• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • Signatur

Nu har min stackars kompis äntligen fått sitt barn. Blev igångsatt på bf+15. Världens sötaste pojke (tills vårt barn kommer ut naturligtvis )
    Känner mig ändå lite avis på henne för att hon är "av med" graviditeten nu.

Har ni köpt babyskydd och skötbord än?

• lilaki

Jag har också börjat på gravidyoga. Det var jätteskönt, rena semestern om man jämför med ashtanga yoga som jag vanligtvis går på, men härligt att få komma tillbaka i yogastämning. De andra tjejerna var typ i vecka 20, en i vecka 13.. Ni kan ju gissa vem som hade störst mage. Jag kommer inte ens hinna gå alla pass. Det är ju 10ggr och jag började i vecka 32.

Jag hade lite hormonattack i söndags och gnällde lite på sambon att jag behövde daltas med lite. Att jag måste få mer uppmuntran och att han måste tänka till lite hur han kan hjälpa mig att hålla mig på den glada sidan. Allt känns så tröttsamt nu.

Hittills har jag varit glad att han inte behandlat mig som en invalid för att jag varit gravid. Vi har fortsatt dela lika på hushållsarbete etc. Det är klart att han burit de tunga sakerna och så men annars har jag hållit igång, och velat ha det så. Men nu behöver jag hans hjälp att han påminner mig om att jag ska ta det lugnt. Uppmana mig att vila etc. Plus att jag skulle uppskatta om vi försökte hitta på lite roliga saker så tiden går fortare, typ gå på bio eller äta ute nån gång.

Det är en svår balans det där. Att hålla humöret uppe är bra och trevligast för alla, men då finns risken att det inte framgår hur jobbigt det faktiskt är hela tiden (typ, du verkar ju så pigg....). Samtidigt vill man ju inte gå omkring och gnälla i ett heller, det blir ju ingen glad av.

• Limpis

Signatur, vi har varken köpt babyskydd eller skötbord - och vagnen vi beställt har inte kommit... Börjar bli lite brådis Har dock varit och hämtat spjälsängen som min sambos föräldrar så snällt köpt åt oss, så nu kan jag snart stoltsera med min första "bebisprylbild" i galleriet

• lill linda 82

Tog bilder på min mage nu (FINNS I GALLERIET), attans vad tunn hud jag börjar få runt naveln, ser ut som att jag har stort blåmärke. Min piercing jag hade har töjts ut ganska rejält oxå. Börjar känna mig riktigt stor nu, krockar med allt med magen, skulle städa på kaklet bakom spisen igår o jag nådde knappt..

Skötbord har jag köpt o babyskydd får vi låna av min bror, så det blev billigt o bra. Nu har jag bara lite kläder o hygiensakerna kvar att köpa, sen e allt klart inför bäbis kommer hem.

Nu ska jag till bm...

• vonkis

vi har inte köpt skötbord än och vagne kommer inte förens om fyra veckor....men igår blåste jag upp sköbädden från ikea och den passar precis på våran toppmatade tvättmaskin så jag tror vi nöjer oss att ha den på den så spar vi massa plats. vi har så litet badrum att jag kommer kunna stå med ena handen på bebben och även kunna röra mig till alla ställen som vatten och förvaring i badrummet
    känns bra!!! tänk bara nio veckor kvar*jippi* men nu börjar det bli tungt ochjag känner mig jätte stel på kvällarna och mornarna och benen börjar sammla vatten tror jag*suck* men det är bara att kämpa på...

• meh

Hej tjejer

Mowglie - ska inte glömma bort solen till dig när jag flyger ner , den har faktiskt börjat titta fram här nu sedan det varit regnigt hela förmiddagen.

Idag har jag en hund som det är synd om. Vi var till veterinären i morse och opererade bort en vagel i ena ögat, så nu måste han gå med tratt runt huvudet i 10 dagar, stackaren. Han ser så ynklig ut så det gör riktigt ont i hjärtat. Får skämma bort honom med extra mycket godis

Lill linda - hur gick det hos bm, följer du kurvan?

• lill linda 82

Nu är man hemma igen efter besök hos bm.
    Är nu i vecka32 (v31+0) Bäbis ligger neråt nu och är rörlig än. Hjärtljud 130. Sf-mått:30cm. Ska fortsätta äta järntabletterna. Allt såg bra ut..
    Det känns verkligen som att man har en kokosnöt mellan benen, nästan så att man går mer bredbent nu för att det är nånting "ivägen".. *s* Måste ju se skojjigt ut för andra att se.. *s*

• meh

Skötbord har vi fått av mina föräldrar, det som min syster och jag hade. Ett sådan som man lägger över badkaret. Det vi ska köpa till är en skötbädd att ha där. Vagnen är beställd och den kommer maken hämta när pyret är ute, babyskydd har vi också köpt.

• triump

skötbordet är inköpt vart en kombinerad byrå, diktad från ikea* mycket efterlängtad. men vi saknar ännu spjälsäng, och baby lift och annat smått och gått.

jag tror att även jag börjat samla vatten i ben och fötter och magen har vuxit på bara någon dag

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D