*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
missisola vi kommer dock att hinna gå på infoträffen 1 juni
på sös. har ju bf rätt så sent in i juni månad.
Hej alla juni mammor! Här inne händer det mcyket på en dag. Nessie välkommen hem hoppas du får vara hemma nu fram till igångsättningen/kejsarsnittet. Kommer nog inte att kunna vara inne på fl på ett tag : ( sk ain imorgon bitti och operera handen, höger dessutom så man lär inte kunna sitta framför datorn dom närmaste dagarna. Ha en trevlig helg alla och lycka till så länge med era magar.
Sulfur: tack...hoppas oxå få vara hemma ett par veckor och Lycka till men operationen i morgon....
Triump: man tackar....nu tänker jag inte vara på sjukhus förrens det är dags
Är du fortfarande sjukskriven?????
sulfur: lycka till imorgon och allt kommer att gå finfint
nessie: Nojiga är vi nog alla när det gäller våra små och våra graviditeter!
Sulfur - lycka till med operationen, det kommer att gå bra
Triump: den var inte så lång infon... hon som höll i den verkade bra..en BM där...
Har varit inne i stan och suttit i solen - tuppade av i soffan en timme..nu seg
Sulfur: här är en till som önskar dig lycka till med operationen imorgon.
Sulfur, lycka till på op!
Nessie, välkommen hem!!
Själv bröt jag ihop på jobbet igår. Det tog bara STOPP, jag orkade inte mer. Enligt plan ska jag arbeta heltid nästa vecka med men jag kommer inte klara av det. Jag har täta sammandragningar, är helt tom i hjärnan, stresströskeln är lika med noll och tårarna kommer bara nån säger "bu".
Ni som går hemma, hur försörjer ni er? Tar ni föräldradagar, är ni sjukskrivna (hur blev ni det?), eller har ni sparat semester?
Jag har mått som en pärla under hela graviditeten, så det kom så abrupt när stoppet kom. Vi lunch mådde jag finemang, vid kl 2 grät jag.....
Dessutom ringde min bror i natt, min pappa fick åka ambulans in på sjukhuset i natt. Först misstänkte de hjärtinfarkt, stroke eller liknande. Han var knappt kontaktbar när han hämtades. Nu, nästan ett dygn senare hittar de inget fel på honom. De har hittills inte kunnat förklara varför han svimmade och inte gick att väcka..... Gissa om natten blev orolig. Mamma och pappa bor 65 mil iväg, jag har 4 veckor kvar. Tänk om nåt händer och jag måste åka dit, kan jag det? *tanke snurr, tanke snurr*
Det är för mkt nu......
*yyyyl*
MOssaQ: inte konstigt att du mår dåligt med all stress och din pappa som mår dåligt. Du kommer säkerligen att må lite bättre när du fått vara ledig denna långhelg och njuta av det underbara vårvädret (som vi har i allafall). Sedan kanske du får dra ner tiden redan nästa vecka. Bara vetskapen om att man inte har TVÅNGET på sig, så blir allt mycket lättare.
Jag har varit sjukskriven sedan i påskas, pga depression. Eftersom jag har mått dåligt hela graviditeten och haft enorm press i skolan, maken på väg att bli arbetslös, sälja lägenhet och flytta osv osv...så blev det för mycket som du beskriver. Men jag orkade inte med min vardag och blev mer och mer nedstämd...så för att undvika att jag fick en riktigt ordentlig depression (som jag hade för 5 år sedan), så blev jag sjukskriven, nu mår jag bättre när jag vet att jag inte MÅSTE prestera något i skolan, utan att jag kan ta det lite lugnare...
Vi har det knapert ekonomiskt nu. Maken har en halvtidstjänst nu i 2 månader (gått på projektanställning), men ska få en heltids doktorandtjänst 1 juni! Jag är sjukskriven från CSN, vilket innebär att de fortsätter betala ut pengarna som tidigare, men jag blir inte skyldig något, men lite knapert blir det allt. I maj så får maken ut halvtidslön (ca 7000 kr) och jag får ut CSN för maj (ca 2500 kr)...
TUR att vi sålde vår lägenhet i jan/feb så att vi nu har ett litet reservkapital att ta av...får betala tillbaka de pengarna till kontot när makens lön ordnar sig och jag börjar få föräldrapenning...
Kram, hoppas att vilan gör dig gott. Släpp alla måsten denna helg, det ordnar sig faktiskt ändå. Sätt dig i solen, låten maken pyssla om dig, gå ut och ät gott och bara NJUT!
MossaQ: Precis som Börnen har jag haft det lite tufft psykiskt (har inte riktitgt kommit ur min förlossningsdepression än) dessutom var dottern kraftigt tillväxthämmad då hon föddes (tror det berodde på stress), något jag gärna inte är med om igen, så från dess att jag var färdig med examensarbetet i februari har jag jobbat halvtid och varit arbetslös övrig tid (har precis fått beviljad alfa-kassa) så mycket pengar är det inte precis (ca 7000 kr + alfakassan), hade kunnat ta ut FP för dottern den arbetslösa tiden men eftersom jag inte jobbar fasta tider orkar jag inte hålla på med all papperexercis med FK.
Jag var till en läkare som inte såg nog med skäl att sjukskriva mig så då löste jag det på detta sätt istället, betydligt mycket mindre pengar och dessutom hade jag kanske fått vara ledig från dottern de dagar jag inte jobbar om jag varit sjukskriven, men det känns iaf som om jag tagit det lite lugnare.
Nu senaste två veckorna har jag varit sjuk....inte kul
Med tanke på att du inte har så många veckor kvar till förlossningen blir det säkert inte lätt att få sjukskrivning, jag fick det i v.36 då jag väntade dottern dock (pga stress), jag mådde som dig orkade inte mer alls helt enkelt.