• StinaTina

****Höstmammor i Linköping - Del 9****

Tjoho, vad tiden flyger.......

• Svar på tråden ****Höstmammor i Linköping - Del 9****
  • StinaTina

Jo, det ska bli jätteroligt att plugga "krut" men den ska vara ganska svår. Statister som agerar klienter, som man ska bemöta och ta hand om på ett korrekt sätt. Sen är det MYCKET lagar och förordningar som ska sitta i huvvet samt en stor portion etik.

Nu återstår det bara att se om verkligheten överenstämmer med teorin och det verkligen blir av.
    Utbildningen är i Norrköping så flytt eller köp av bil skjuts på framtiden ........

• Ulle 74

Grattis Nina,
    tolkar jag dig rätt så kommer du hoppa på utb.
    Är du garanterad jobb efteråt?

• fröken

Nina, grattis till utbildningen! Hoppas du kommer att trivas! Skönt att slippa både bilköp o flyttFlört

• Maria73

Grattis Nina!!!!
    O pendlingen till Norrköping går väl snabbare än till Skänninge?! Skönt va!!

Therese, hur känns det nu såhär när snart veckan är slut...har du saknat Saga?
    Tyra har ju oxå varit iväg hela veckan o nu börjar jag få lite abstinens efter henne, samtidigt som det är skönt att få lite tid för sig själv. Känner mig lite smått ambivalent

• Tezz80

Maria: jag har saknat Saga något grymt, men som du säger har det samtigt varit lite skönt att ha lite mer tid... hinna med bio, middag osv. Men nu vill jag väldigt gärna ha hem henne. Får träffa henne imorgon förmiddag, det ska bli underbart. Idag har nog saknaden varit som störst, men det är säkert bara för att jag vet att vi får träffa henne imorgon. På kvällarna tror jag ju fortfarande ibland att hon är hemma, men att hon ligger och sover

• fröken

Maria o Therese, jag blir alldeles svettig bara jag tänker på att inte ha Vilhelm hos mig under en vecka. Det är imponerande att ni klarar det. Vi har aldrig haft barnvakt över antten åt Ville än...så bara det känns läskigt. O på lördag är det dags, då kommer farmor o farfar hit o tar hand om sitt barnbarn medan barnets föräldrar drar till Stockholms skärgård för att roa sig med goda vänner
    Att svärmor är så orolig för att det inte ska gå bra att vara barnvakt gör inte oron i mig mindre, precis, snarare större. Men jösses, kvinnan har ju uppfostrat o tagit hand om 3 barn själv, varav ett tvillingpar, så saken borde ju vara lätt. Nää, jag skulle önska att det vore min mor som var här istället *skäms lite o känner mig otacksam*, men hon kommer ju inte förrän nästa vecka o är lite barnvakt om dagar o kvällar.

Jenny - den mest nervösa morsan i hålan Åtvid
  • fröken

Förresten Nina, jag prövade göra den där bananoffeepajen du gav recept på...Räcka ut tungan

• StinaTina

Jo, visst kommer jag att "hoppa på" utbildningen.
    Dum vore jag ju annars eftersom jag fortfarande är anställd av dom och har fullt betalt under hela tiden (17 veckor). Jag har jobb även efter utbildningen, dom slänger knappast ut så mycket pengar utan att ha "användning" av personen efteråt. 

Jenny, visst är banoffeepajen super Går ner en å annan bit utan problem. Räcka ut tungan

• StinaTina

Uj, vara utan lillan i en vecka. Vilken abstinens jag skulle ha!
    Tycker att det räcker en del gånger när jag jobbat helg och inte träffat Emma på lördag, söndag, måndag. Men då kan jag ju ändå pussa lite på henne när jag kommer hem iom att hon ligger i sängen och sover söttit.

Nu ska jag vara hemma och pussa Kyss på henne i 3 dagar. WOW, jag är ledig fredag OCH heeeeela helgen. Skrattande Vad jag ska sooooooova! (och pussa på Emma)

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
  • Tezz80

Blir inte riktigt en hel vecka för vår del, vi vinkade hejdå på söndag eftermiddag och ses imorgon förmiddag. Men det är tillräckligt många dagar. Vi har bara lämnat bort Saga en enda natt tidigare, men jag är glad att det inte var helt nytt i alla fall. Dessutom vet jag ju att Saga har det bra hemma hos mormor och morfar och att mormor och morfar älskar att ha Saga hos sig. De är riktigt stolta Saga älskar att springa med grus och bark i skottkärran och hjälpa morfar Så får hon ju fika massa vetebröd och glass också. Första dagen ville Saga inte ens prata med mig i telefon, men de senaste dagarna har vi pratat och det har varit mysigt. Men efteråt är saknade större

Jenny: jag var oxå lite nervös när vi lämnade Saga med farmor och åkte till Mellbystrand för knappt en månad sedan, men det gick superbra. Men, jag förstår din känsla. Men set till att roa er, barnen har det roligare än man tror. Det går ingen nöd på dem. Våra föräldrar har dock aldrig varit oroliga över att passa Saga, svärmor var snarare lite för kaxig för att jag skulle vara lugn

Svar på tråden ****Höstmammor i Linköping - Del 9****