****Höstmammor i Linköping - Del 9****
Tjoho, vad tiden flyger.......
Tjoho, vad tiden flyger.......
Trots känns igen. Hampus är inne i en "kan själv" period fast han uttrycker det med "BORT" när man kommer nära och skall hjälpa och passa så han inte trillar ner. Han har tröjor om benen och byxor på huvudet. Skor tar han av gallant både här och där så man får se upp när man är ute och kör vagn. Sätta på skor går ibland.
Dagisfröken första dagen efter semestern. Det känns som att en sådan dag och så var vilan från den semestern borta.
Trots? Vad är det?
Här har vi en kille som alltid vill göra som vi...inte alls. Det ska göras på hans sätt, annars är det ligga på golvet o vråla som gäller. Det är väl okej härhemma med då man är någon annanstans, som på affären är det mindre kul. Inte så lätt att sätta fast en hysterisk liten ål i vagnen heller. Men jag ler o gör vad jag ska, för man vet ju att de flesta barn någon gång har betett sig på samma sätt.
Vi hade en trevlig helg i skärgården, med trevligt sällskap, god mat och sommarväder. Vilhelm hade det så bra härhemma, jag vet inte vilken inverkan farmor o farfar har på honom men han sover alltid som en gris när de har hand om honom. Kul för dem, men iblnd önskar jag att han sov lite längre på morgonen även med mig. Men nu är det snart slut på lediga mornar...snyft. Jag har aldrig någonsin velat börja jobba så vansinnigt lite. Ser inte fram emot det alls!
Elouise, hur har det gått idag?? Började inte Freja på dagis idag, eller kommer jag ihåg helt galet? Hur är det med allt?
Oj, inte mycket aktivitet här idag.
Själv så har jag gått en sväng på stan, strykt kläder (så ofantligt tråkigt) och röjt bland allt skit man samlar på sej.
Fy, vad gojja man stoppar i alla garderober å andra utrymmen som finns.
Nu när vi är "hotade" med en "tvångsflytt" (om dom ska renovera så måste vi troligtvis flytta ut i någon vecka) så känns det som om det är ett smart drag att slänga allt skit åt fanders redan nu så blir det enklare när packning väl ska ske. Ser inte alls fram mot det
packa allt för att någon vecka senare packa upp på samma ställe, det som är att se fram mot är ju såklart att allt är fint och nytt! ![]()
Nä, nu ska jag krypa i sängen. Jobbardag imorrn
Natti, natti!
Ja, jag är också nyfiken på hur det gått för Freja på dagis dessa två dagar. När vi skulle till Trf härom dagen sade han frågande "-Eja?" när han satt i vagnen. Känns lägenheten i Finspång okej?
Saga hade en underbar vecka hos mina föräldrar, men hon blev väldigt glad när vi kom och hade sedan lite separationsångest när det var dags för natten. Dagisstarten gick över förväntan,kan ärligt säga att jag var lite orolig. Innan ledigheten så började Saga redan innan lunchen säga "vill inte, vill inte" -hon ville inte sova. Men peppar peppar (...) de två första dagarna har gått super och hon har sovit snällt på sin madrass, varit glad och nöjd både vid hämtning och lämning.
Hehe, Saga fick oxå en sån gräsklippare, men vi lämnade kvar den hos mormor och morfar
Just nu är det rätt lugnt på trots-sidan här. Innan sommaren var Saga väldigt trotsig och envis, men jag tycker att det har lugnat sig. Visst har hon en stark egen vilja, men det går just nu att hantara (peppar,peppar...) Min teori är att trotset har lugnat sig eftersom att hon varit så mycket med farmor, mormor och morfar, för då blir hon på ett annat sätt. Men vi får väl se framöver
Hennes kusin däremot har ett himla humör!!
När det gäller sömnen är Saga inne i en period då hon måste prata av sig i ca 30 minuter efter att lampan är släkt för att kunna sova. Ibland sitter hon och låtsasäter och pratar massor, eller sjunger hon. Så måste hon ju testa säga en massa nya ord och sätta ihop små meningar. Är mysigt att ligga och lyssna på, men samtidigt blir det så sena kvällar. Hon somnar oftast runt nio numer, så det blir väldigt lite egentid på kvällen.
Jenny, vad skönt att ni fick en trevlig helg och att allt gick bra hemma. Brukar ju gå bättre än man tror
Vad trevligt det är att läsa om alla era små aktiviteter och utflykter
Samuel visar även han lite trots ibland....
Sen måste jag ju berätta att vi var på ultraljud igår och det finns ett pyre i min mage. Vi trodde att vi var precis i början av vecka 13 men det visade sig att vi är i slutet av vecka 15. Så vi fick bf 30/1-08
GRATTIS Ulle!! Vad roligt!!! Vilken babyboom det blir här på tråden
Trots....yeah. Tyrrannen Tyra. Vi har små världskrig hemma nästan varje dag. Både Gustaf o jag är full av bitmärken...mindre roligt. Har provat det mesta, men hon bara fortsätter att anfalla. Tipps?!
M-L, vad spännande...är så nyfiken hur det är i Finspång. O vad har ni föresten gjort med eran fina bostadsrätt?
Grattis Ulle till lilla pyret i
!!!!! Vad roligt att ni svängde förbi du och Samuel imorse så vi kunde gratta med en kram.
Dags för en tur till Vadstena med Mejas farfar...i detta
väder.
Grattis Ulle till
. Vi ses väl på BB då?