• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • lill linda 82

Min mamma har oxå börjat sticka på en kofta till kotten.. vit, lila o gul blir den..

• Linnhoney

Era mammor stickar till barnbarnen, min mamma har precis stickat färdigt en jättefin poncho i ull till mig. Nu är magen så stor så jag får inte på mig vinterjackan längre. BF 6/6

• ucka

(På tal om ostbågar så såg dotterns första spyor precis ut som flytande ostbågar, alldeles knallgula.)

• Mowglie

LillLinda 82: måste bara säga att det är så härligt att se att du ser allt så positivt med din graviditet! själv skulle jag nog ha blivit knäck av att se bristningar osv... Men det är bra att sånna som du finns det smittar av sig och jag har väl börjat att acceptera hur läget är.... att vara rund och otymplig

Tänke bara fråga alla er andra som är hemma och sjukskrivna och inte kan gå utanför dörren pga foglossning, hur får ni era dagar att gå?
    Själv sitter jag och kollar på "våra bästa år" och "Glamour", skriver en dagbok till lilla "Mowglie" som jag tänkte att h*n ska få, har skrivit sedan första dagen när vi gjorde testet, ganska kul att själv läsa det man har skrivit, så av en konstig anlednig så går dagarna fort fast jag igentligen inte gör så mycket,
    Kram på er alla!

• ickelpicka

I tisdags var jag och kollade in Modis fabriksförsäljning i Svenljunga. Fick följaktligen också tillfälle att spana in demoexemplaret för den nya combo classic och förklarat för mig vilka ytterligare förändringar som tillkommer. Den gamla modellen var tydligen identisk med Knorr Nizza, och den nya modellen då givetvis förbättrad. Jag har sedan tidigare beställt just en combo caravan, och det känns som att jag gjort ett bra val.

• meh

Någon som vet varför det är vanligt med sendrag under graviditeten?

Vaknade vid 6-tiden i morse med världens sendrag som gjorde att jag bara skrek rakt ut och väckte gubben. Jag kunde inte sätta mig upp, utan han fick hjälpa mig att flexa foten och massera. Helt klart det värsta sendrag jag någonsin haft.

• Namina

meh

Det problemet har jag också då och då. Har börjar äta kalciumtabletter (2 varje kväll) och det verkar ha hjälp. Innan jag började ta dem så kunde jag få kramp varje natt. Sen kan det vara bra att massera benen/vaderna innan man somnar. Skriva alfabetet i luften med fötterna.

• molle76

Hej hej.....I Tisdags var vi och beställde barnvagn!!! Det blev en Knorr Nizza..Jättefin tycker jag. Nån mer som beställt en Knorr?

• meh

Namina - tack för tipset, ska prova det. Får väl börja stretcha vadmusklerna varje kväll innan jag går och lägger mig också

• Liten

Mowglie: Jag gör absolut ingenting hemma.. Jag tycker att allt jag gör är att sova, sitta vid datorn och kanske läsa lite ibland, men med huvudvärk och ögonflimmer så blir det mesta svårt att koncentrera sig på..
    Så jag hoppas att du får några tips som jag kan sno. För visst tiden går ju, men den går sååå långsamt.
    En dagbok sedan pluset låter jättemysigt, att man inte tänkte på det...

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D