****Höstmammor i Linköping - Del 9****
Tjoho, vad tiden flyger.......
Tjoho, vad tiden flyger.......
Grattis Ulrika!
Blir riktig avis på alla som är gravida, syrran ska oxå ha barn i januari. Är grymt bebissugen, slutade med pillrena i maj men vi har inte gjort några försök och nu har vi ju bestämt oss för att vänta. Det känns hårt, men jag vet ju att det är rätt beslut. Kanske tur i oturen att vi flyttat så att jag slipper se alla era magar och bli ännu mera sugen
Ulle 74 - vad kul att ni skall få en bebis. Lycka till med allt.
Maria 73 - bits ungen alltså. Tim har också en järnvilja och titt som tätt lyfter jag bara upp honom under armen och bär honom dit vi ska eller håller fast honom när tänderna skall borstas och han vägrar (vilket är alltid).
Stickan är tillbaka i Trädgårdsföreningen förresten. Dom skall ha öppet röda stugan som förut och förhoppningsvis frysa isbanan i vinter om det funkar.
Tezz80 - jag håller med dig om teorin att barnet blir annorlunda/lugnare när dom har haft annat på schemat än det vanliga hemmaköret. Mormor har en sådan inverkan på Tim.
Grattis, Ulle!
Tackar tackar!
Fröken - jo våra bf är ju onekligen nära varandra
Ulle o Jenny, var tvunge att kika på era BF
Då kan ni ju ta fikan efteråt ihop
Lena, jo hon bitts. Vi har försökt med att få henne att pussa eller blåsa istället...men icke. Har försökt att säga ifrån samt att bara gå ifån henne direkt..nää, hjälper inte heller. Vi får väl hoppas att hon växer ifrån det.
Therses, jag håller med dig, man blir lite sugen. Men vi känner fortfarande att vi har så vi klarar oss med Tyran, får nog vänta nått/några år tror jag
Vi har också en liten en som bits. Oftast när han är frustrerad, inget funkar i "tillsägningsväg". Tack o lov har han nu de senaste veckorna börjar bitas mindre. Och det är SKÖNT. Vi har inte gjort något för att det ska bli bättre dock, han har bara kommit över det värsta o det känns bra inför dagisstarten!
Hoppas Tyra också bara ger sig en dag!
Använder ni gummisnoddar att försluta plastpåsar o dyl med såsom t ex brödpåsarna i frysen? Min man och jag har en flammande kontrovers om klämmor, stroppar, snören och gummisnoddar. Jag är uppvuxen med att använda gummisnoddar till det mesta och han har aldrig sett någon använda gummisnoddar, säger han, förutom till att på sin höjd dra om en ihoprullad plansch.
Lena - vi använder påsförslutare till det mest men om alla är upptagna använder jag gummiband
Tror att gummisnodds-eran i köksregionen håller nog på att dö ut. Uppvuxen med gummisnoddar runt påsar...men själv använder jag klämmor
.
Meja och jag använder snoddar i håret![]()