*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
åhh.. Gosh! Är helt slut efter att ha tampats med min kära lilla mamma en timme nu på eftermiddagen. Tydligen så är jag otroooligt självisk när jag (jag som trodde att det var VI) valt bärsjal istället för vagn till bebisen. Vi MÅSTE ju köra runt ungen i en vagn, för annars kommer den inte tycka om det och därför vara ledsen när hon ska vara barnvakt..
Dessutom är hon så otroligt färgad av att ha varit ensamstående med 3 barn att hon vägrar tro på att Norpan kommer ha NÅGOT att göra med barnet. Nope, i hennes värld är det bara mammor som gäller.. *sucka*
Hur orka? Det kommer att bli KAOS när bebisen är född och våra föräldrar inser att vi inte tänker göra som de vill... Och så kommer bebisen förstås få fel namn (och efternamn.. ) och fel sorts kläder och fel uppfostran och fel mat och fel...
Visst är det härligt med engagerade mor-/farföräldrar??
hehe låter jobbigt det där!!
kommer nog gå bra, det viktigaste är vad ni tycker och känner känns rätt
nu har jag ny magbild från v.31 och ja inte så bra bild men man ser att jag växer
lill linda - vi har satt ut en annons på både Blocket och Vår bostad. Några har hört av sig, men det är så hög hyra på alla, så vi skulle inte ha råd att bo där medan jag är mammaledig. Vi håller tummarna för att det dyker upp något närmare sommaren, att någon/några är på väg att flytta när skolorna slutar
Liten - åhhh, vad jobbigt det låter. För oss är det tvärtom nästan. Svärmor har sagt att hon inte kommer att komma med några råd och tips, såvida vi inte ber om det. Vill inte vara en farmor som lägger sig i allt och min mamma är ungefär likadan.
Meh:
Vad skönt! *avundsjuk* Skulle vara riktigt trevligt..
Men de får skylla sig själva, ska de hålla på och tycka att allt vi gör är fel och allt vi tycker är korkat så behöver de inte träffa oss. Då får de vara utan sitt 1:a barnbarn tills de har vett att vara trevliga mot oss.
Jag antar att det har att göra med att jag är så ung, de har inte riktigt fattat att jag inte är en bebis längre trots att det gått över 1½ år sedan jag flyttade hemifrån..
Liten - det är rätt, tror man måste vara bestämd mot föräldrar som vill lägga sig i allting. Visst, de blir säkert sura, men det får man ta, för tids nog så inser dom att dom har fel och att barnen klarar sig bra själva
`Å jag är så glad att våra föräldrar inte lägger sig i men det kommer väl senare när barnet väl är frame
Men som sagt det är ju vara bran och föräldranas tid är nu mera ute, hi,hi,hi
Meh: Det blev inge grillning i lördags
det började vräka ner regn! Men kocken lagade till fisken inne och jag lovar att et blev kanon gott!
Mowglie:
Hehe, exakt! De har haft sin chans,det är vår tur nu..!
Meh:
Ja.. Det blir kämpigt.. Ingen tycker väl om att göra sina föräldrar besvikna, men som du säger så inser de nog tidsnog att vi klarar oss alldeles utmärkt..
Ja man undrar ju faktiskat varför föräldrar är som de är, klarade de inte av den första tiden själva när vi va små....? eller...
Eller så tror de att det är deras barn bara för att vi är deras barn, men jag kommer att vara ben hård med att det faktiskt är mitt barn! Och det är JAG som bestämmer!
Idag var jag på föräldrar utbildningen och måste säga att jag tidigare inte har funderat så mycket runt det här med förlossningen, mer en att ett snitt skulle passa mig pga jobbig graviditet, och nu är jag mer övertygad att ett snitt definitivt är min sak, usch fick se förlossnings video och måste säga att jag blev mer skrämmd av den och vill nu absolut inte föda vaginalt
Och börjar nu fundera på vad jag igentligen har get mig in på, hur ska jag klara det här med förlossningen hur det än blir, snitt eller vanligt? Tycker att det bara snörrar i huvudet nu och är faktiskt nervös på riktigt! Ska jag nu gå och fundera på det här i två månader? Varför måste man gå igenom sån´t här
räcker det inte med att vi måste vara gravida i 9 (10) månader :-O nej nu måste jag nog läsa på mer om förlossningar osv så jag kan känna mig trygg, om jag någonsin kommer att känna mig trygg....
Rapport fr besök hos dr:
halloj brudar nu är jag tillbax från dr. vart heltidssjukskriven i tre veckor frammåt, dvs månaden ut. och därefter halvtid fram till bf i juni..
Dr påpekade dock att jag skulle förbereda mig på att det ev inte gick att jobba alls efter heltidssjukskrivningen...och att vi då fick ses igen. jag ordinerades sträng vila och sjukgjumnastik. ingen onödig påfrästning
det bästa med besöket var att hon gjorde ett ul för att se att allt var ok och iochmed att jag har en muskelknut, mylom i magen... allt var ok och plutten hadde vänt sig med huvudet ner. men ännu finns tid för lillplutten att busa runt.
Jag tror att den bästa hjälpen mot förlossningsskräck är att plugga, plugga och plugga. Sätta in sig i allt som kan hända och hur, så att man är förberedd. Gå profylax eller yoga så att du har något att ta till, så att inte paniken sätter in.