• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • A lie

Här är ännu en som gått om maken och ligger i viktklassen över honom i boxning om jag vore man... Upptäckte det häromdagen (Viktklassen, gick annars om honom för nästan 2 månader sedan...) och blev ett himla liv just om detta, så lite kul att din kille tänker i samma banor Limpis... Hobbyboxas han bara eller är det mer än så?? (lite nyfiken då min man är jätteintresserad och har superkoll på alla proffs och de i toppen av amatörerna... - skriver boxning för Fighter osv).

Lena A: Som jag fattat det på min Bm så betyder fixerad att barnet inte kommer att vända sig mer, och ruckbart att det är så gott som fixerat, men har hört om någon vars barn vänt sig trots att det varit fixerat.. kanhända är det olika vad BM klassar som vad? Någon här på FL skrev att om barnet är fixerat kan det ta upp huvudet och vrida sig runt sin axel, enligt min Bm är barnet inte fixerat om det gör det, utan när det är fixerat så kan det vrida sig runt, men tar inte upp huvudet för det... Blev du ngt klokare? inte jag...

• meh

Lena A - för två veckor sedan låg min bebis med huvudet neråt, men rörligt. Nu känns det som om den har flyttat på sig och ligger med huvdet på ena sidan. Tror den kan flytta på sig ända tills den är fixerad.

• lill linda 82

Så länge barnet är rörligt kan den snurra runt o så, men när den är fixerad eller ruckbar så kan den inte det efter vad jag hört ialf.

• Lena A

Tack för svaren!
    Känner ni andra att det tynger nedåt? Huvudet gör så att jag är kissnödig hela tiden! Är lite rädd för att bebisen kommer att titta ut för tidigt!

• lill linda 82

Jodå, det både tynger neråt, ilar o sticker o har sig...o mensvärk/förvärkar i massor...

• ursul

HAr varit hos BM, mitt Sf mått har inte ökat så nu blir det ett UL till, vikt:+5 kg, fosterljud:133och annars ser allt bra ut.

• ursul

Bröstpump: jag har avent, köpte den först då jag kände behov av det, och inte satan fungerade den för mig, sjukhusets elektriska däremot=)

• Liten

Lena A: Jupp, det gör jag verkligen.. Snöt mig imorse och det kändes som att bebisen höll på att åka ut då, gjorde jätteont!
    Och så trycker det nedåt hela tiden annars också... Men min bebis har ju redan gjort 2 rymningsförsök, så den kommer förmodligen tidigare...

Ego:
    Min mamma var här med barnvagn idag, trots att vi inte ville ha den. Babysitter och hoppgunga också... Hon tycker att jag ska vara sååå tacksam för att vi fått de där fula jäkla sakerna, men vi har aldrig ens velat ha dem! Vi har aldrig bett om dem, och vi har sagt från början att vi vill klara oss själva. Dessutom så har vi ju bärsjalen... Men nej, då är vi egoistiska och otacksamma, för Lotta (hennes vän) vill ju VERKLIGEN att vi ska ha sakerna (dvs. hon vill VERKLIGEN bli av med dem) och dessutom så kan ju inte hon vara barnvakt om vi inte har vagn..
    Men det är ju en liggvagn! Inte som att vi har tänkt lämna iväg ungskrutten det första vi gör..
    Jajja, de får väl stå här i förrådet då. :-/

• ursul

Liten:Fråga din mamma om hon inte kan ha vagnen själv då, om det nu är hon som ska använda den!?

• Liten

Ursul: Jag har gjort det, men då blir hon bara arg och ledsen och säger att jag borde vara tacksam... Hon är expert på det där med dåligt samvete..

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D