*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Missisola - vänta barn försäkringen skaffar man från det att man är i v 10 och framåt. Den gäller för mamman från den veckan och för barnet från v 22, har jag för mig och sedan ett halvår efter förlossningen. Sedan får man erbjudande att teckna en försäkring för barnet innan halvåret går ut.
Det finns att läsa om det på Trygg Hansas hemsida, det är dom som har försäkringen.
Meh: Har du en sån?? F´resten hur var minsemes`tern??
Men vad är det de täcker när man är gravid? Jag kan förstå en förlossning och barn försäkring. ska nog läsa på Trygg Hansas hemsida, hade inte äns tänkt på att man kan försäkra magen
Missisola : ja jag får väl måla barnrummet med akvarellpensel, för det ska ju förhoppningsvist vara klart för målning till påskhelgen
undrar just vad min man skulle säga
Jag förstår din inställnig till att du gärna kan vara hemma, men jag har knappt jobbat en hel månad på hela min graviditet och trodde nog faktiskt att jag skulle kunna jobba halvtid nu när denna sjukskrivning skulle gå ut, men icke..... men ja,ja det har ju börjat bli lite mer spännade på " Glamour " nu
Missisola - Ja, jag har en sådan på inrådan från en kompis. Har skrivit lite mer utförligt om det en bit upp i tråden
Minisemstern var jättbra och det var underbart att bo på hotell och känna sig lite bortskämd, men samtidigt var det jobbigt att åka så mycket bil. Det blev nästan 190 mil på 3 dagar, men det var det faktiskt värt
Mowglie - du får sätta igång och boa ordentligt nu när du ska vara hemma, kanske kan du försöka sy något. Hoppas att det inte blir alltför jobbigt för dig att vara hemma, kanske går bättre när du vet att det är för en "god" sak
När de gäller vänta barn försäkringen så gäller den följande:
olycksfallsförsäkring för mamman från v10 och för barnet från v26.
livförsäkring för mamman och pappan från v26 och till barnets 6-månaders dag och för barnet till 6-månadersdagen.
ersättning för komplikationer vid förlossning för mamman
invaliditetskapital vid olycksfall och sjukdom för barnet
med mera
Tycker det är en billig säkerhet att ha, ifall något skulle gå snett som det gjorde för min kompis. Kostar 950 kr för ett år.
Ställer om min fråga ovan. Ni som tecknat den gratis trygghansa försäkringen från v 10 via nätet, har ni hört något från dem? Hade ju glömt bort att jag gjort det, men man borde väl få ett försäkringsbevis???
Finns det en gratis försäkring oxå???*virr*
A lie: Jag har inte heller hört något från trygghansa... De kanske sparar på papper?
Kanske bäst att kolla upp det i morgon... Hellre än gång för mycket än en gång för litet...
Gomorron Gomorron!
Snacka om att jag börjat bli morgonpigg, var uppe strax innan 7 imorse. Svårt att sova tycker jag då det är ljust ute.
Varit uppe o kissat 5 ggr inatt...är igentligen helt knäckt men äh...sova kan man göra på dagen en stund..