asg*
hjälp jag kommer få åka rullstol sista veckorna*hihi*
ja men vi går så, vänta r tills vi alla ligger under hundra så kan vi starta en nedräkning!!
A lie & Ucka:
Jag är på eran sida! Skrev precis ett inlägg om det faktiskt.. Känns inte bra alls att sätta bebis bakom galler...
liten: hmmm "Eskilstuna fenomenet för gravida blivande junimammor???
Hi, hi!
Hehehe.. Mycket möjligt..
nu ha rman lite nya bilder i galeriet...
men magen växer ju knapt
ser ju mindre ut sen förra veckan*s*
kika in om ni vill
rundafrida. jag har övertalat sambon att köpa nytt.. jag känner som så att vi nog kan tänka oss att få användning av vagnen flera gånger. och just att få vagn av syrror till mig eller sambon känns inte ok..bara en känslsa. för i övrigt har jag ingenting emot begagnat.
vonkis vill me få glassbåtar
ok. jag har ingen vagga i familjen, snyft. vi hadde tänkt oss spjälsäng men instämmer med att det känns trist med gallret. funderar för fullt nu...
HALLO Glöm inte mig jag har några veckor kvar tills jag är i 100 dar kvar... så vänta lite med nedräkningen...snälla brudar..
bf25juni
*ickelpicka*
jag försökte mig på testet www.babyboom.nu/guider/flickaellerpojk.html, men när jag trycker beräkna så rensas allt och det kommer inte upp någon procent. Vad gör jag för fel, någon som vet?
tacksam för svar.
ja självklart ska vi vänta med nedräkning! men det är kul att det börja närma sig!
Ååååhhh, nu vill jag också ha glassbåtar!
Vågar nni berätta allt "strunt" ni äter för era barnmorskor. När jag säger att jag dricker läsk blir hon jättebekymrad. Då sa jag att jag kan ta ett glas juice istället, det var inte heller bra. För mycket socker. Inte o'boy heller.
och jag sa att jag försöker byta ut godiset mot frukt. men det var inte så bra för det är så mycket socker i frukt. vad ska man äta enligt dem? Luft?
Sa att jag åt mjukost som pålägg, då skulle jag byta ut det mot lightost!
jag har för sjutton bara gått upp 4 kilo, är i 27+0 på lördag! Jag tycker det är lite!