****Höstmammor i Linköping - Del 9****
Tjoho, vad tiden flyger.......
Tjoho, vad tiden flyger.......
Klart jag oxå vill, se får vi se om jag kan när vi pratar om datum!
Jag vill gå på bio:
Jenny
Linda G
Nina
Ulrika
Jag vill gå ut och äta igen:
Jenny
Linda G
Nina
Ulrika
Precis, vi skriver upp oss först så får vi sen försöka enas om ett datum då de flesta kan!
Ja, jag vill ut och äta eller gå på bio. Fick mersmak när vi hade barnvakt och kunde gå ut och äta och gå på bio.
Jag vill gå på bio:
Jenny
Linda G
Nina
Ulrika
Linda F
Jenny
Linda G
Nina
Ulrika
Linda F
I lördags var vi på bröllopsfest. Festen började kl 15 och det var full fart med olika aktiviteter för så väl stora som små. Festen var i brudparets trädgård(de bor på landet) så barnen kunde springa fritt och lämna bordet när de ansåg sig färdigätna. Helt enklet jättetrevligt.
Vii trodde att Samul skulle bli trött framåt kvällen och vilka sova, men tänk vad fel man kan ha... Framåt 21.30 visade han ännu inga planer på att sova förutom att han varit och hämtat sin napp...
I bilen hem somnade han dock runt kl 22, trots detta ville han kliva upp 06,15... med milt våld fick vi honom att ligga still i våra sängar fram till kl 08
Barn är fantastiska
Ibland är barn som duracellkaniner, de går o går...
fascinerande är det!
När jag träffade Linda G sist så pratade vi lite om ett (ev.) 2-årskalas till hösten. Förskolan som Samuel och snart även meja går på kan lånas kostnadsfritt av oss mot avv vi städar lokalen efter oss.
ag tror inte att den är så hårt uppbokad men det brukar ju vi, familjerna här i tråden vara, så vi kanske ska börja så sakteligapå att fundera på något lämpligt datum. Själv så föreslår jag att vi tar det i oktober.
Gummiband...ja om vi inte har påsförlutare. På bullpåsar kör jag den gamla hedliga varianten, en knut. Så gjorde mormor när jag var liten.
Jag vill gå på bio:
Jenny
Linda G
Nina
Ulrika
Linda F
Maria
Jenny
Linda G
Nina
Ulrika
Linda F
Maria
Ulle, vad härligt det låter med bröllogsfest i trädgården. Kanske man skulle föreslå för sambon som ju trotts att han är "Öschötte", är smålänning i hjärtat
Vi äger inga gummisnoddar! Skulle påsförslutarna vara slut, så blir det en knut.
Är inte mycket för bio så jag skriver upp mig på den sista listan!
Jag vill gå på bio:
Jenny
Linda G
Nina
Ulrika
Linda F
Maria
Jenny
Linda G
Nina
Ulrika
Linda F
Maria
Ylva
Idag bet Saga... men oj så ledsen hhon blev och det var inte ens hennes idé. Hon var lite ledsen och Daniel försökte få henne glad genom att busa, så han nafsade lite i mina knän. Sedan fick Saga för sig att göra samma sak... men hon visste ju inte hur Daniel gjorde, så hon bet, jag skrek och hon blev jätteledsen. På sitt sätt kanske det var bra, men det var ju inte hennes fel att det blev som det blev.
Jag tycker det vore jättetrevligt med två-årskalas, i alla fall om vi är välkomna
Oktober borde fungera bra för oss, då borde allt ha lugnat sig lite
Saga har blivit förkyld, de ringde hem henne från dagis igår, hoppas bara att hon frisknar till snabbt. Vi tänkte vi skulle få en weekende i Oslo, tanken är att Saga ska vara hos mina föräldrar, men för mammas skull måste vi i så fall vara friska allihopa. Men, jag håller tummarna!
2-års kalas låter jättekul. Oktober någon gång, borde fungera bra. ![]()
Vi har nog inte något inplanerat som inte går att flytta på.
Måste bara tala om att jag har fått en veckas semester, om tre veckor så ska jag vara ledig en HEL vecka.
V 37 blir lite slapp och slö.
Ligga på soffan och pilla mej i naveln och äta "bon-bons"