• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • Missisola

2999 är ju oxå en fin siffra*tycker och tar en stor tugga av den mumsiga jordgubbstårtan*

• mon

Mowglie: Är du informerad om komplikationer i samband med bukoperationer? FÖr det kan vara bra att veta att man kan drabbas av magproblem för resten av livet, iom sammanväxta tarmar.

• Mowglie

Mon: Hmm jag tycker du ska välja ditt val att skriva varningar, men jag förstår att det var av väl mening så jag blir inte rädd, men det är ju klart att man tänker på alla risker och det är stora risker att föda vanligt oxå om man inte mår psykist bra, jo jag ska träffa läkare igen på onsdag så vi ska gå igenom allt om fördelar och risker, Men tack för att du bryr dig

• mon

Förlåt, är inte så bra med orden, tycker bara att det är viktigt att de informerar alla innan om risker också, själv ville jag inte ha kejsarsnitt och fick då inte veta något om risker då vi hamnade i ett sådant läge att risken för kejsarsnitt fanns, jag hade inga problem med ont kring snittet efteråt utan var på benen efter någon timme(sövt snitt), däremot fick jag kramp i magen då jag åt, det gjorde så ont att jag knappt vågade äta och grät då jag åt, som tur var blev det bättre efter 5 månader men jag har fortfarande problem med magen.

• mon

Ja, iaf är det därför det är viktigt att iaf vara förberedd på ev komplikationer, mår man inte bra och är rädd för vaginal förlossning tror/tycker jag att det bästa är att få ett planerat snitt, så att man slipper risken att råka ut för ett sövt kejsarsnitt.

• Mowglie

Mon: du är förlåten jag förstod att du själv hade haft problem och ville bara väl Jag läser ganska mycket på nätet om just snitt så jag kan fråga läkaren om olika saker, och du får gärna komma med dina synpunkter och tips men skriv det privat till mig så vi inte skrämmer andra som ev har samma funderingar

• mon

Jag trodde aldrig att jag skulle hamna i den situationen där de gjorde ett sövt kejsarsnitt på mig, som var rädd för kejsarsnitt, trodde i min enfald att det inte skulle kunna hända. Det gjorde det iaf med resultatet att jag fortfarande har svårt att knyta an till vår dotter, det tror jag inte hade hänt om jag fått se henne födas.

Vaginala förlossningar är inte heller komplikationsfria, men det VET alla, ofta målas kejsarsnitt upp som helt utan risker, vilket det inte är.

Hoppas jag inte trampat ännu mer i klaveret nu, och lycka till hos läkaren nu på onsdag!

• Mowglie

Nej, det är därför jag känner mig tryggare eftersom det kommer att bli planerat, men självklart så finns det risker, men det finns ju risker med allt man gör så jag vet inte vad jag ska tro, det är ju som sagt ett svårt beslut även om ett planerat snitt känns bäst för mig, men det är ju bara för att graviditeten har varit så komplicerad att jag och läkare tror inte att jag kommer att orka med en vanlig förlossning om det nu skulle dra på tiden och därför för att vara på den säkra sidan så kommer det troligen bli planerat och det är ju bättre en ett akut.

• Mowglie

Om vi ska skriva mer om snitt så tror jag att det är bättre att vi skriver privat och lämnar tråden nu.
    Annars så önskar jag dig en trevlig helg, så ska jag skriva till dig när jag har varit hos läkaren,
    Kramiz

• meh

Tackar för jordgubbstårtan, den smakade bra i vårsolen

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D