• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • triump

Ammning ja, nästa gång skall vi lära oss om det på föräldragruppen.. myyyys

• ursul

appropå selar, så har jag hört gott om denna sele: www.babyhip.se/weegostandard.shtml

Jag vet faktiskt inte om jag blev dummare av amningen, kände mig redan nere på en sådan låg nivå i slutet av graviditeten...=)

• tildan

jag är på total snurrnivå...
    Får inte ordning på någonting och lyckas absolut inte ta tag i nåt av allt det som jag borde... Tur att jag slutat jobba...
    Lyckades dock dra på mig en p-bot idag när jag var till stan och det var mindre kul, känns som om dom 500kr hade kunnat gå till något annat

• saharsa

tildan: Det är inte roligt att få p-bot och 500 kr är ju mycket pengar

• tildan

Japp det känns som ruskigt mycket pengar, framförallt när den var skriven på tiden 15.18-15.29, jag var borta mellan ungefär kvart över till max fem över halv... men men det är väl gravidhjärnan som ställer till det...

• Mowglie

Ursul: vad cool den där bärselen för tvillingpar var, men är evit tacksam för att jat slipper ha tvillingar. Men så undrar jag det där med sjal, är det inte jobbigt i längden att bara belasta ena sidan i taget, för det ser ju utsom att du belastar ena axeln om du jämför med ett sele som är på båda axlarna, eller har jag fel

´MossaQ: jo jag har märkt det på vännerna runt om att det är flummigare nu när det har ammat

Triump: ja vi köpte faktiskt våran i torsdags tror jag, det fick bli BB- aktiv för att jag har så ont i mina axlar och mammen har ryggproblem, hi,hi han provade den i går och tyckte att det var jätteskojj, själ var det inte lika lätt då magen är i vägen och den satt nog inte så bra på just nu, så ett tips vänta med att prova den

En fråga bara!!! Är det fler som har innre blåmärken det gör ju så förbannat ont och min BM säger att det kommer av att jag har så kraftiga sammandragningar och att bebben ligger just där och blir klämd, men det tråkiga är att det ömmar hela tiden även när inte sammandragningarna är och det är ett stort parti ca 4 cm över naveln på vänster sida och in mot mitten av magen, tänkte om det fanns någon med tips för att lindra detta

• meh

Mowglie - här känns det som om hela högra sidan är ett enda stort blåmärke, inne i magen alltså. Det är där det ömmar som bara den, varenda gång som pyret spjärnar ut med ett knä, en fot eller rumpan. Alldeles öm

• tildan

Det kan alltså vara ett blåmärke jag har... det har jag inte tänkt på. Har bara funderat på varför det gör så ruskigt ont upp emot revbenen på vänster sida.
    Tack Mowglie och meh, nu kan jag sluta fundera

• Mowglie

Meh: hmm vad ska vi göra? för vissa stunder så är det så pass smärtsamt att jag skulle kunna börja grina liksom en brännande och vidande kännsla inne i magen, men det är väl bara att stå ut som med alla andra kämpor

• meh

Mowglie - ja, tyvärr tror jag att det bara är att stå ut, är ju lite svårt att plåstra om dom när det på insidan och de lär ju inte läka av sig själva, så länge bebisen finns där inne och fortsätter att kicka på samma ställe *suck*, men jag antar att man tycker det är värt allt, när vi ligger där med våra små i famnen

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D