• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • mon

lill linda: Känner och ser på magen, nästa UL vi ska på är om tre veckor och då ska de kontrollera läget, men som sagt känner man det utanpå också.

• meh

mon - är lite trögstartad idag. Vad innbär att barnet ligger i sätes?

• koje

En fråga hur mycket har ni gått upp? Jag är i vecka 25+4 och jag har gått upp 1,8 kilo sen jag blev inskriven i nov. 101 dagar kvar.

• koje

Sätes bebisar de sitter i magen. De har huvudet i mellan revbenen på en inget vidare gott man e livrädd för att böja sig rädd att knäcka nacken på bebisen hade jag med vår nr 4. Men hon föddes med vaginal förlossning. Lagom stor 2980gr i v 38+??. Men det var inte värre än de andra 3 förlossningarna som jag varit med om lite nervöst för de visste inte om hon skulle komma som vanligt el med akut keisarsnitt el vad. Men det blev vanlig förlossning.

Mon det kan ju vara så att bebisen lsitter med armar o ben in mot din ryggrad och då känner man inte mycket av rörelserna. jag blev jätte rädd ett par gånger när jag inte kände något och åkte in o kollade men allt var ok. Hon satt så från jan98-maj98.

• mon

Koje: Jag känner rörelser dock inga kullerbutter längre. Denna bebis har precis som Tyra huvudet på ena sidan av magen och benen uppslagna på andra sidan. Mot slutet hade Tyra huvudet delvis under revbenen, otroligt läskigt att känna huvudet skava mot revbenen, dock var jag aldrig rädd att jag skulle bryta nacken på henne. Jag hade gått upp 2 kg i v.27.

Säte är helt enkelt då rumpan är neråt istället för huvudet, fram till v.32 räknas det inte som något konstigt.

• meh

Jag har gått upp ungefär 4 kilo sedan inskrivningen och är nu i v25+1.

• lilaki

8-9 kilo totalt. Är i vecka 28. Har rejäl mage.

Jag vill också veta var man köper hallonte!!!!! :)
    Det låter dessutom gott!

• meh

Ja, det där med hallonte lät inte helt fel. Var kan man köpa det??

• Limpis

Liten fråga... Känner alla sina bebisar så tydligt att ni vet hur de ligger..? Jag har iofs moderkakan framåt (om det är "ventralt") men känner ju tydliga sparkar och buffar både fram, upp och ner Men jag har aldrig lyckats känna "vad som är vad" på bebisen. Borde man det?

• meh

Limpis - Jag kan inte avgöra hur bebisen ligger, men ibland när jag ligger på rygg, känns det som om det är hårdare på ena sidan och då inbillar jag mig att det är där huvudet är, men det är ju inte säkert

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D