*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
det blev något fel, jag försöker igen!
www.babyboom.nu/guider/flickaellerp ojk.html
vad gör jag för fel?
Man kan ta sig dit ändå Mowglie, det är bara att kopiera allt och ta bort mellanslaget.
Jag gjorde det och fick mig upplyst att det är 57% chans att det är en pojke. Jag tror det är hjärtslagen (låg på 160) som gör att det inte är högre chans på pojke.
Det är f ö hemskt roligt att spekulera!
godmorgon, ännu en arbetsdag då termobyxorna får åka på.. men vilket härligt solsken t o m dammtussarna hoppar omkring....och vem vet kanske får de sig en rejäl omgång till helgen..
har ni inhandlat spjälsäng och skötbord än??? om så hur har ni tänkt kring dessa inköp och vad vart det... själv är jag änsålänge en lycklig vagnägare:: men undrar om man skall ge sig i kast och inhandla mer..
Vad tror du själv att det kommer att bli?
Triump - vi har sån tur att vi får låna allt sånt från sambons bröder. Hurra! Har beställt vagn från Modi, ska åka och kolla på den i nästa vecka. Tack och lov för ångervecka
Mowglie - jag hade en 'uppenbarelse' för en tid sedan då kropp och själ sade till mig att det är en pojke. Många runt omkring mig tror det är en flicka. Vi får se vem som har rätt!
Triump: Spjälsäng & vagga är på väg från Umeå as we speak. De har gått runt i ptheboys familj i generationer. Skötbord köpte jag i somras (?!) på loppis. (vi bor litet & det är ett sånt man kan ha på badkaret för 50 kr & jag tänkte att barn ska vi ju ha nån gång...)
Det finns en hemsida för mammor som väntar smått i Juni.
Den är väl egentligen startad av dem som håller till på "Allt för Föräldrar" men alla är välkomna. Anmäl er vettja....
www.familjenlofberg.se/junimammor/
Vi fick 60% chans på pojke, har hjärtslag på 148-157 så det är säkert det som drar ner här också. Annars tycker/tror vi att det blir en pojk denna gången, får se om ett par månader =)
Har inte fotograferat magen på massa veckor, får nog göra det i helgen, för nu är den ju stor ju. Tyra är på bättringsvägen, ligger på gränsen till feber och hostar mindre nu så det är ju skönt. Själv börjar jag bli nervös inför att börja jobba som civ. ing på måndag!
Igår låg jag utslagen pga migrän så stackars maken fick komma hem och ta hand om Tyra.
Lycka till mon!
Vi har lite smått börjat fundera på att åka o titta på barnvagn, så med vår vanliga fart är väl vagnen köpt i v 38 eller nå't sån't. Det viktigaste just nu är att snabba på sambon med att göra ett extra badrum (cementväggar och avlopp är det enda som är klart och så stod det när vi köpte huset). Känns som om det vore skönt med extra toa och dusch när bebisen kommer.
Inte ett jota har vi inhandlat. Jag har faktiskt inte ens känt mig sugen. Finns bara så trista kläder som är hyfsat könsneutrala. Ska åka till Ullared med en kompis under mars. Då blir det nog en del småkrafs.
Ikväll ska jag ner till pappa som fyller år idag och ska dessutom se om min gamla spjälsäng duger än (pappa gör iordning den som jag vill ha den). Det bästa är dock att mamma har gjort hjortronkaka. Min favorit. Ni kan inte ana hur god den är.