*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Mowglie: Tyckre också magen är i vägen, börjar se fördelen med den pyttelilla magen jag hade med Tyra. Stor mage= fint men opraktiskt Liten= praktisk men så tråkigt
Börnen: EN riktig stor och fin mage du har! Lycka till med pluggandet!
Vill också klaga lite på stor mage...den är i vägen...har lyckats springa in i diskbänken, haft magen ivägen när jag ska stänga ytterdörren...lyckats knuffa omkull klasskompisar när jag "bara" skulle smyga förbi...
Då ska jag klaga lite jag med..
Stånga inte skärbrädan med magen, om ni har en såndär utdragbar från diskbänken. Det gör ooont, jag lovar! Får väl hoppas att inte bäbis kommer ut gul o blå den dagen det är på G..
A lie: Om du har två anställningar ska du skicka in papper från båda så du får den ersättning du har rätt till... Jag har ett heltidsjobb och ett extrajobb och båda lönekontoren har fyllt i uppgifter om inkomst mm..Bara att ta en kopia av det papper du fått efter du skickat in moderskapsintyget...
Halloj!
Här är en till som varit ute i helgen och fått rosor på kinden och solsken i blick. I lördags gick vi kring de Bergianska trädgårdarna. Igår blev det en långpromenad ut på isen över Brunnsviken. Jättefint, men lite jobbigt att gå på för höfterna med oplogad is och skare.
Idag skrev jag teoriprovet till körkortet och .... torskade med en poäng. Man behövde 53, jag hade 52... Ska skriva igen om två veckor. Skam den som ger sig.
Åhå, ska på föräldrakurs för första gången om en halvtimme...var har min man tagit vägen!!
Mår jätteilla idag, hoppas jag slipper spy på kursen.
Hello ladies! Efter en lugn helg har jag uppdaterat min sida med både nya bilder och rapport från senaste bm-besöket. Mor och barn mår prima, och räknar idag till 6 kvarvarande arbetsdagar. Wehej!
Hej tjejer!
Har ett mysterium som jag undrar om ni kan hjälpa mig med!
Mitt sf-mått ligger precis på normalkurvan och bebis växer också enligt normalkurvan (samma bf enligt UL). Det knepiga är att jag dessutom har VÄLDIGT mycket fostervatten (enligt läkaren som gjorde UL).. Hur får man det att gå ihop? Har funderat hur länge som helst nu, men jag klarar inte att knäcka nöten.. Någon som vet hur det går ihop?
Liten - min bm berättade imorse att sf-måttet kan variera beroende på hur bebisen ligger. En teori kanske kan vara att din bebis ligger på ett sätt som egentligen skulle innebära ett lågt sf-mått, men sen har du en himla massa fostervatten, som gör att du hamnar på normalkurvan? (spekulationer från min sida, n.b, jag har ingen aning om det är en möjlig eller plausibel förklaring)
Liten - hmmm....har tyvärr inte så stor kunskap om sf-mått och sådant, men tycker det låter rimligt det som ickelpicka säger. Kanske bebisen ligger på ett sådant sätt att sf-måttet blir högre än vad det kanske skulle vara. Vad säger din BM?