• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • Börnen

Här är en till som börjat vakna tidigare...är i och för sig ganska skönt att inte vakna som en klubbad oxe vid 11-tiden..men nu blir jag ju trött på dagen i stället..*gnäll gnäll*

hmm...mår ganska kasst idag också...humöret vet jag inte i vilken flyttkartong jag har lagt...känner verkligen att nu orkar jag inte längre...men hoppas att det kan vända snart...är så less på att må dåligt både fysiskt och psykiskt...

HJÄLP! Pga tidigare depression så är jag oerhört rädd för att hamna i en ny depression i samband med graviditet/förlossning...någon som vet om risken är större? Känns som att jag helt skulle behöva slå av på tempot och bara ta det lugnt...men det kanske inte blir bättre för det?

• nessie72

God morgon alla junimagar.... här har ni en som är totalt ledbruten idag
    Fast jag får skylla mig själv,var och körde Gillinge halkbana igår.....det var super kul.....men som dom säger när huvudet är dumt får kroppen lida

• ickelpicka

A lie - jag har också gratisförsäkringen, men har inte hört något ifrån dem. Jag har för mig att det stod i samband med tecknandet (på nätet) att man inte skulle få någon bekräftelse.

Liten - nej, det var ju det min bm sade - att sf-måttet kan variera beroende på hur bebisen ligger. Ligger den ex tvärs över magen, borde livmodern rimligtvis dra ut sig på bredden och tar man måttet från blygdbenet till högsta kanten, blir det rimligtvis lägre än om bebisen ligger 'i färdriktningen' med huvudet ner och fötterna upp. Så fattade jag det.

Mowglie - stackars!

Ucka - börjar också fatta att det inte är så långt kvar, när ska man lära sig allt man behöver kunna!??!

Meh och ni andra - tack för svar på min fråga. Det får nog bli att teckna försäkringen, den kostar ju inte mer än ett barnbidrag, och skulle något hända så... *peppar, peppar*

Idag är det sol och så himla mycket vårkänslor! Har tagit på mig vårskorna och dragit ur fleecefodringen på jackan. Hipp hurra

• Limpis

Hej alla junimammor. Här i Sthlm är det lite vår i luften idag! Jippie! Jag går in i v. 29 nu, så det börjar närma sig Kom på att jag har kompisar som för något år sedan fått barn i vecka 33 och 34, vilket skulle innebära att det isf bara vore ca 5 veckor kvar för många av oss härinne. Det är ju helt bisarrt! Men man hoppas ju såklart gå hela tiden ut.

Fler än jag som plötsligt börjat känna av en enorm hunger? Har fram till nu bara varit smått sugen på vissa saker, men nu vaknar jag mitt i natten av att jag är SÅ hungrig. (Tack underbara sambo som går upp och jag O´boy och mackor.) Har inte klivit upp på vågen sedan vecka 10, men måste kanske snart börja hålla lite koll...

• Mowglie

Börnen: jag va själv till läkaren och diskuterade just det dår med att vara deppig och vi kom nog fram till att jag ska vara sjukskriven nu fram till bf , och jag ska nog genomgå ett planerat snitt för att undvika just förlossningsdepression, risken är stor om det blir en besvälig förlossning eftersom jag redan är så deppig så vill varken jag eller läkaren riskera att det blir så.
    Visst det är inte kul att vara bara hemma, men jag måste säga att psyket är mycket bättre nu när jag inte har en massa måsten! för det kan jag få ångest över, att bara tanken på att måste gå upp ur sängen fast man mår skit gör saken värre, nu kan jag ligga och läsa och gå upp när jag själv vill, skönt att inte ha det där måste i huvudet, orkar liksom lite mer nu,
    Men ta kontakt med din läkare om du känner dig helt nere, du måste göra något åt det, du gör bara dig själv en tjänst!
    Hoppas verkligen att du kommer på fötter igen snart, jag vet det är så psykist påfrästande att hela tiden må dåligt.

Skickar en BAMSE =KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM till dig

• Signatur

God morgon tjejer!
    Tihi, Mowglie och jag var på samma föräldrakurs, liten värld! Lustigt att vi uppfattade den så olika. (Och eftersom vi mår dåligt båda två får vi väl beklaga oss för varandra nästa gång... )

Vet hur det känns det där med att må dåligt och gå hemma hela tiden. Sist jag var hos läkaren bröt jag också ihop. Läkaren föreslog antidepressiva, men 1. man mår skit av dem också 2. de hinner knappt börja verka innan bebis kommer ut. 3. Vet inte om det är så bra för babyn. Så jag avstod. Vet inte om jag kommer att ångra mig senare. Men jag räknar med att börja må bra igen bara illamåendet går över.

Vi har också tecknat den försäkring som kostar lite pengar. Tycker största fördelen med den var att den gällde för barnet tills det var 6 mån. Då har man lite tid på sig att fixa försäkring efter förlossningen. Så känns det alltid tryggt att ha lite extra skydd.

• Signatur

Vi har föresten fått bekräftelse på försäkringen hemskickad.

• ucka

På tal om ngt helt annat...
    Emma sa på dagis i går att Mamma var på sjukhuset och att lillebror skulle komma. De trodde inte på henne men det är ju faktiskiskt inte helt otroligt. Jag är dock fullkomligt övertygad att jag inte bara kommer gå tiden ut utan får nog lägga till ett tag också...

• vonkis

godag i vårsolen
    har ju inte kunnat kika in på några dagar men ser att ni har varit i full gång! mycket försäkringsprat och det v ar bra för jag behöver lite råd och det har jag fått bara genom att läsa det ni diskuterat*tack*
    ska nog täkna nått så fort som möjligt och sen kompletera med nått nytt när bebben kommit och man kommit till ro efter förlossningen.
    svårt och veta vad man ska täckna för nått sen bara men mans måste väll titta runt och se vilka som är bra.

är det fler än mig som växer som bara den nu??
    min mage växer varje dag och sparkarna har verkligen blivit hårdare och ligger uppe vid revbenen och jag tror han blir extra glad när min sambo kommer hem och börjar prata för då blir det liv i luckan*ler*

• lill linda 82

Jag tror nog att alla mer eller mindre kommer in i en sorts depp-tid efter förlossningen. Allt kommer ju vara så nytt o amningen frilöser mkt vad jag förstått. Man hinner ju som inte riktigt förbereda sig på vad som skall komma, mer än att köpa saker o träna andning/massage o tänka på den lill*. Jag är övertygad om att jag kommer hamna i en sån svacka...Allt känns hyffsat overkligt för mig ännu. Skrämmande tanke att inte veta hur det kommer kännas, o inte ha kontrollen över sin kropp, den tar övertaget.

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D