• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • molle76

Åååhh!! Är så glad nu!!! Igår på jobbet stressade det till sig ordentligt. Jag blev jätteyr och magen blev stenhård. Efter det har jag inte kännt ett liv från magen.Hela kvällen igår känndes magen hård och konstig. Men precis nu började lilla bulan sparka på som vanligt igen. Känns sååå sköööönt!!! Ska aldrig mer stressa upp mig!!

• Signatur

Hurra! Går in i sista trimestern idag. Hoppas tiden går fort nu!

• lill linda 82

Åh vad less jag är...min sambo har en kompis uppe från gbg, han kom i tis o åker på mån. Har iofs aldrig tyckt om denna kompis, men nu när jag är gravid pallar jag helt enkelt inte med honom. Ständiga pikar o komentarer om min mage o att jag är tjock. Att det är ostädat o äckligt här hemma, o vi har verkligen finstädat nu, vad ska ha då tycka då vi har "skit i hörnen"???! O igår var droppen....Han pratar verkligen HELA tiden, o bara om festivaler, norska hårdrocksband o pengar. Han e snål,sniken o räknar vart enda öre då han handlar eller köper saker! Ett tex, han köpte långkalsonger som gick till knäna ist för hellånga "-Vaderna fryser man aldrig om, sa han. Men i själva verket kostade dom hellånga 100 kr mer, o det ville han inte betala.
    Ialf satt han o skröt om att han skulle flytta med hans tjej till norge igen o köpa större lägenhet o bilda familj, skulle bo i bergen bara för att gravida får startbidrag där, 30tusen enligt honom, om man flyttar dit som gravid. Och han skulle fixa jobb längst ner i norge o pendla. Jobba 10 dagar, va hemma 12 osv... O satt o sa att hans tjej behövde inte han under graviditeten eller under barnets uppväxt. Hon har sin familj o hennes vänner sa han...O sen sa han att han måste tjäna pengar så att barnet skulle få sig en fin o dyr moped då h*n blev 15, o det sa han helt allvarligt, han skämtade inte ens! Varför skaffa familj om man inte ens vill vara med i barnets uppväxt..Skaffa barn bara för att man får si o så mkt pengar?! Åh jag blev så arg på honom. Orkade inte ens diskutera det, slutade med att jag satt uppe på sovrummet tårögd hela kvällen o kollade på tv där. Tål inte se människan...!

• ickelpicka

Sulfur - kan det vara en popupstopper som lägger hinder i vägen?

• pthegirl

lill linda 82
    Kan du inte fly fältet? Typ till en kompis eller mamma. Jag skulle inte stanna hemma en sekund. Fy vilken äcklig kompis han har :(

• lill linda 82

pthegirl: Jo jag önskar att jag kunnat det... det är så att anledningen att han är uppe hos oss i östersund är att min sambo o hans kompis fyller 30 imorron, o dom ska ha 30årskalas...så jag kan ju inte direkt bara sticka till nån kompis. Så jag får snällt stå ut...skönt ialf att det är 2 våningar vi har så kan man smita undan lite.
    Till o med min sambo höjer på ögonbrynen över sättet han håller på....Hade "kompisen" haft närmare hem hade jag garanterat slängt ut honom!

• nessie72

Jag hade nog slängt ut honom ändå...........Fast jag förstår dig oxå.
    Det kan inte vara lätt.....Kan inte sambon be honom vara lite smidigare med vad han säger???????
    Det verkar som om kompisen är som en elefant i porslins butiken.Stor och klumpig.......
    Det är ju tur att ni har 2 våningar så du kan komma undan,men samtidigt är det ju ditt hem inte hans.Så det borde vara han som sitter i vebon,inte du!!!!!
    knivig sitts du har.
    Kan bara önska dig lycka till och det är snart tisdag,och då åker han ju hem

• lill linda 82

Jo jag ska be min sambo säga åt honom...man är ju nog känslig som gravid o det blir bara värre om nån kommer o trampar en på tårna i sitt eget hem, känns så fruktansvärt fel. Jag har vanliga fall ett stort tålamod o har alltid ett leende på läpparna, men det går inte med den människan i närheten. Känns så fel att min sambo ska komma i kläm sådär...

• runnergirls

lill linda 82:
    Det kanske är så enkelt som att kompisen är avis på dig och din sambo... Ni har varandra, vill vara tillsammans (antar jag!) och kompisen har en flickvän som "inte behöver honom"...

• ucka

Lill linda: Lycka till! Tänk på att det snart är över, vilket kräk! Lås in dig i sovrummet och glöm att han finns! Det är ju tyvärr inte mycket att göra åt...

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D