*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Triump, jag känner igen mig i det där. Det är ju en djungel!! Tror också det kan vara bra att vänta med vissa saker som absolut inte måste förberedas...
Jag har tänkt såhär... köpt det ni tror ni behöver första andra veckan efter bäbis kommit hem, sen leksaker o sånt här..a det som det kommer. Tänk simplast möjligast så slipper man "slösa" så mkt pengar på onödiga saker.
Bröstpump, jag tänker köpa en avent, har köpt sånna nappflaskor så det blir bra att man har ett helt sett hemma med sånna så kan pappan hjälpa till lite oxå med nappflaskan.
Pumparna som finns på apoteket är inte bra alls enligt mina bröders sambos o min kompis som fick barn för 2 månader sen. Allihopa trivs bra med en aventpump.
Jag tror man får prova sig fram - spec. när det gäller blöjor... Vissa passar vissa barn - det är det intrycket jag fått i alla fall:)
Leksaker behövs ju inte direkt???
Bröstpump - bör man ha en sån??
Bröstinlägg bör jag nog införskaffa i alla fall...
ja det är en djungel - men tänk vilken bit på vägen vi är...
I början var det ju vagn...säng och alla såna saker..och de flesta av oss har ju rott i hamn den biten=)!!
Hallo alla blivande junimammor.
Usch jobbigt... allt är så tungt och min kondis är lika med noll nu för tiden. Önskar det vore dax snart. Har 43 dagar kvar till beräknad födsel men vill inte bära på denna klump längre. Fötterna gör ont, foglossning och ryggont... oj vad jag gnäller men det är inte speciellt mysigt längre. 16 kg extra vikt tar lätt kål på en.
Missisola: Jag och sambon ligger oxå på samma vikt. Gu va ja längtar tills sommaren, när man kan börja tappa kg igen!!!!! Riktigt taggad (för tillfället
)
Hoppas ni mår bättre. Plus att vädret är blä här nere, jag som skulle sola idag..........
hej alla blivande mammor : ) Har varit hos och träffat min bm idag. tjejen ligger fortfarande med huvudet neråt men är rörlig. Däremot har hon sjunkit långt ner och är på väg att sjunka ännu mer hur det nu går ihop med att hon fortfarande är rörlig hmm. Vikten har ökat jättemycket visste att jag samlat på mig vatten men inte så mycket, har gått upp 3 kg på 3 veckor det är ett kilo i veckan : ). Undrar hur detta ska sluta innan det är klart. Igår gick ännu mer av min slempropp kom lite idag oxå så nu är det närmare än man tror.
Hoppas ni alla får en trevlig lång helg nu
sulfur vad spännande, med att slemproppen börjar gå. men visst är det så att den kan växa tillbax.??
Min bebis ligger med huvudet nedåt men ruckbart. Är det någon som vet om den kan vända sig igen ändå? Annars tycker jag att tiden står stilla! 44 dagar kvar till BF.
Lena A visst står tiden stilla från och till. men tänk vad långt vi kommit, det var inte länge sedan man önskade alla en God Jul och nu har grönskan kommit...
sulfur: måste fråga.. hur såg din slempropp ut?? Jag har sett vid 2 tillfällen då jag varit o kissat att det legat en ca0,5-1cm gelebit i vattnet efter jag kissat. Svårt att veta om det varit slemmis eller "kletig" flytning.