*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
lilaki - jag går på gravidyoga just nu och har en gång kvar. Måste säga att det är otroligt skönt och avslappnande. Hade aldrig provat yoga tidigare. Hur mycket får du betala för 10 gånger, nyfiken på hur mycket det skiljer sig mot här i Östersund.
triump: Här kan du kolla pyssel om du inte redan sett den
www.familjeliv.se/Forum-2-11/m2624851.html
Vart tog inlägget jag skickade innan det förra vägen??
Skrev i varjefall att jag också vill på gravidyoga, men det finns tyvärr inte här... Nåväl fick i varjefall klartecken att börja på gravidvattengympa nu from om 2v (nästa vecka har vi förlossningsvisning som krockar...)
Har en del kvar att fixa innan beben kommer, men det ska nog hinnas
Lill Linda, tror att vi är ganska precis på samma dag... Kul.
Har tagit ett stort FL-steg (!!)
och lagt in en bild på magen samt en bild på början till "barnhörnan" i vårt sovrum (bor ju än så länge i en tvåa).
Håller med alla som säger att det börjar kännas väldigt tunt i huden runt naveln, fattar inte hur den ska klara ca åtta veckor till...
Stor vårkram till alla junimammor härinne!
Limpis, om du menar bf så ligger jag en dag före dig.
Om man nu ska räkna datum, det är ju ändå plus minus 2 veckor eller en vecka, beroende på vilken bm man frågar...
Fina bilder du satt in, bäbisen kommer få det mysigt i den där sängen..
Attans, du har rätt
Du ligger före.
Men jag tror starkt på att inbilla sig att bf-datum är ett tag innan det man fått av bm. Egentligen vet jag ju att det är bebisen som bestämmer när den är redo, men det skadar väl inte att tankemässigt försöka tvinga ut den i tid
(Hoppas ni förstod att det där inte var allvar...)
Är det många som börjat planera för/tänka på förlossningen ännu?
Limpis: Jag håller på förfullt! Fast hur jag vill föda har jag redan klart för mig sedan länge, så jag koncentrerar mig mest på amning just nu.. Lider av panikångest och försöker träna bort den, eller åtminstone ta udden av den, för annars får bebis inte dia..
Tycker att det är mysigt att tänka på förlossningen, längtar så! Drömmer mig bort till den när de lååånga dagarna som sjukskriven känns för gråa..
så var man hemma igen från ett nytt BM besök och jag mår lika bra varje gång jag varit där
Hon är sååå trevlig och man känner sig så ompysslad och bara att få höra hjärtljuden får en att få gåshud
allt såg bra ut och jag ligger precis på kurvan nu, vi prata lite förlossning även fast det är 9 veckor kvar men det var skönt att få höra lite detaljer bara, som man kan tänka på..
jag har ovkså börjat samla vatten, mina ben känns som stockar på kvällarna...och vågen tickar stadigt uppåt och jag undrar om jag inte kommer att bräcka 100 kilos klassen snart
me men sånt är livet!
meh - jag betalar 1200 spänn för gravidyogan. 10ggr. Men som tur är så har jag 2500kr som jag får lägga på friskvård och får ersättning från jobbet, så i egentligen är det gratis!
Förlossningen: Jag läser och läser. Nu håller jag på med andra vändan av Stella Kitzingers bok "Att vänta och föda barn". Den är mycket ingående och massor av smaskiga bilder..
Min plan är väl att försöka klara mig så långt som möjligt på avslappning, andning och lustgas. Men om jag får en utdragen förlossning tänker jag inte plåga mig i onödan, utan kan tänka mig en EDA, men helst inte. Jag är lite orolig att det ska stanna upp och bli komplikationer av den.
För övrigt har jag 26 arbetsdagar kvar... Känns helt sjukt att man ska orka flänga till jobbet i över fem veckor till.
lilaki - Oj, det var skillnad. Här betalar man 480 kr för 6 gånger. Det tyckte jag var lite dyrt, men jämfört med vad yogan du går på kostar, så var det ju billigt