• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • Nova76

Oh, nu börjar de allt ploppa ut för fulla muggar! Underbart!!!

Signatur: Grattis till lillpojken och hoppas förlossningen gick bra och att ni mår underbart!!!

• ickelpicka

Wow, hurra! Grattis Signatur!!!

Jen80 - som jag förstod det på FK måste de beräkna även mannens SGI för pappadagarna och ev övrig pappaledighet. Ring din handläggare och fråga hur ni ska göra vetja!

Faderskapsintyget ringer du kommunen, familjerätten brukar ha hand om det.

• A lie

Suck.. så sitter man här igen.. legat i sängen och gråtit typ sedan sist jag kikade in.. Blir så less... beslutet är iof sig inte taget ännu... men hennes tips var att det skulle vara lägsta SGI... Suck!! Hade jag däremot haft min andra tjänst från 1/12 eller om jag haft BF 1/7 hade jag hunnit jobba på den 1/2år och då skulle den räknas med... Hallå jag som trodde de tog medelinkomsten på ett år/halvår.. inte att man måste ha haft inkomsten hela tiden??? Hur som helst förutom detta så spelad det tydligen väldig roll att mina tjänster går ut 30/6 (hade blivit förlängd om jag inte varit gravid, men hur ska jag kunna bevisa det???) och 31/10 (med muntligt avtal om 1/2 års förlängning... Suck.. Systemet är verkligen inte uppbyggt för projektanställningar etc utan man ska ha sitt kommunala fast jobb typ OK jag kan fatta om de sjabbar bort stipendiet som ju inte är skattepliktig inkomst... men får jag inte minst SGi beräknat på mina 80% så kommer jag ju att överklaga... men man blir ju bara så lack... orkar inte med att "bråka" vill ju lägga energin på annat...
    Maken är tillråga på allt skitsur på mig för att jag inte kollat upp bättre innan och sett till att få tjänsten jag började på 1/1 (klart sedan ett år tillbaka) att börja en månad tidigare... Så nu är han ute med hunden på långpromenad (kul för vovven) och tänker inte komma hem till föräldrakursen i em...

Som sagt... Där försvan mitt glada morgonhumör...

• A lie

Grattis till signatur...
    Måste in och kola webbisarna om jag kan lista ut vilka de är...

• Nova76

A lie: en *styrkekram* till dig från mig!

• ursul

A lie: Tråkigt, maken fick SGI 0, pga av strul trots att flera handläggare på FK sagt att han inte skulle få det, vi överklagade men de sa samma sak, och då skulle vi isåfall överklaga till länsrätten (tror jag det var) inget vi orkade med...

• ursul

Grattis till signatur! Vill också se deras bebis ju, vilket sjukhus födde hon på ens?

• Jen80

A lie: Usch, stackare... Men va fasen, hur lätt är det att veta hur man ska göra vid alla såna där jobbsaker. Jag är bara skitglad att jag anmälde mig som arbetssökande första dagen jag inte jobbade heltid i sept 2004. Men jag hade lika gärna kunnat vänta, för det är sånt där jag inte har nån koll på. Det finns så många småglipor i systemet som man inte har nån som helst aning om förrän man ska ansöka om försäldrarpenning. Helt sjukt är allt! Och inte blir det lättare när ens sambo inte försöker stötta en. Du har ju knappast gjort något med flit...

Hoppas på något sätt att det löser sig. Oftast handlar det ju om en hel del pengar.. Och även att pengar inte är allt så står man ju ändå där med sina tråkiga räkningar som måste betalas...

Kram på dej!

• lill linda 82

Hej allihopa!
    Nu är jag hemma igen... Värkarna fortsatte o komma rätt regelbundet igår ända till sent på kvällen, men försvann o kom tillbaka ett par gånger under natten.
    Inatt har jag sovit jättedåligt!
    Nu är allt som bortblåst i princip. Får fortfarande sammandragningar som gör ont men dom är inte regelbundna.
    Blodtrycket fortsätter öka, men idag visade det sig bara spår av äggvita i urinet. (Därför fick jag åka hem, men ska in direkt om jag känner att det blir värre)
    Fick oxå göra ett nytt UL, med en annan bättre maskin, inga tecken på vatten tydligen. Var troligen en stooor flytning eller urin som läkt. Gjordes oxå en ny gyn.undersökning o bäbis är fixerad nu o ligger jättelångt ner, troligen därför "vätskan" rann ut...o den mängden det var.

Misstankar finns fortfarande ang havandeskapsförgiftning, jag har tydligen tecken som visar på det, men läkaren var fortfarande kluven på om dom ska sätta igång det eller inte. Beror helt på... ska in varje morgon hela helgen (kanske i veckan oxå) o lämna urin o ta blodtryck o ctg-kurva. Så får dom se hur det utvecklas.

Just nu mår jag fortfarande illa, ont i magen av alla sammandragningar, känns som träningsvärk.
    Trött o lätt huvudvärk.
    Ctg'n idag visade att det var 10 min mellan sammandragningarna...men det behövde inte betyda nåt enligt doktorn. Såg "värre" ut igår då jag hade 4-5 min mellan dom.
    Skönt ändå att det slapp bli igångsättning med det ena o det andra... känns som man kan andas ut lite nu fastän havandeskapsförgiftnings symtomen finns där.

• lill linda 82

Glömde skriva... Gulligt av er att ni tänkt på mig medans jag varit borta!

Kan ju oxå nämna att blodtrycket ändrats från 125/70 till 147/101..*läskigt*

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D