*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Kikar förbi och läser om era upptåg
***kramar till dem som känner sig deppiga***
Jättekul att se att Nessie hittat ut från huddinge - ta hand om dig
Orkar inte kommentera mer just nu pga depp... (Problem med svärföräldrarna som inte kan hålla sig nyktra...)
Nessie: tips, alla IKEA har rullstolar att låna ut...vet att det finns på KK också. Det är BRA mycket lättare att komma i den än att komma i en vagn, bekvämare dessutom och enklare att dra! Fast man känner sig LITE dum, men vad gör man inte när man inte kan ta sig fram på annat sätt? Börjar få in snitsen på att rullstolsshoppa nu...har ägnat mig åt det de gånger vi varit ut de senaste veckorna..
Ha det så kul. Själv blir det en ganska lugn dag, håller på att träolja in skötbordet (blev klart i går, torkar just nu), en klätterpall från IKEA samt ett par obehandlade fururamar som ska bli collage om min mammas 60-årsdag som hon ska få när den är klara. (Pappas collage från 60-årsdagen ska få en ny ram då jag inte hittade någon till mamma som var likadan!).
Kramar i den växlande molnigheten...inte alls lika fint som igår, men man kan ju hoppas på att solen vinner!
Hallå tjejer
Många som ska till IKEA idag, precis som lill linda önskar man att det fanns ett sånt köpcentrum på lite närmare håll än 18 mil
Själv ska jag till BM idag och sedan ner på stan för att leta efter plastad frotté och lite annat
Vi har svärmor på besök igår och idag...så vi ska äta lite lunch, sen ta en tur med bilen och till slut skjutsa svärmor till bussen...
37 dagar kvar...tycker nästan det är tur, eftersom allting tar SÅ lång tid att göra. Orkar bara ett projekt per dag...och det är en del som ska hinnas klart...så det är tur att det finns många dagar att sprida ut det på.
Fredag: olja träpall + fotoram
Lördag: KRYSSNING!!
Söndag: gratta farmor
Måndag: FL-fika
Tisdag: Skruva ihop skötbord och plocka ordning lite i mini's rum inför onsd
Onsdag: tjejgänget med magar eller bebisar kommer på besök...ska baka en kaka innan...
osv osv
Förr gick jag runt med konstant dåligt samvete och gjorde ingenting...nu har jag bestämt mig för att vara helt nöjd om jag lyckats göra EN sak per dag...och denna sak får jag oftast gjord, ibland tom någonting mer. Jag mår mycket bättre nu...är mindre stressad...mindre ledsen...mindre ont osv...!
Tråkigt att se att många har det kämpigt, både kroppsligt och runt omkring er. Själv känner jag mej nästan skyldig till överdrift eftersom jag förklarat för sambon att jag behöver sova middag pga. störd nattsömn... SÅ störd är den faktiskt inte, men det är ju så skönt att sova middag. Alternativet är å andra sidan att jag somnar i soffan klockan 20 och det är ju inte så roligt.
Idag har vi varit på UL. Allt såg fint ut och tipsen pekar på att det är en kille som ligger där inne och buffas, dock en ganska pryd som höll händerna för fast vi puttade på honom... BM tippade också på en födelsevikt på 3500g (+/- 2%) och 50 cm lång. Så nu ska vi fundera på namn!
Men först lite försenad tupplur. Och i kväll ska vi gå ut och äta och fira!
Amine: Klart du ska ta och vila dig, vi måste ju passa på nu för när bebisen är här blir det svårt med sånt
Roligt att få gå på ultraljud, här i Umeå får vi bara gå på ett och det är i V.20. Skulle vara roligt att så se den lill* igen!
Samma sak här i Östersund får vi också bara ett UL i v 18, men skulle också vilja ha i varje fall ett till.
Nu har man varit hos BM och pyret har ändrat ställning. Ligger med huvudet neråt, ruckbart, troligen nära en fixering, men h*n har bytt sida sedan sist, så nu ligger h*n med ryggen på vänster sida.
SF-måttet - 33 (är i v33+3)
hjärtljud - 130
Blodtryck - 120/75
Blodvärde - 119
Blodvärdet har blivit lite sämre igen, men jag har slarvat med järntabletterna. Måste se till och skärpa mig på den punkten.
Hoppas att ni har en bra dag allihop, men det är trist att läsa att så många har det jobbigt. Hoppas att det ordnar sig för er.
Hej hopp alla glada.......
HAr just kommit hem från en shopping tur på IKEA med Vonkis och Jankan......och det var riktigt kul......men som sagt....när huvudet är dumt får kroppen lida
Fick handlat det näst sista och det känns väldigt skönt...ska nu bara till babyland och köpa plastad frotte och sen kan Pär-Märta gärna titta ut
Björnen: Alla rullstolar var slut på IKEA idag......hur mycket folk som helst.......Men tack för förslaget
Missisola: Blev det något annat än DL-måttet?????
Nessie: Kom just hem...är helt slut...*puh* Jag handlade bara örngotten, några pennor och ja just...DL måttet*hehe*...
Vad blev det för er då? Fick ni ta en vagn till eller??
Det var ju sååååååå mycket folk ÖVERALLT!!!
Sen var vi på citygross och handlade mat... och köpte faktiskt ett paket blöjor(28 pack pampers..bra med mindre paket - har en känsla man får prova sig fram) amningsinlägg hitta jag oxå där...
Micke stackaren satte jag på en lastpall inne på citygross - jag tror han är mer sliten än vad jag är...
(nu sover liten Micke)