• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • lill linda 82

Lill Gumman: Blir det ömt, precis som ett blåmärke?? Har en punkt på magen som känns så av o till. Är nog livmodern som växer skulle jag tro.

• Lill Gumman

meh: kanske ska göra det ikväll. Vet inte omdet är livmodern men det känns bara runt naveln...... konstigt.

Ingen annan som kännt sig öm eller så där????

• Lill Gumman

Lill Linda: JA, som ett blåmärke!!! Så det kunde ha varit nån annan stanns på magen ja kännt så.... trodde det hade med naveln att göra...(generad)

• lill linda 82

Lill Gumman: Då har vi nog samma "problem". Kan vara jätte ömt vissa dagar...kan knappt ha resoren på byxorna där. Min ömma punkt sitter på höger sidan om naveln.

• Marstös

Till alla sjuka: Många soliga krya-på-er-kramar.

Jag är nog en av få här inne som ännu inte passerat 100-dagarsgränsen, men det är inte långt kvar. Det känns som om det inte är länge sen vi junimammor började synas på FL och nu läser man om de med bf i okt-nov.... Är det verkligen så länge sedan vi testade pos?

Snart kanske jag kommer igång med mitt handlande, ska troligen till Ullared nästa vecka och dessutom på långhelg till Stockholm 1 april. Nu lever nog kontot snart farligt.

Igår kände jag av mina första grav.besvär. Hade halsbränna en stund poå kvällen. Förstår om det kan bli jobbigt i längden. Någon med några bra enkla knep för att slippa?

• Lill Gumman

Lill linda: min sitter från mitten och lite under naveln. Skumt tycker jag....

• lilaki

Marstös: Jag har också tänkt på det. När jag började misstänka att jag var gravid så cirkulerade det trådar om vårmammor, majlistor etc. Nu idag såg jag den första vintergrupp-tråden.. Novemberbarn.. Tänk vad tiden går!!

Det har hänt något den senaste veckan. Jag har gått från problemfri med ganska stor mage till ett gnällande graviditetsoffer... :( Jag har länge inte kunnat sova på höger sida för då får jag halsbränna (magmunnen pekar åt höger), men nu om jag sover på vänster sida får jag ont i bröstkorgen!! Eller det gör ont överallt på kvällarna. Livmodern är uppe vid revbenen, kan inte sitta i soffa, är inte skönt att ligga. Tungt att andas... Ont i höfterna.
    Och det är nästan tre månader kvar!!!! Hur ska man orka?

• meh

Marstös - jag har också börjat känna av lite halsbränna och sura uppstötningar ibland. Det som hjälper mig är Gaviscon, som jag köpt i flytande form. Inget roligt att ta, men man får dricka lite vatten efteråt och då går det bättre.

Har inte haft några större grav.besvär, men börjar kunna känna mig lite öm runt om i magen. Enlig BM är det livmordern som växer och ligamenten som inte riktigt hänger med

• Glad i hågen

Jag har också lite halsbränna ibland. Och vad osmidig man börjar bli. Fastän man inte är nämnvärt gigantisk än, jag har en lagom liten kula, så känns det definitivt att tyngdpunkten liksom har förändrats.

Vi håller på och renoverar därhemma och jag som alltid har varit världens klätterapa är plötsligt stapplig och svajig. Och när man ramlar, vilket som tur är inte händer alltför ofta, så landar man ju som en skalbagge, på rygg, handlöst och som i slow motion....

Har också börjat sitta när jag tar på mig skor och strumpor. Tänk vad fort det går. Och tänk att vi har gått 2/3 av tiden!!!

• lill linda 82

Jag dricker naturellt bubbelvatten, några glas om dagen, tycker det känns bättre mot halsbränna. O då det verkligen är kris, då jag inte kan ligga ner utan att jag får maten i halsen tar jag samarin.
    Har märkt att sakerna jag får halsbränna av är: banan, äpple, te o alla sorters saft. Så jag undviker det på eftermiddag o kvällen.

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D