*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Börnen. instämmer med A lies kloka ord!!
hmmmm angående kön, jag tror pojke men många i min närhet tror tjej?? hihiii även jag är snygg än??
ida2 efter att jag skickade iväg moderskaps intyget fick jag mer papper som arbetsgivaren skulle fylla i , för att räkna ut..vad de nu räknar ut.. och nu väntar jag på ett klartecken från fk.. de bör ju vara intresserade av från när man planerar ta ut fp..
solsken gör att man mår toppen och den nalkande påsken inbjuder till godis frossa.
triump, ska också skicka in dessa papper i morgon som arbetsgivarn ska skriva på, är riktigt nyfiken på vad dom räknar ut vad man kommer få för fp.....man kanske blir skitbesviken och känner att "hur ska detta gå ihop" eller så blir man gasnka nöjd och kan sitta i lugn och ro och planera föräldrarledigheten
börnen, klart du måste börja tänka på dig själv och ta det lugnt!!!
man lever bara en gång....och det är nu
ida2 och triump: jag har kommit ett steg längre. Lämnade in papprena jag fick från FK till lönekontoret och någon vecka senare damp det ner ett beslut om uträknad SGI från försäkringskassan, så det är vad som händer.
Var det händelsevis någon som såg plus igår? :)
Hej Tjejer! Kikar förbi! Hoppas att ni alla och era små knyten mår bra! Jag ska själv på "glykostest" nästa onsdag... ajajaj skraj!
Ja, efter man skickat in papperna du fått tillbaka från lönekontoret till FK skickar FK ett beslut om SGI till dig! Själv blev jag mycket possitivt överraskad över mit SGI, då jag bara haft fast anställning utomlands och jobbat lite här och där i Sverige.
Visst är det underbart nu när våren är på väg till oss! Och snart är det juni och våra små kommer till oss... *längtar*
ja nu är det ta mig sjutton inte långt kvar tjejer!!!!
lite sol och grönt så skall vi klara sista biten gallant
känner mig riktigt glad och uppåt och ska mina graviditeter löpa på så här bra kommer vi ha ett dagis hemma när vi är klara*asg*
nä skämt åt sida, jag är glad att må bra och kunna njuta av den här tiden!!!!
hoppas jag också blir possitivt överaskad när jag fått tillbkaka uträkningen från fk*håller tummarna*
Angående kön så tror maken att det är en tjej och även min familj, medan svärföräldrarna tror det blir en kille. Men jag måste säga att svärmor börjar tveka nu, när magen min har börjat växa. Syns nämligen inte bakifrån att jag är gravid och då sägs det ju att det ska vara en tjej. Själv törs jag nästan inte tro något av rädsla att bli besviken om jag har fel
Hm läser om era könsteorier och man kan ju inte annat än att skratta lite åt denna skrock
Har nämligen hört tvärtom mot er när det gäller hormonrand - lång och kraftig ska vara kille och liten eller ingen är tjej, samt att om magen inte syns bakifrån = kille... Så är väl bara att ta alla teorier med en nypa salt och tro på dem man vill.. Själv tror jag mest på känslan.. var helt övertygad i början att det var en kille, men nu tänker jag lika mycket på den som en tjej... Så ska bi initressant att se vad det blir...
Attans, jag har hamnat lite utanför era mag-spekulationer
Vi har ju "fuskat" och tagit reda på könet. (Vilket jag är jätteglad för, tro inget annat!) När man redan vet vad det blir märker man ju ännu tydligare hur skrocket är just skrock, eftersom enbart hälften eller ännu mindre stämmer.
Vill bara skicka en tanke till er som mår dåligt både psykiskt och fysiskt också. Kan inte komma med några "kloka råd" för jag vet inte vad ni går igenom... men att prata med någon om sina känslor, samt att hitta och fokusera på de små ljusglimtarna i vardagen brukar ju kunna lätta upp lite.
Hejsan..
Var på info. på fk. igår om fp. och nu är man ju ännu rörigare i huvudet än man var innan..
Känns som om jag inte fattar nånting av det där... Hur har ni andra tänkt göra? Måste man redan nu planera hur man tänker ha det hela tiden eller kan man planera några månader i taget?
Molle76: Du kan planera lite i taget...Fick ni inte som ett exempel..en ifylld blankett hur det kan se ut. Har man den att titta på och vet lite hurman vill gära en tid framöver blir det nog enklare=)