• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • ursul

De är jobbiga, ens föräldrar!

• Liten

Jo, fast man älskar dem ändå.. Och tur är väl det, annars skulle man aldrig våga skaffa egna barn..
    Anledningen till att hon håller på sådär är att hon varit ensamstående med oss hela tiden, och hon har själv dåligt samvete över det... Vi har haft det riktigt tufft med ekonomin, så nu när jag ska få barn så vill hon se till att barnet har "allt", och helst ska så mycket som möjligt vara onödigt också..

• ursul

Mycket onödiga prylar blir det! Fast babysittern var det enda stället Tyra kunde vara lugn på en kort stund iaf så den tycker jag om...=)

• Liten
    Den kan säkert vara jättebra.. Det jag är mest tveksam till (förutom vagnen) är hoppgungan vi fick. Som dessutom saknar fästen att hänga upp den med! Vad ska man då ha den till??
  • Börnen

Halloj!

Idag har jag varit hos tandläkaren alldeles själv (har tandläkarskräck) och känner mig riktigt stolt. Bet inte tandläkaren i fingrarna och hade inga hål!

Sedan var jag hos sjukgymnasten för mina foglossningar. Hon var SÅ förvånad att jag inte fått någon remiss till sjukgymnast tidigare av BM...ringde själv i förra vecka och bad att få komma. Hon kollade en massa saker. Hon konstaterade att det var foglossning jag hade (nähä?) och att det var av den svåraste sorten. Så hon tyckte att jag gjorde mycket klokt i använda kryckor och rullstol och att gå/röra mig så lite som möjligt.

Något hon inte kunde förstå att jag klarade, är att sitta i skräddarställning, sitter alltid så och har alltid gjort det...hon tyckte att det borde vara fysiskt omöjligt nu...(uppenbarligen inte), men förbjöd mig mer eller mindre att göra det i fortsättningen. Dessutom tyckte hon att det var väldigt konstigt att jag kunde sova i framstupa sidoläge, men det fick jag i allafall fortsätta med!

Angående basängträningen så var det inget hon rekommenderade, men om jag bara tog det lugnt, var försiktig med att ta ut rörelserna, det inte gjorde ont osv så kunde jag fortsätta om jag tyckte det var skönt för välbefinnandet.

• lill linda 82

Tycker ni ska vara lite glada ialf att ni har föräldrar som bryr sig. Trots att dom kan vara jobbiga ibland.
    Jag pratar/träffar mina föräldrar varannan /var tredje månad månad ungefär. Bor 20 mil ifrån familjen och 70 mil ifrån närmaste släkten. O väntar dessutom mina föräldrars 6 barnbarn, så det finns inget intresse av barnbarn kvar längre.. *s* Men har iofs extra uppmärksmhet av kompisar o svärföräldrarna, så det kvittar från min sida att jag knappt har nån kontakt med familjen. Trots att jag kan sakna det ibland vid födelsedag/högtidsdagar.

• Börnen

Angående bröstpump: har hört att Avent är överlägsen, så jag har köpt en sådan på erbjudande. Tror att den blir bra!

Angående termometer: har hört att rumptermometer är att föredra till små barn. Dels vid ev förstoppning (huga), samt att örontemparna brukar vara för stora att få in i öronen och inte är helt tillförlitliga. Dessutom är rumptermometern mycket billigare. Kanske köper örontermometer när barnet blir större.

Känner igen det där med att mammorna är EXPERTER på att ge en dåligt samvete...händer jämt och ständigt. Som tur (?) är så har vi inga att ärva några fula saker av, tyvärr ingen att ärva några fina saker från heller...!

• saharsa

Hej på er alla!

Har idag varit och hämtat ut pampers gratis box, där fanns det mycket roligt
    Helt klart värt att beställa en, tycker jag! Har även fått äta min första Tip Topp och den var super god blir nog fler sådana innan sommaren är slut
    Tråkigt för er som har dålig kontakt med föräldrarna, mina är super bra och det här blir ju deras första barnbarn så h*n kommer nog att bli bortskämd av mormor och morfar skulle jag tro

• Glad i hågen

Min mamma är också eld och lågor över barbarnet ochjag tycker det är rätt gulligt. Hon frågar i och för sig om vi vill ha det hon erbjuder, tex hemstickade babykläder, hemsydda lakan och örngott, salovor, tvättkrämer mm. För några år sen hade jag kanske varit lite mr på tvären och tyckt att hon la sig i för mycket men just nu känns det helt okej och jag har sagt att hon får komma med vad hon vill.

Jag tycker bara det känns kul. Även om det är barnbarn nr 4 för henne så är det ändå dotterns första barn, och enligt henne känns det lite speciellt och extra nära på nåt vis. Så jag låter henne hållas. Det är säkert viktigt och stort för henne också. Sen väljer man ju själv vad man använder

• Glad i hågen

Det här med bröstpump.... Måste man ha en sån? Enligt barnmorskan är amningen den bästa bröstpumpen och om amningen funkar behöver man väl inte pumpa... Eller?

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D