• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • triump

meh lycka till på banken

lill linda massor av lyckönskningar till dig, hoppas att bm eller förlossningen har ett klokt svar att ge.. tänk om det e på G

• Limpis

Smyger in en fråga om ett litet annat ämne... Har kommit på att jag borde börja läsa lite om tiden efter graviditeten oxå

Finns det någon toppenbra bok som ni kan rekommendera, om alltifrån fakta man inte klarar sig utan, amning, bra råd & tips mm? Jättetacksam för era förslag.

• ursul

MossaQ: Kan förstå att du är mindre glad! Tyra var inte världens bästa barn i morse heller (även om hon sov bra länge), men hälla ut vatten på golvet kan ju knappast jämföras med att rita på väggarna

• MossaQ

LillLinda: Min BM sa att flytningarna kan bli väldigt rikliga och vattniga mot slutet och att många tror att det är vattnet som går.... Men du gör klokt i som ringer och kollar!

Triump: Hon är trotts allt väldigt lätthanterlig, men 4-årstrotsen gör det hela lite väl påfrestande. Särskilt när mamma är full av sur-gravid-hormoner.

Nu ska vi in till stan för att leta mosaik på Panduro och trikåtyg på Olssons. Har tänkt sy en sjal.
    - Hoppas bara jag orkar och att kroppen inte ställer till med något när jag är i city själv med henne.
    /M

• triump

Limpis. det står lite ang tiden efter graviditeten även i mammapraktikan av Leni Söderberg samt i
    -barnaboken av Anna Wahlgren.. Vi skall ta upp ämmnet ammning vid nästa träff i föräldrar gruppen.. spännande...
    Den sistnämnda boken finns det massor av synpunkter på om hurvida den är bra eller dålig, jag tycker den är ok.

• Missisola

Jag har plockat med mig lite stuvbitar "Kalikå"tyg--- tänkte sy nått skojsigt... *eum* ja sy??? Ja...får försöka i alla fall..
    Sitter ochhar börjat uppladdningen för i kväll - tur att sambon jobbar för nu är det bara EurovisionSongContest på stereon*hehe*.... Lyssnar på gamla internationella vinnare*myser*(ni missar väl inte i kanal1 i kväll 2100)

• Limpis

Missisola - jag tror Norge vinner i år!! (Bor med en hårdrockande pojkvän, jag kanske är lite påverkad..) Själv då?

• triump

är det kval till esc ikväll. ännu en andledning att stanna hemma i tv soffan... skönt.

• ickelpicka

Limpis - jag gillar Stora boken om BARN av Hofsten/Lidbeck. Den har kapitel från graviditet och föda - 6 år.

• Missisola

Limpis: Ja om man ska se till semin så hoppas jag Norge - helt ok låt faktiskt, även om de ser lite flippade ut*hehe*. Sen tror jag på Schweiz - en tjejgrupp från Estland..hmm*tänker*... Island kan bli farlig oxå...
    Men som sagt i kväll är det ju "bara"semin så...
    Om man ska tippa slutvinnare av de som redan är i final så tror jag faktiskt Grekland o Elena från fd Antique blir farlig. Proffsig låt med grekiska baktoner...
    Synd att Martin verkar bli floppad därnere...Jag har lärt mig gilla låten och en sa ska han ha Credit för....... Att han inte har såna där trummor som typ ALLA har i år..Såna som vinnaren hade förra året!!

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D