• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • N i n n i e

Triump: Jag har 11 dagar kvar till 100-strecket!!! Längtar också till midsommar! Tur att det inte är influensa-tider då! Sambon och jag har varit sänkta i influensa ett tag nu och man hade nog inte orkat en förlossning i det här tillståndet!

• Börnen

*****NYA MAGBILDER!!!****** (v. 26+0 och 98 dagar kvar till BF)

Även mini har hela havet stormar för sig...magen går i vågor och det sticker ut som knölar här och var! Nu har vi flyttat allting...igår var vi på IKEA och storshoppade nya möbler mm...känns skönt att få det som man vill...mycket återstår än...men det börjar ta sig!

Har nu ont i ryggen, fogarna, HÄNDERNA osv...mår dock lite bättre än tidigare.

Kolla in i bildgalleriet och lämna gärna en kommentar om magtillväxten och kanske kön?!?!

• triump

godmorgon.. skönt att det e fler som väntar tillökning till slutet av juni.... pust och stön ännu en måndag. . .

• ickelpicka

Meh - jag går på poweryoga 2 ggr / vecka. Tycker det är fantastiskt skönt och givande. Det är en vanlig klass, men vi är ett par gravida, så instruktören ger oss särskilda alternativ vid vissa övningar. Jag förstår att det var tufft med täppt näsa, men då kunde du kanske fokusera mer på själva övningarna och så får andningen komma när nästäppan släppt.

Här räknar jag inte ner så mycket till bf än som jag räknar ner tills jag slutar jobba. Det ligger närmare i tiden och är något jag ser nästan lika mycket fram emot... 15 jobbedagar (på 4 veckor) kvar således, men noterar också med stor förtjusning att jag minsann gått in i tredje trimestern idag.

Godmorgon alla!

• meh

Ickelpicka - grattis till att gått in i tredje trimestern . Poweryoga har jag aldrig provat, kör med gravidyoga nu, så kan kanske man kan gör poweryoga sedan, efter födseln.

Här är en till som inte har så mycket nedräkning till själva bf, utan till det datumet som jag ska sluta jobba, sista maj. Är sjukskriven till sista mars och sedan är det bara 2 månader kvar på det där stället. Ska nämligen säga upp mig från mitt halvtidsjobb som jag har.

godmorgon alla junimammor

• lilaki

Hej junisar!

Ny vecka och NY TRIMESTER för mig med!! Känns som att vi börjar närma oss upploppet!

Liten: Vad skönt att allt verkar bra.

Här är en till som också ser fram emot att sluta jobba, även om det är över två månader kvar. Siktar nu på att jobba 20:e maj som sista dag, ta semester sista dagarna i maj så man får ut en full lön och sedan gå på föräldraledighet från och med första juni.

Ser fram emot att sitta på balkongen i eftermiddagssolen, läsa böcker och få lite prickar på näsan medans man väntar på att liten ska komma.

• Limpis

100 dagar kvar, 100 dagar kvar! Vi är många som går ner på tvåsiffrigt nu... Vad härligt för er som känt bebisarna så tydligt, själv kan jag fortfarande "bara" känna sparkar och kanske någon kullerbytta ibland.

• Signatur

Nu försvinner jag för en vecka igen. Ha det så gott och sköt om er tjejer!

• vonkis

jippi!!
    snart räknas man till dom höggravida
    det är i v.27 va? och inte långt kvar till tvåsiffrigt här heller!
    nu längtar jag till v.32 då vi ska på tillväxtultraljud, ska bli så skönt att få se om allt ser bra ut inför den sista perioden.
    bara fem veckor kvar*längtar*

hoppas ni mår bra!!!!

• nessie72

Håller med dig vonkis..........
    Snart tillhör vi de stor maggade

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D