• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • A lie

Lill Linda; Skönt att höra att värderna var lite bättre så du fick åka hem, men tråkigt ändå om du ska behöva gå med värkar länge utan att något händer...

jen80.. ja man undrar ju hur man ska veta allt.. spec om man nu inte är arbetslös i den bemärkelsen, bara att det ser ut i pappren som att man jobbar och tjänar mindre än man gör.. jag menar om jag anmäler mig till erbetsförmedlingen så betyder det också att jag ska kunna ta de jobb jag erbjuds efter en tid...
    har varit inskriven 2ggr på Afm första gången då jag slutade gymnasiet, andra gången då jag slutade högskolan... När jag slutade högskolan anmälde jag mig i Juni, men de kunde inte skriva in mig förrän i september för att jag måste gå en jobbsökarkurs först... Så jag hade mao inte rätt till min alfakassa förrän i december!!! (90dagar efter inskrivning)... Öh.. nu hade jag fiuksat eget jobb långt innan dess.. men efter sådana händelser är ju inte det första man tänker på när man går ner i tid TILLFÄLLIGT att skriva in sig på AF...

• A lie

fcöresten lilinda; Gjorde de någon viktuppskattning etc när du fick gör Ul?

• lill linda 82

A lie: jo läkaren mätade huvudet o magen... huvudet var normalstort 9,1cm, magen var typ 2cm mindre än vad den skulle vara, men lät ändå som att det var ok.
    Så jag skulle vänta mig ett normalstort barn. Det var typ det enda som han sa om Ul:et, lär ju stå mer i journalen, den ligger kvar på förlossningen.
    O sen kollade läkaren flödet i navelsträngen.

• Mowglie

`Å Lilllinda va bra att du mår skapligt och att du nu är hemma igen! men visst hade det väl vrit lite kul om de satt igång dig så du får träffa din lille bebbe men ändå skönt att höra att det har så´n koll på dig nu! Hoppas att du kan vila nu och få ordentlig sömn nu när du är hemma.
    Tänker på dig!
    Kramar om dig hårt

• A lie

jaha.. om 10 min börjar föräldrakursen... maken har varit hem och dumpat hunden och är nu iväg med bilen Och här sitter jag rödgråten.. vill komma ut, men vet inte hur jag ska ta mig ner på stan till föräldrakursen på 10min utan att folk ska stirra allt för mycket på mitt svullna ansikte + hur jag ska försvara makens bortavaro denna gången... ev skiter jag i allt, men vill gärna se amningsfilmen som andra paratat gott om... Får väl ta mig i kragen... Suck...

• Mowglie

A lie: vännen, det kommer att lösa sig, men jag kan förstå paniken så här när det närmar sig till förlossning, och jag tror inte att han är sur på dig igentligen utan det är en press för er båda nu när det är så nära, man får helt enkelt göra det bästa av situationen! Även om det är super tråkigt att det ev kommer att bli så att du får lägsta, men om jag vore du så skulle jag gå till fk och prata med dem. och be dem hjälpa dig så du kan utnyttja deras system på bästa möjliga sätt.
    Jag sickar dig en varm härlig tyrkekram, och gå på föräldrarutbildningen så kanske du får bra tips av de andra som är där.

• Missisola

A lie: Big Hug bejbi! Varför är maken sån??? Herre gud - hjärnan slutar ju fungera när man är gravid....nae tycker nog han är en aningen småsint karln din... Och bojkotta föräldrarutbildningen.... Han får skärpa upp sig!!!
    Hopaps du gick på det ändå!!!
    Ännu mera hug!!!

• Liten

A lie: *Skickar massor med kramar!* Stackarn... Hoppas att allting löser sig!

Och GRATTIS till signatur!!!

Ang. mina värkar: Under natten lugnade de ner sig och kommer nu oregelbundet med 10-15 minuters mellanrum.. Men de håller fortfarande i sig. Får se om det blir något av det här eller om man får gå flera veckor med dem...

lill linda: Skönt att du slapp igångsättning, men synd att det dröjer för dig att träffa din bebbe! *håller tummarna för att det inte är havandeskapsförgiftning!!*

• MossaQ

Utdrag från dagen:

- Blanca, vad gör du???!!!
    (på "rygg" på en planka ligger en vinbärssnäcka/snigel och det är alldeles blött runt om kring den)
    - Men mamma, han är ju sjuk!!!
    - Du kan ju inte dränka honom i JORDGUBBSSAFT för det!? Sniglar tycker inte om det, de vill bo i buskarna.
    - Men mamma, han har vattkoppor och då SKA man dricka jordgubssaft.....

Vad svarar man på det!? Låta henne hållas eller hävda djurens rätt

LillLinda, skönt att du fått komma hem. Hoppas att du får vila och ta igen dig nu, att din kropp är snäll mot dig.

Ni som bråkar med FK: Jag lider med er!!! Hur man än gör så kan man bara förlora mot staten. Fy17 för byråkrati

Menförhelvete: Välkommen hit!! Du och jag hade lite kontakt här på FL precis i början av våra graviditeter. Nu är vi höggravida

/M

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D