*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
lilaki: Nä vad synd, men är väl bara att ta nya tag...
Tack missisola, fick faktiskt tag på dem och fick samma svar.
Liten: Tror att ickelpickas teori kan stämma...
Idag har mycket, var med maken och diskuterade framtida tjänst/löneförhandlade i V-ås (han jag tog hunden på en promenad) sedan var vi i div affärer vilket resulterade i ny blazer åt honom +strumpor x6 och nya vårskor åt mig
For förbi hallstahammar (maken är därifrån) på hemvägen för en hundpromenad i det vackra vädret. Träffade på makens gamla 1-3 lärare som minsann kom ihåg honom väl, skulle veta allt... beräta massor om när han var liten och hans hund då.. och bara hon såg magen sa hon _ det är en pojke, lova komma förbi här och berätta om jag har rätt... - lite skoj...
Sedan var det BM besök. Alla värden jättefina bebisen växer som den ska och verkar må bra etc. hade två frågor 1. föräldrautbildningen - börjar mån 4/4 15-17 2. vattengympa för gravida. Är på måndagar från v 30 (4/4 för min del då påsken är fri från gympan) finns två tider att välja på och båda är så de krockar med föräldrautbildningen - Suck, snacka om dålig planering... Så vattengympa lär det inte bli mer än några gånger i maj
Är det någon här som tecknat eller funderat på att teckna men avstått, den väntabarntrygghansaförsäkring som kostar pengar? Hur har ni funderat kring det? Jag står i valet och kvalet (och sambon är inte till någon hjälp..)
Ickelpicka: har varit i valet och kvalet sedan tidigt i graviditeten...sedan bara gjorde jag det...nu när det närmar sig förlossning och allt. Vet inte om det är värt det...men det känns ändå skönt att ha!
ickelpicka, börnen med fler... Hm kanske man borde göra... tackade ja till trygghansas gratisförsäkring via nätet, men inte hört något från dem.. man undrar ju om det gått fram eller inte...
Tillbaka från föräldrakursen nu. Känner mig lite besviken, man fick inte reda på något som man inte redan visste. Dessutom leddes kursen av en överpedagogisk BM som nog trodde hon ledde ett barnprogram från 70-talet... Oerhört seg människa. Råkar jag ut för henne på förlossningen kommer jag att byta, jag gillar raka rör.
Men gruppmedlemmarna verkar trevliga. Och vi är nästan först, det har jag inte trott.
Jag tecknade gratis försäkringen, vi har inte pengar till den andra så det får vara.. har hört att man ändå inte får några pengar av dem om något skulle hända (peppar, peppar) så det känns som att kasta pengarna i sjön... :-/
Angående sf-måttet och det.. Om bebisen är normalstor och det är mycket fostervatten så borde väl sf-måttet rimligen bli större än normalt, oavsett hur bebisen ligger?
Men, men.. Vi får se... Tror iaf på en liten bebis då jag själv vägde 2,5 kg och föddes på bf+1...
ickelpicka & ni andra som funderar på försäkringen: Jag har tecknat den försäkringen. Med tanke på att den bara kostar 900 kr, var det en kompis till mig som rådde mig att göra det. Hon gjorde det själv när hon väntade sitt första barn för 6 år sedan och tack och lov för det. Allt var bra tills 1-2 dagar före bf, då lossnade moderkakan och de fick förlösa barnet med sugklocka. Han hade då varit utan syre lite för länge och är nu cp-skadad. Tack vare vänta barn försärkringen så har de fått mycket pengar till hjälp åt honom. Eftersom man aldrig är riktigt säker på att allt gått bra förrän barnet är fött, så tecknade jag den på en gång, direkt när jag var i v10.
Signatur: nu blev jag så nyfiken på var du va på föräldrarutbildningen någonstans? har nämligen själv varit idag och det verkar som man fick bestäma själv vad man ska prata om, verkar som man måste läsa på lite om förlossning osv och sedan ställa massa frågot till bm...
Jag har varit hos läkare på återbesök idag och fick min dom att vara så stilla som möjligt för att inte riskera en förtidig förlossning
mina samandragningar är tydligen inte att leka med, och har nu blivit helt sjukskriven fram till bf den 13/6
snacka om att jag kommer att krypa på väggarna!!!!!! hur ska jag nu få dagarna att gå?!!!! blev så ledsen att jag va tvungen att vara kvar hos läkaren tills jag hade lugnat ner mig, efter som jag gjorde ett avbrott från föräldrarutbildningen för att gå till läkaren, så kunde jag ju inte komma tillbaka storgråtandes
Men det är väl så här för vissa gravida
Och imorron ska jag till sjugymnasten för att hämta kryckor så jag har lite stöd då jag ev måste ut och röra på mig, Nej nu har jag väl skrivit av mig så det räcker, tack tjejer för att ni finns
PÅ tal om mage i vägen så öppnade jag en dörr rakt på magen häromdan. Då kom det tillbaka till mig. Det hände nämligen ungefär miljoner gånger när jag var med Emma men det hade jag tydligen förträngt...
Annars var vi hos BM idag och fick lyssna på bebben. Allt var bra med den och jag hade t o m högre blodvärden än förra gången. Jag har ju lite taskigt med tid och fick därför boka in resten av BMbesöken redan nu... Det kändes lite konstigt att prata om det sista Ul och genomgången av jornalen inför förlossningen... MEn tro det eller ej , det är inte så långt kvar...
Oj här var det diskussioner om försäkringar...Ska man skaffa en sån oxå..??? När bebben är född??
Det är verkligen en djungel att fixa fram nya liv till denna värld... Konstig att man får så mycket att tänka på, men hjärnan man ska tänka med verkar liksom krympa i hop just nu...Får inte i hop ekvationen...
På mitt jobb är de glada att jag kommer till jobbet varje dag..eum.. de är inställda på att jag ska glömma det... inte veta vilken dag det är...
Mowglie: Kram!!! Förstår att du känner dig rastlös redan nu (innan du ens börjat krypa på väggarna) men det är ju för er hälsas skull!!!
Du får hänga här hela dagarna!!!
Sen får du väl börja tokboa dig...eller samla på frimärken, måla om hemmet med akvarellpensel, baka smörgåstårtor...u name it...
Jag ska vara ärlig och säga att jag verkligen längtar tills jag får gå hem - men skulle jag gära det nu så skulle jag oxå få krupp och få göra smörgåstårtor!!!
Ännu mer kram till dig!