*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Prillan: jo, men det är ju tyvärr så att amningen inte fungerar som det ska. Har en kompis vars lilla dotter aldrig lärde sig amningstekniken trots många, långa försök och hjälp av amningshjälpen. Till slut gav hon upp och pumpar nu ut mjölken och ger i nappflaska. Nu är alla nöjda och glada. Sedan kan det vara bra att ha vid mjölkstockning eller om man måste vara borta när barnet blir lite större, då kan pappan ge i nappflaska.
Prillan: Kan vara bra att ha en bröstpump hemma om du skulle få mjölkstockning. Sen så kanske inte amningen fungerar så bra från början och då kan det ju vara bra att få pumpa ut och ge till den lille!
prillan: det kan ju vara så att du får för mkt bröstmjölk, barnet hinner inte äta allt innan det fylls på med ännu mer...kan ju finnas en risk då att du får mjölkstockning. Då är det bra att ha en pump hemma innan det är försent.
Liten: Men det går väl att köpa nya fästen om ni vill använda den?
Det där med föräldrar och svärföräldrar är svårt! När jag tänker på min egen uppväxt så ser jag klart och tydligt exempel på både hur jag vill och inte vill vara som förälder.
Någon annan som har fullt upp med att fundera över sin egen uppväxt?
Lena A: Det gör det säkert, men vi vill inte.. Babysitterna tänkte vi ha kvar, bra att ha om man ska duscha när man är ensamen hemma och så..
Fast jag får nog sy ett nytt överdrag till den.. *ryser* Det är nallebjörnar på!! 0_o
Men hoppgungan och vagnen åker in i förrådet..
Lena A: Jo, det blir ju en hel del tankar.. Mestadels så går de såhär för mig: Mamma är bra, bäst att vara som henne, göra som henne. Fast försöka undvika dåligt-samvete metoden alltför mycket, och inte prata om vikt för vi vill inte ha en till generation med ätstörningar.
Och blir jag som min pappa så flyttar jag till sibirien och lämnar bebis hos sambon.
Hej alla aktiva tjejer!
Nu har jag varit hos BM. Bebben är definitivt fixerad... skönt!
BM sa till mig att inte äta för mycket sött... hmmm då får man väl skruva ner på godisintagen
Stämmer skadar inte, har gått upp nästan 20 kg och har 43 dagar kvar... ojojoj får nog börja ta det lungt med vad jag äter.
Jag har nya bilder i galleriet. Ser man någon skillnad? Tyngre är det i allafall! Kika gärna förbi!
Nova76: Jag tycker inte att det syns mer än på magen att du har gått upp så mycket i vikt! Du kanske har samlat på dig mycket vatten?
Fin mage har du i allafall
Saharsa: Tack! Jag har ätit mycket onyttigt de senaste månaderna, mer eller mindre allt som kommet i min väg
Och Visst har jag blivit konstant större... jag menar från lår och upp till ansiktet. Men alla kilon ska bort, frågan är bara hur fort det kommer att gå