****Höstmammor i Linköping - Del 9****
Tjoho, vad tiden flyger.......
Tjoho, vad tiden flyger.......
Tims gräsklippare låter också som ett tröskverk. Perfekt för grannlägenheterna när han sätter igång på morgonen.
Var på middag hos Tims faster och farbror i Söderköping i går. Maken och jag stod i ett garage i två timmar och tjugo minuter medan Tim tittade på gräsklippare och trimmer. Maten åt vi växelvis. För att få omväxling sjöng jag och spelade på ett gammalt tvättbräda som jag hittade i ett hörn för det blev liiiite långtråkigt.
Criwi - syrrans mage är helt paj och antagligen är det något som har med mjölk att göra. Hon måste experimentera och utesluta lite grejer. Vet du - eller någon annan självklart - vad man t ex byter ut Creme Fraiche emot. Låglaktos verkar heller inte okej för magen. Ja, du Ligre har väl förresten också haft problem med allergi?
Lena: Jag är lktosintolerant. Nu finns Valios laktosfria creme fraiche
...som även är kokbar
Lena, som Ligre skrev så finns Valio´s sortiment, det är laktosfritt. Jag brukar byta ut Creme fraich mot havregrädde (oatly´s iMat) och lite citronsaft, för att få in den syra som finns i fraichen. (Men det går inte att göra kalla såser så utan det är i grytor å sånt, kalla såser blir blaskiga)
TACK för laktostipsen, tjejer. Har just vidarebefodrat dem.
Har det gått bra för ala barn som har börjat dagis idag då?
Tim börjar sin 14 dgrs inskolning nästa måndag.
Vilhelm börjar också näst måndag. Läskigt!
Nu är vi tillbaka och mellanlandar innan vi skall till vidare på semestern. Maken konstaterade stolt idag att vi prickar oftast semestern rätt så här när vi precis har inlett vår andra semestervecka.
Hampus börjar också inskolningen om en vecka. Lite pirrigt är det.
Nu när vi sätter oss i bilen (efter att åkt Linköping - Ystad ToR)så säger han "Lång!?" dvs ska vi åka långt med en blick där jag inte kan avgöra om han önskar åka långt eller snälla mamma och pappa inte åka långt igen.
Stort gattis till alla som väntar smått och lycka till till alla som vill vänta smått.
Meja omskolas den 20 aug till ett föräldrakooperativ...men jag är rätt så lugn eftersom det funkade så bra på första stället
. Så kommer ju Samuel vara på samma förskola och det är ju en trygghet.
Grattis Nina till utbildning och fortsatt jobb! Måste kännas härligt.
Jo, det känns härligt att jag (för en gång skull) vet vad jag ska göra.
Emma´s "första dag på dagis" gick jättebra. M lämnade henne vid 9 och hämtade vid 12, dagen hade rullat på. Det som är lite jobbigt är såklart all 2-års-trots
Fröknarna hade fått "gå imellan" flera av barnen (inte bara Emma
) Dom är ungfär lika gamla och alla har börjat med trotset
Härligt att vara dagisfröken första dagen efter semestern.
![]()
Emma har börjat visa sin egen vilja när det gäller det mesta.
Igår vägrade hon sova
Det tog flera timmar för henne att somna
Nä, nu ska jag göra "nåt vettigt" med min lediga dag, inte sitta här och uggla.
Ha dä bra i värmen!