• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • Nova76

Liten: Skönt att läsa att allt är bra med er två. Nu får du allt vila och ta det lungt Hoppas bivärkningarna går över från Bricanylen, inte roligt att gå omkring och skaka och ha hjärtklappninga.

ursul: Vårt knyte vägde i måndag 1800g. Beräknad till 3300g. Så länge det är ok så är jag glad att få föda fram ett litet knyte istället för ett stoort knyte á la 4500g
    Men har haft mensvärk nu i tre dagar, så vem vet, kanske bäbisen bestämmt sig för att lägga in en extra växel och växa sig stoor Skit samma, så länge h*n mår bra!

Ska snart på Föräldrakurs... fun!

• ursul

Ja inte vill jag då ha en stor bebis! Tycker vikten känns helt ok, trots att jag troligtvis är felräknad två veckor

• N i n n i e

liten: Vad skönt att allt är under kontroll! En ivrig liten bebis! Hoppas också att min ska stanna innne ett tag till! Jag vet tjejer som har haft samma problem som oss, men som tack vare VILA ändå gått nästan hela tiden ut och bara fött några dagar för tidigt. Hoppas det går bra för oss också! KRAM och ta det nu LUGNT!!!!

• meh

Liten - vad skönt att allt är bra. Bricanyl är inte roligt att ta, det har jag själv gjort mot astma när jag var yngre och blev som du alldeles skakis. Det brukar gå över efter ett tag, när kroppen vant sig.

• Liten

ElinN: Då håller jag tummarna för att din bebis nöjer sig med att stanna inne i magen och ser till att växa sig stor och stark innan h*n kommer ut! Låter ju tryggt att de klarat sig så länge, de du skriver om. Hoppas att det blir så för oss båda också!

Tack för all omtanke! Känns skönt att ha er att prata av sig med när sånt här händer!

• triump

tittar in efter en dag i solskenet

har det hänt något nytt sen sist. ? -har ni planer inför valborg.
    Här blir det ett lugnt firande med sambon och därefter en promenix till någon brasa i området, vet ännu inte vilken....men självklart är dock att våren skall välkommnas.

även 1:a maj skall firas fast då genom att njuta av stadspulsen på ett fik i stan.

Bricanyl är inte skoj har det själv mot astma. och visst blir man lite skakig av det.

Jag har kännt mig ganska ok i fogarna de två sista dagarna. vilket känns underbart, har oandrasidan verkligen tagit det lungt... funderar dock att komma igång lite igen..börjar känna mig lite rastlös. undrar om det är ok att cykla igen. har ju nästan två månader kvar till bf så lika bra att sätta lite fart nu när man känner sig något bättre.

• Limpis

Liten och ElinN; skönt att höra att allt gått bra såhär långt!

Har just varit hos bm som påminde om att födelseplanen minsann ska vara inlämnad till BB Sthlm senast om två veckor. Jag mumlade något om att den var på g, men har i själva verket helt förträngt det Mentalt är jag nog fortfarande i v. 20 nå´nting. Någon som har några bra tips på vad som absolut bör finnas med i f-planen (och vad man lika gärna kan utelämna)?

Ärtan ligger fortfarande rätt och med huvudet ruckbart (fast tydligen väldigt lite). Längtar till juni!!

• vonkis

limpis, vadå måste man göra en födelseplan??
    och varför måste den in så snart? u blev jag nervös, var hos min bm två gånger den här veckan men hon har inte nämnt nått om det....jag kanske ligger lite efter i tiden men ska ju också ha i juni....

Liten, sönt att höra att allt gått bra!!!

• Signatur

Såg att ni pratade om faderskapsintyg. Måste man fylla i det även om man är gift?

Ursul: Nej, det är ingen sätesbaby jag har, den ligger på snedden. Men det innebär också vändningsförsök. De ska kolla på tisdag hur det ser ut. Är lite nervös faktiskt.

Liten: Skönt att allt är bra. Angående biverkningar av Bricanyl så går de inte över, men man vänjer sig vid dem.

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D