*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
fick ett brev från fk idag om att jag skulle höra av mig till dom.
jag har precis skickat in papprerna från mina arbetsgivare om min lön så jag väntar ju på att få veta vad jag får i föräldrarpenning.
nu blir jag så nervös av att jag måste höra av mig så jag undrar om det är fler som behöft ringa dem????
vonkis: Nej, jag fick ett beslut på posten. Jag har inte behövt ringa dem. Troligtvis är det bara någon uppgift som inte är tydlig nog eller som du glömt fylla i. Ring bara och hör. Säkert inget att vara orolig för.
Ååhhh - grrr!! Måste bara få avreagera mig lite... Sitter på jobbet och väntar på ett besök från en av våra leverantörer. (Jag jobbar med marknadsföring på en ganska stor byrå, och sitter i öppet kontorslandskap.) Han ser sig själv som en ganska "hipp" kille. När han kommer fram till min plats så stannar han upp några meter bort och skriker "men guuud, nu är du verkligen GRAVID!!! Det syns så mycket ansiktet!!"
Visst, magen är stor - såklart och lite rundare om kinderna är man ju
men jag har gått upp ca 7 kg nu och ser mig inte som jättestor. Blir bara så jäkla arg på alla (som man inte känner så väl) som tror att det är fritt fram att högljutt kommentera alla förändringar bara för att man är gravid. Blä!!
Tack för att ni finns
Det var säkert inte så farligt som jag tycker just nu...
nova: det var lugnt*pust och stön*
hon ville bara veta om en anställning, hur mycket jag hade jobbat där, för det stod så oklart i papprerna.
hehe man kan svettas för mindre*s*
Limpis: klart du reagerar!!!
skulle jag också gjort...en lärare i min skola där jag jobbar sa för en månad sen att " ja du är mycket större än min dotter som också ska ha snart" kul att höra!!!*jäkla kärring*
Limpis - jag hade nog reagerat på samma sätt som du. Det hade ju räckt om han kommenterat det för dig, om det nu är nödvändigt att säga något överhuvudtaget. Men man behöver ju inte skrika ut det, så att alla hör.
Det är ju helt ok om de man känner kommenterar att det börjar synas eller att magen har växt, men inte de som bara är "ytligt bekanta".
Vonkis - som Nova säger, säkert bara någon uppgift som inte är tillräckligt klar, så att dom förstår. När det gäller fk har jag förstått att man måste vara övertydlig för att de inte ska behöva ringa och fråga om saker.
Vonkis: Va bra! Då kan du andas ut igen! Grattis
tackar
synd bara att det inte blir så mycket per månad om man bara ska försöka ta ut 5 dar i veckan*s*
man önskar man var gjord av pengar ibland!!!
meh: ahaa..dom kostar faktist ungefär lika mkt här på området. Vi betalar 6400:- i månaden för våran 4:ra, fast då har vi garage o 10kvm förråd som är varminrett precis utanför dörren.
lill linda - ok, men då har ni garage också. Den här lägenheten var drygt 6600 kr utan garage, som tillkom med 200 kr. Det blir lite i mesta laget nu när man kommer vara mammaledig. Verkar vara svårt att hitta något annat boende, men vi slänger ut krokar lite här och där, samt tittar på nätet och i tidningen. Förhoppningsvis dyker det upp något snart.
meh: jo precis, då när vi letade radhus så fanns det massor. Typ 15 st att välja på. Nu är det ju inte så många som ligger ute. Jag skulle ha provat att lägga ut en annons på blocket om jag var i eran situation, jag menar, ni måste ju hinna flytta oxå innan bäbis vill ut, kanske blir i grövsta laget att göra det med en nyfödd..