• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • triump

Liten underbart vardagsrum, snyggt med fondvägg. ja allt var verkligen väl inrett och matchade fint.

Vonkis tur att fk inte hadde strulat till sig för dig.

Mowglie vi får hjälpas åt med att vara nervösa inför förlossningen. jag har ännu inte börjat tänka på det. men tror att det är viktigt att prata om just rädslor inför förlossningen. och som lillaki skrev verkligen beta av rädslan.

• Mowglie

Lilaki: jo jag ska plugga nu må du tro, som sagt jag har ju två månader framför mig, men hade jag fattat att jag skulle bli så här skrämd så hade jag nog börjat plugg från dag ett då jag blev gravid! nu känns två månader väldigt kort om tid plötsligt Jag ska verkligen gå igenom allt med min man så han oxå vet vad jag känner och tycker in för förlossningen.

Triump: hur känner du nu inför att blivit sjukskriven? Passa på att bara vila och gör allt du tycker är roligt och mysigt, kanske pyssla lite i hemmet, som ja förbereder en scrap book, skriver dagbok till "Mowglie" osv, hoppas att du inte tycket det är tråkigt nu när du måste vara hemma, men du vet ju alltid vad vi finns om du skulle få tråkigt

• triump

jag är ännu lite omtumlad men skall verkligen ta tillfället i akt till att verkligen ta vara på mig,, springa eller ja menar lunka till gravidvattengympa och boa här hemma.

• vonkis

trimp: tycker det verkar klokt av din läkare att sjukskriva dig, då får du vila och bra förberedelse inför förlossningen också.

själv börjar jag bli ite orolig för att inte ha tillräckligt mycket energi kvar tll en förlossning eftersom jag jobbar till bara en vecka innan.
    ska ju inte behöva vara ett problem och jag hoppas jag orkar men är bara rädd för att vara så trött sista tiden at jag inte orkar förbereda mig ordenkligt

• Mowglie

Triump: Ja vi ska peppa varrandra, klart att man klarar av det men det känns som en otrolig börda man har framför sig
    Och inte bara förlossningen, utan en djungel av märtlindring som man ska välja på och hur vet man vad osv när man ligger och har smärtor? Och det är väl de som är det jobbiga att vara så otroligt oförberedd! och inte veta vad som är bästa valet.

• Mowglie

Vonkis: jag kollade in din mage, hi,hi ser nästan ut som min! (jag har inte lagt ut bilder ännu) vad tror du att det blir? Jag gissar på en tjej, fast nu har min made börjat runda till sig mer så jag börjar bli tveksam och den är ju så himmla vild där inne, så det måste ju nästan vara en pojk

• triump

vonkis kanske bäst för även dig att ta en tur förbi hos dr

Mowglie ja det blir nog en pärs. jag har nog tänkt på hur det blir fär oss som inte har bil hur skall vii få hem plutten har de bilbabystol i taxi bilar?? De mest knasiga tankar poppar upp.

• Mowglie

Triump: Jag tror att det faktiskt finns att låna bilbarnstolar från BB när man kommer/ åker med taxi, men jag förstår vad du menar med alla tankar som ploppar upp nu när det faktiskt börjar närma sig! Men tänk på nu att ställa alla frågor du bara kan till BM och andra här på FL. Jag har börjat skriva en lapp som jag ska ha med mig till läkare på onsdag med massor av frågor om olika bedövningar osv med sitt, hon kommer undra om jag har blivit tokig seda sist jag var där

• meh

Mowglie - här är en till som börjat fundera på förlossningen. Jag läst lite om olika smärtlindring i diverse tidningar och böcker, men framför allt har jag frågat alla jag känner som fått barn nyligen vad de tog för smärtlindring och varför. Tror det kan vara bra att få andras åsikter om hur just den eller dom smärtlindringarna hjälpte dom.

Triump - grattis, eller . Ta det lungt nu det här veckorna och njut att våren som är på väg. Vem vet, du kanske inte vill tillbaka till jobbet sedan

• Mowglie

Meh: jo jag har oxå hört på vad andra har tagit osv men det är ju mig det gäller nu! och vad vet jag vad som är bäst? Men ,men jag ska plugga på allt och försöka hitta mycket info på nätet, hi,hi min lista till läkare kommer att bli lååååååååååång!

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D