*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Jag är oxå en av de lyckligt lottade angående fk.
ickelpicka: men hur gick det till... skrev de till din sambo och sa att han avlidit... hur konstigt är inte det!!!
SJälv har jag haft tur med fk, har fått en jättebra handläggare som är engagerad och så.
ANgående min sambo vet inte FK själva hur det gick till. Han fick brev hem om att han var död och därför hade de ändrat hans pensionsrätt! Jag åkte dit och pratade med dem, och häromdagen fick han ett brev hem där de skrev att sånt inte får hända (!) och att de bad om ursäkt. Ingen vet varför det hände än. Ja jösses. TUr att det inte var en pensionär som fick brevet...
Ja det är faktiskt konstigt att en så viktig del för alla männinskor som fk är, att de överhuvutaget kan gå till som det gör där! och vi andra vanliga med människor bara ska finna oss i alla idot saker som de pysslar med!!! Oj,oj jag kan tänka mig att jag kommer att få min fp vid jul, jag skickade just in mitt moderskaps intyg ( igår) och ska ju ha barn 3/6, men lite får jag ju skylla mig själv att jag är så sent ute, men skulle det kniva sig så har jag iallafall semester att ta ut.
Men att påstå att någon är DÖD och bara skicka ett litet ynka brev och be om ursäkt??!! tycker jag iallafall är en ganska allvarlig sak!
Tack och lov kom brevet på en sådan dag att vi bara skrattade åt det. Min sambos kommentar var nåt i stil med "Jag har aldrig varit död förut, jag vet inte hur man gör. Måste jag gå till jobbet imorgon"
Just nu tycker jag det är värre när myndigheters misstag drabbar ex såna som oss - pengar måste man ju liksom ha. Ens fordringsägare brukar inte ha någon större förståelse för att FK/CSN/A-kassa etc är sena med utbetalningar.
Kollade precis in bilder jag tog runt v 20, då tyckte jag ändå att magen vuxit så pass att det var värt att börja ta bilder. Jösses kors, säger jag nu, det är ju nästan fånigt sån pluttemage jag hade då. Varför oroade man sig egentligen över att den var så liten, det är min nästa fråga...
ickelpicka: jag tyckte jag hade en relativt stor mage i v.20 .... hihihi... När jag tittar på fotona idag ser det ut som jag ätit lite förmycket bara. Vilken skillnad från då och nu *asg*!
Kika gärna i galleriet och titta själva!
Nova - Haha, visst är det skillnad då och nu! Kanske såg man precis som du säger ut som att man ätit lite för mycket då... men kan man då också säga att man ser helt proppmätt ut nu?
Mina papper är inte klara på FK. Ringde och frågade igår. Men de är jättetrevliga och hoppas att vi kan träffas så snart som möjligt så vi kan gå igenom hur man gör med allt.
Men måste pappan skicka in några papper? Han måste väl bara ringa och anmäla från den dagen bebisen kommer att han tar ut pappadagar.. eller? Vi är inte gifta, men det spelar väl ingen roll?!? Oj, nu blev jag sådär osäker. Jag har ju skickat in mina inkomstuppgifter och så, men inte han. Fast jag ska ju vara hemma först... Nån som vet?!?!
Och vart ska man ringa för att skriva på faderskapsintyget? Tänkte försöka göra det innan bebisen kommer...
Jag kan bara medela att SIGNATUR har fått en liten pojke igår natt!!! och jag har sett han på webbisar, är verkligen super söööööt!!
Så ett stort Grattis till dig Signatur med man!
massor av lyckokramar från mig och min man