*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Det är nog förvärkar i detta stadium.
Har lagt upp bild på nysydda ringsjalen
Nova - det är nog inte på "G" ännu, hoppas jag i alla fall, har 7 veckor kvar. Men det är första gången jag känner något sådant här, som om mensen ska dyka upp vilken sekund som helst, så jag antar att det är förvärkar, livmodern som börjar öva lite
meh: Ja, nog får din lill* stanna några veckor till där inne i vattenhålan. Men spännande är det när saker börjar hända. Min lill* har just ett träningspass... busunge! Tycker att det ska bli så spännande när det väl börjar. Men overkligt samtidigt att det snart är tid att förlösa.
Nova - ja, jag hoppas i alla fall att h*n vill stanna där inne ett litet tag till, men h*n får gärna komma ut lite tidigare
. Här är också en som kör ett jumpapass, speciellt när jag sitter ner
Återigen är det upplagt en magbild, tycker nästan den ser mindre ut än förra veckan, men det kan ju inte vara möjligt, eller hur??
Ja, man blir så nyfiken på de små liven. Underbart när man känner de små fötterna buffa mot magen.
Vi vill ju ha de färdigbakade när de kikar ut eller hur
Triump- om slemproppen går så sent som v 35-36 så sa min bm att den inte växer tillbaka men att den kan gå i omgångar och att det kan ta veckor innan förlossningen sätter igång.
Lill linda 82- Det var som en klump på pappret såg nästan ut som om man hade snytit sig, nästan som snor men det var inget blod i den. Frågade Bm idag och hon sa att det lät som slemproppen. Hoppas det hjälpte lite, jag är så dålig på att förklara.
så har man varit både hos BM och på föreläsning på sös idag
hos bm såg det sådär ut, mitt blodtryck hade stigit igen och hon tykte jag skulle träffa läkaren nästa vecka...så då får vi se vad han säger.
men lillkillen verkade växa och må bra så det är skönt!! hade sf mått 32 och är i v.34.
sen bar det iväg till sös och nu känner jag att jag är riktigt sugen på att föda
ska bli både kul och spännande. nu känns allt ännu verkligare!
så skönt att få vara ledig i fyra dagar nu!!
ska verkligen vila som bm sa och försöka att inte göra så mycket som jag skulle vilja*s*
sulfur: ja det var ungefär så slemklumparna såg ut, som en snorkråka eller nåt, färglös.. *ursäkta detaljerna*
Men som sagt, precis som du skrev, det kan ta veckor innan det händer nåt ändå.
TRÖTT!
Vonkis: Tänka att BM Sivan fick dig på G*ler*... undrar hur Totte barnmorska är... men då måste man komma på natten...
Nä nu är jag så väck i bollen....