• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • triump

saharsa sammandragningar och förvärkar är inte mitt kunskaps område men tror inte att det är farligt om de är osammanhängande och avtar efter vila. testa ett varmt bad.

Missisola japp lärarförbundet... men det lämnar vi till nästa vecka

• saharsa

triump: Ska testa att ta ett bad och värkarna går alltid över när jag har vilat

• Limpis

Sitter på jobbet och läser ikapp ElinN, vilka superfina bilder!!

Vad duktiga ni är tjejer som förbereder både prylar och viktiga papper! Är jätteimponerad av er! Jag har beställt papper från FK och CSN och fått hem spjälis och vagn, men allt annat är kvar. Går in i vecka 35 imorgon så det börjar kännas stressigt det här...

• vonkis

ja gift vore ju inte helt fel att var nu
    skulle gärna ta en sväng förbi rådhuset och säga ja*s* så slapp man alla papperssaker och så får man en härlig man på köpet.....sen skulle man kunna gifta om sig nästa sommar eller nått och göra det lite större och finare och så kan lill killen vara med och hjälpa mamma och pappa att hålla ringen*ler* gu vad gulligt!!! vill vill vill!!!

vilket trist väder idag, kände mig något pioggare imorse men nu blir man ju både trött och deppig av allt regn*suck* få ta ochhitta åpå nmått efter jobbet om man orkar så det händer nått kul idag

• saharsa

Har nu fixat E-leg över internet, super bra
    Har varit in på försäkringskassan och planerat lita inför föräldradagarna, hur mycket man ska ta ut osv.
    Behändligt att kunna göra det över internet då slipper man alla blanketter som kommer hem.

• meh

Vonkis - du får väl ta med dig karln till Rådhuset då, eller vill han inte?

• ucka

Att ta Fk ärenden via internet är helt oslagbart! Helt klart värt det lilla besväret det är första gången!

...det är tur att man är gift . Det verkar riktigt förnedrande med sos...

Känner mig nu riktigt J***a gravid, det börjar bli tugnt det här. Ändå känns det på ngt sät som ett statiskt tillstånd. Det är svårt att tänka sig att det kommer bli ngt annat av det här...

• Nova76

Hej!

Idag har vi gjort gipsavtryck av magen! Hihihihi,,,, jättekul! Ska bara komma på något sätt att förvara/hänga upp den. Tänkt mig som ett tittskåp men hur i helsike ska jag kunna bygga något sådant...

ucka: usch ja, det är regält tungt nu och tanken är fortfarande så overklig att jag ska föda fram ett litet barn.

• Liten

lill linda: jupp 18 maj är bf för oss, fast 23 juni enligt UL.. Får se vad det blir, men med tanke på bebis rymningsförsök (2 på en vecka!!) så tror jag på 18/5. Problemet för oss är att jag hade en liten, liten blödning i september, så vi kan ju inte vara 100 % säkra.. Men som sagt, vi får se! Jag känner mig som ett kinderägg..

Gift hade varit trevligt att vara... Tusans ungskrutt som behagade flytta in i mig i förtid, annars hade jag ju varit gift redan och sluppit det här...
    För oss står bröllopet nästa sommar, om vi har råd. Bebisen vände lite upp och ner på alla våra planer, men vi hoppas på att få det att funka iaf!

• Signatur

LIten: Helt otroligt vad man blir utsatt för när man ska skriva på faderskapspeppren. Att de inte skäms!

Lite OT:
    Har en kompis som de räknade ut konceptionsdatum på efter hur stort barnet var när hon kom ut. Helt uppåt väggarna. Så min kompis och hennes sambo fick sitta och svara på frågor om sitt samliv en helt annan period än när babyn blev till och inte behagade myndigheterna lyssna när de försökte protestera.

Just nu sitter jag här och är lite nervös. Ska till barnmorskan om 45 min och få reda på om: 1. Jag blir sjukskriven ända fram till BF (sedan vet man ju iofs inte med fk). 2. Babyn har vänt sig eller om det blir vändningsförsök.

Så håll tummarna för att det lilla livet har tagit sitt förnuft till fånga!

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D